ZD-2025-000511
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland neemt een tijdelijk verkeersbesluit. Hierna is aangegeven om welke maatregelen het gaat, hoe ze worden uitgevoerd en welke overwegingen hieraan ten grondslag liggen.
Het besluit:
1. door plaatsing van borden C1 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990), de volgende wegen en wegvakken in beide richtingen gesloten te verklaren voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee.
|
|
Pastoor Teussestraat
Hoofdstraat, voor zover gelegen tussen de Molemansstraat en de kruising Kerkweg Scholtensdijk.
|
Waar (en waarom) willen wij de maatregelen nemen ?
Sint Plechelmus-Harmonie organiseert het Dauwtrapfeest in Deurningen op en 29 mei 2025. Daarom vinden wij dat dit evenement de tijdelijke behoefte doet ontstaan om verkeersmaatregelen te treffen.
Hoe gaan wij de maatregelen uitvoeren?
Door plaatsing van afzethekken met bord C1. Op 28 en 29 mei 2025
Pastoor Teussestraat
Door plaatsing van borden E1. Op 28 en 29 mei 2025
Hoofdstraat, voor zover gelegen tussen de Molemansstraat en de kruising Kerkweg-Scholtensdijk
De wettelijke regels
Een verkeersbesluit moet voldoen aan wettelijke regels. In dit geval nemen wij het besluit op grond van de Wegenverkeerswet 1994.
De volgende artikelen (of onderdelen ervan) zijn van belang:
Artikel 2, lid 1: De krachtens deze wet gestelde regels kunnen strekken tot:
het verzekeren van de veiligheid op de weg.
het beschermen van weggebruikers en passagiers.
Artikel 15, lid 1: De plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daarvoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, geschiedt krachtens een verkeersbesluit.
In artikel 2 is de grondslag voor het verkeersbesluit vermeld. Op grond van artikel 15 is de verplichting tot het nemen van dit besluit geregeld. De gemeente Dinkelland is op grond van artikel 18, eerste lid, onderdeel d, van de Wegenverkeerswet 1994 het bevoegd gezag voor het nemen van het besluit.
Bezwaar
Ingevolge artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland. Dat kan schriftelijk aan:
Postbus 11, 7590 AA Denekamp (of per e-mail aan:info@dinkelland.nl).
Een bezwaarschrift moet gemotiveerd zijn en moet worden ingediend binnen een termijn van zes weken, ingaande de dag na bekendmaking van dit besluit in de Staatscourant.
Wie een bezwaarschrift indient kan een verzoek indienen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Overijssel, Postbus 10067, 8000 GB Zwolle om een voorlopige voorziening indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vordert. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening worden door de rechtbank griffierechten in rekening gebracht.
Denekamp, 11 maart 2025
Met vriendelijke groet,
Namens burgemeester en wethouders van Dinkelland,
Teamcoach Openbare Ruimte
W. Lijzenga