Blad gemeenschappelijke regeling van SamenTwente
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
SamenTwente | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 530 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
SamenTwente | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 530 | ander besluit van algemene strekking |
Een schriftelijke klacht bevat ten minste de naam en het adres van klager, de dagtekening en een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht, het besluit waartegen de klacht is gericht of het nalaten van een handeling. Verder bevat deze zo mogelijk de datum, tijd en plaats van de gedraging, het besluit, het nalaten, de omstandigheden, de namen van de betrokkenen en eventuele getuigen, alsmede het doel van de klacht en de stappen die klager reeds heeft ondernomen.
De Klachtfunctionaris deelt klager mee dat gedurende de bemiddeling de behandelingstermijn voor de klacht wordt opgeschort. De bemiddelingspoging wordt door de leidinggevende voortvarend ter hand genomen en is binnen zes weken na indiening van de klacht afgerond. Deze termijn kan worden verlengd indien alle betrokkenen hiermee instemmen.
in te dienen bij de Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel. Indien klager daartoe overgaat, is het gebruikelijk dat vanuit de Klachtencommissie aan klager de vraag wordt gesteld of bij klager de bereidheid bestaat om met daartoe aangewezen medewerkers van Veilig Thuis Twente een bemiddelingsgesprek aan te gaan. In geval van bereidheid bij klager zullen vorengenoemde stappen alsnog worden doorlopen. Indien klager niet bereid is om een bemiddelingsgesprek aan te gaan, zal de Klachtencommissie de klacht verder oppakken. De stappen genoemd in voorgaande leden van dit artikel blijven in dat geval buiten toepassing.
Artikel 8 De Klachtfunctionaris
De Klachtfunctionaris kan zich rechtstreeks tot het dagelijks bestuur wenden indien hij van mening is dat hij belemmerd wordt in de vervulling van zijn werkzaamheden overeenkomstig dit artikel of wegens de vervulling van zijn werkzaamheden benadeeld wordt. Het dagelijks bestuur onderzoekt en neemt zo nodig passende maatregelen om te waarborgen dat de Klachtfunctionaris zijn werkzaamheden overeenkomstig dit artikel kan verrichten en niet benadeeld wordt wegens de uitvoering van die werkzaamheden.
Artikel 10 Beoordeling klacht door het bestuursorgaan
Het bestuursorgaan beoordeelt klachten zo spoedig mogelijk. Indien hij voorziet dat voor de beoordeling van de klacht meer dan zes weken nodig zijn, deelt hij dit, voor het verstrijken van deze termijn, schriftelijk of per e-mail mee aan de klager en aan aangeklaagde. Hij meldt tevens binnen welke termijn het oordeel alsnog gegeven zal worden. Deze behandelingstermijn is niet langer dan tien weken, te rekenen vanaf de dag van ontvangst van de klacht. Overeenkomstig artikel 7 lid 2 van deze klachtenregeling is de bemiddelingstermijn hierbij niet inbegrepen.
Indien het bestuursorgaan concludeert dat de klacht ook binnen de verlengde termijn niet beoordeeld kan worden, deelt hij dit schriftelijk of per e-mail mee aan de klager en de aangeklaagde. Hij geeft aan waarom de klacht niet binnen deze termijn beoordeeld kan worden en binnen welke termijn alsnog een oordeel zal volgen.
Het bestuursorgaan zendt zijn oordeel over de klacht schriftelijk of per e-mail aan de klager en de aangeklaagde. Hij geeft in zijn oordeel weer hoe de klacht is behandeld, hij motiveert zijn oordeel en geeft aan of de klacht aanleiding geeft om maatregelen te nemen en zo ja, welke dit zijn en binnen welke termijn deze zullen zijn gerealiseerd.
Het bestuursorgaan vermeldt dat de klager, indien hij niet tevreden is over de uitkomst van de klachtenprocedure, de mogelijkheid heeft om de klacht ter beoordeling aan de Geschillencommissie Publieke Gezondheid, de Nationale Ombudsman of de Klachtencommissie Jeugd Overijssel voor te leggen, als bedoeld in artikel 11 van deze regeling.
Artikel 11 Geschillencommissie Publieke Gezondheid, de Nationale Ombudsman en de Klachtencommissie Jeugd Overijssel
Indien klager niet tevreden is met de afdoening van zijn klacht en zijn klacht valt onder de werking van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg, kan hij zich ter zake tot de Geschillencommissie Publieke Gezondheid wenden. Een geschil moet binnen een jaar na dagtekening van de beoordeling van de klacht worden ingediend bij de Geschillencommissie.
Indien klager niet tevreden is met de afdoening van zijn klacht en zijn klacht valt onder de werking van de Algemene wet bestuursrecht, kan hij zich ter zake tot de Nationale Ombudsman wenden. Een geschil moet binnen een jaar na dagtekening van de beoordeling van de klacht worden ingediend bij de Nationale Ombudsman.
Indien klager niet tevreden is met de afdoening van zijn klacht en zijn klacht valt onder de werking van de Wet maatschappelijke ondersteuning, kan hij zich ter zake tot de Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel wenden. In dat geval dient een geschil binnen een jaar na dagtekening van de beoordeling van de klacht bij de Klachtencommissie te worden ingediend. Klager mag er, bij klachten die vallen onder de werking van de Wmo, ook voor kiezen om zich rechtstreeks tot de Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel te wenden, overeenkomstig artikel 7 lid 8 van deze Klachtenregeling.
Een ieder die betrokken is bij de behandeling van klachten en daarbij de beschikking krijgt over gegevens waarvan hij het vertrouwelijke karakter kent of redelijkerwijs moet vermoeden is verplicht tot geheimhouding daarvan, behoudens voor zover een wettelijk voorschrift tot bekendmaking verplicht of uit zijn taak bij de uitvoering van de klachtenregeling de noodzaak tot bekendmaking voortvloeit.
Artikel 15 Onvoorziene omstandigheden
In situaties waarin deze regeling niet voorziet, beslist het dagelijks bestuur.
Artikel 16 Openbaarmaking klachtenregeling
Deze regeling wordt onder de aandacht van cliënten gebracht door hun desgevraagd een exemplaar van de regeling te verstrekken en door de regeling op de website van SamenTwente, en daaraan gelieerde organisaties, te plaatsen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2024-530.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.