Wijzigingsbesluit Verordening controle financieel beheer en organisatie Regio Achterhoek 2023 (1e wijziging)

 

Het algemeen bestuur van Regio Achterhoek

 

Overwegende

  • -

    het voorstel van het dagelijks bestuur van 4 december 2024;

  • -

    gelet op artikel 213 van de Gemeentewet en het Besluit Accountantscontrole decentrale overheden (BADO);

     

Besluit

De eerste wijziging van de Verordening controle financieel beheer en organisatie Regio Achterhoek 2023 vast te stellen;

 

Artikel I

de Verordening controle financieel beheer en organisatie Regio Achterhoek 2023 wordt als volgt gewijzigd.

 

A

Artikel 4 ‘Inrichting accountantscontrole’ komt te luiden:

  • 1.

    De accountant bepaalt binnen het kader van de opdrachtverlening de wijze waarop de accountantscontrole wordt ingericht, alsmede de frequentie, de aard en de omvang van de daarbij behorende werkzaamheden.

  • 2.

    De accountant kan de werkzaamheden in het kader van de accountantscontrole ook zonder vooraankondiging uitvoeren. De voor de controle benodigde dossierstukken vraagt de accountant zoveel mogelijk vooraf schriftelijk op bij een vertegenwoordiger van de ambtelijke organisatie.

  • 3.

    Ter bevordering van een efficiënte en doeltreffende accountantscontrole vindt periodiek overleg plaats tussen de accountant en de portefeuillehouder financiën (vertegenwoordiger uit het AB), de secretaris en de financieel adviseur.

 

Artikel II

Deze wijziging treedt in werking op de dag nadat de 1e wijziging Verordening controle financieel beheer en organisatie Regio Achterhoek 2023 bekend gemaakt is in het Blad gemeenschappelijke regeling.

 

Vastgesteld door het algemeen bestuur van Regio Achterhoek op 18 december 2024,

 

 

de voorzitter, mr. M. Boumans MBA MPM

de secretaris a.i., drs. L. Dennenberg

 

 

 

Naar boven