Blad gemeenschappelijke regeling van Veiligheidsregio Drenthe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Drenthe | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 2035 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Drenthe | Blad gemeenschappelijke regeling 2024, 2035 | ander besluit van algemene strekking |
Klachtenregeling Veiligheidsregio Drenthe
Van iedere klacht vindt een registratie plaats door de klachtfunctionaris. Hierbij worden de gegevens geregistreerd die staan genoemd in artikel 3, tweede lid.
Artikel 5 Ontvangstbevestiging, vormherstel en doorzending
Voldoet de klacht niet aan de vormvoorschriften zoals genoemd in artikel 3, lid 2, dan stelt de klachtfunctionaris de klager in de gelegenheid dit verzuim binnen twee weken te herstellen. Wordt dit verzuim niet binnen deze termijn hersteld, dan is het bestuursorgaan niet verplicht de klacht als zodanig te behandelen.
Artikel 6 In behandeling nemen klacht
De klacht wordt inhoudelijk behandeld door een klachtbehandelaar. Deze klachtbehandelaar is in geen geval betrokken geweest bij (het ontstaan van) de klacht. Hij is verantwoordelijk voor het onderzoek naar de klacht en het trekken van conclusies uit dit onderzoek, en voor een tijdige afdoening van de klacht.
Artikel 7 Afzien van de klachtenbehandeling
Het bestuursorgaan is niet verplicht de klacht te behandelen indien deze betrekking heeft op een gedraging:
zolang terzake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en terzake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is.
Indien er van de klachtbehandeling wordt afgezien, wordt dit binnen vier weken na binnenkomst van de klacht schriftelijk of per e-mail gemotiveerd aan klager medegedeeld. Hierbij wordt meegedeeld dat de klager de mogelijkheid heeft om hieromtrent een verzoekschrift in te dienen bij de Ombudscommissie Assen.
Artikel 11 Beoordeling klacht door het bestuursorgaan
Indien de klachtbehandelaar voorziet dat voor de beoordeling van de klacht meer dan zes weken nodig zijn, dan deelt hij dit, voor het verstrijken van deze termijn, schriftelijk of per e-mail mee aan de klager en aan beklaagde. Hij meldt tevens binnen welke termijn het oordeel alsnog gegeven zal worden. Deze behandelingstermijn is niet langer dan tien weken, gerekend vanaf de dag van ontvangst van de klacht.
Indien de klachtbehandelaar concludeert dat de klacht ook binnen de verlengde termijn niet beoordeeld kan worden, dan neemt hij contact op met de klager om te vragen of deze instemt met een verlenging van de termijn. Dit verder uitstel is mogelijk voor zover de klager daarmee schriftelijk instemt. De klachtbehandelaar geeft aan waarom de klacht niet binnen deze termijn beoordeeld kan worden en binnen welke termijn alsnog een oordeel zal volgen.
Het bestuursorgaan stuurt zijn oordeel over de klacht schriftelijk of per e-mail aan de klager en de beklaagde. Hij geeft in zijn oordeel weer hoe de klacht is behandeld, hij motiveert zijn oordeel en geeft aan of de klacht aanleiding geeft om maatregelen te nemen en zo ja, welke dit zijn en binnen welke termijn deze zullen zijn gerealiseerd.
Artikel 13 Geheimhouding en bewaartermijn
Een ieder die betrokken is bij de behandeling van klachten en daarbij de beschikking krijgt over gegevens waarvan hij het vertrouwelijke karakter kent of redelijkerwijs moet vermoeden is verplicht tot geheimhouding daarvan, behoudens voor zover een wettelijk voorschrift tot bekendmaking verplicht of uit zijn taak bij de uitvoering van de klachtenregeling de noodzaak tot bekendmaking voortvloeit.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2024-2035.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.