Artikel 1. Definities
Lid 1.
Deze regeling verstaat onder:
Bedrijfsleider:
Een functionaris die onder leiding van de manager voor één of meer teams de inhoudelijke taken en dagelijkse werkzaamheden begeleidt en aanstuurt.
Bestuursopdracht:
Een initiatief van het bestuur of een college, waarbij zij een kader aangeven voor de medewerkers bij het ontwikkelen van beleid;
Bestuur:
Het bestuur van Noaberkracht wordt gevormd door de colleges van de gemeente Dinkelland en de gemeente Tubbergen;
Bestuurssecretaris:
De door het bestuur benoemde eerste adviseur van het bestuur. De bestuurssecretaris is tevens directeur;
Bestuursvoorzitter:
De burgemeesters van Tubbergen en Dinkelland tezamen;
Burgemeester:
De burgemeester van Dinkelland of de burgemeester van Tubbergen, ieder naar gelang het zijn bevoegdheden betreft;
Concerncontroller:
De door of namens het bestuur benoemde medewerker die verantwoordelijk is voor de uitoefening van de controlfunctie;
College:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland of de gemeente Tubbergen, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Controlfunctie:
Het geheel aan maatregelen en activiteiten gericht op het identificeren, prioriteren, analyseren en beheersen van risico’s die de doeltreffendheid, doelmatigheid en rechtmatigheid van de organisatie kunnen bedreigen;
Directeur:
Een door het bestuur benoemde medewerker, belast met de aansturing van de organisatie;
Directie:
Het organisatieonderdeel bestaande uit de gemeentesecretarissen van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen en de bestuurssecretaris van Noaberkracht;
Gemeentesecretaris:
Een door het college van Dinkelland of het college van Tubbergen benoemde medewerker en eerste adviseur van het college. Een gemeentesecretaris is tevens directeur;
Manager:
De daarmee door of namens het bestuur belaste medewerker die leiding geeft aan een organisatieonderdeel;
Medewerkers:
Degenen die werkzaam zijn voor Noaberkracht Dinkelland Tubbergen;
Organisatieonderdeel:
Een organisatorische eenheid die wordt aangestuurd door een manager;
Programma:
Geheel van samenhangende projecten en daaruit voortvloeiende activiteiten die gecoördineerd worden uitgevoerd. Deze zijn gericht op het bereiken van een door het bestuur en college te bepalen gezamenlijk doel;
Programmaregisseur:
De door of namens het bestuur benoemde medewerker, belast met de voorbereiding, begeleiding en/of de uitvoering van ambities;
Raad:
De gemeenteraad van de gemeente Dinkelland of de gemeente Tubbergen, ieder naar gelang het zijn bevoegdheden betreft;