Blad gemeenschappelijke regeling van WVS-groep
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
WVS-groep | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 886 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
WVS-groep | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 886 | beleidsregel |
Regeling georganiseerd vervoer
Het dagelijks bestuur van WVS,
overwegende, dat het nodig is om de regels met betrekking tot (het gebruikmaken van) het georganiseerd vervoer (Vervoer op Maat) te wijzigen,
gelezen het voorstel dd. 14 augustus 2023, no. 15/66 A,
gelet op de gemeenschappelijke regeling WVS,
vast te stellen de navolgende Regeling georganiseerd vervoer:
Artikel 1 Algemene beleidsuitgangspunten Vervoer op Maat (voor SW-medewerkers).
Met een medewerker die vindt dat hij niet in staat is zelf voor zijn woon-werk vervoer te zorgen en dit aantoonbaar kan maken, kan een ontwikkelplan worden opgesteld. Dit ontwikkelplan heeft tot doel de afhankelijkheid van het vervoer binnen 6 maanden te verminderen c.q. op te heffen, zodat daarna zelfstandig gereisd kan worden.
Een medewerker die vindt dat hij niet in staat is zelf voor zijn woon-werk vervoer te zorgen dient een verzoek in voor georganiseerd vervoer. De P&O-adviseur onderzoekt aan de hand van een persoonlijk gesprek of iemand voldoet aan de voorwaarden voor het Vervoer op Maat (VoM). De (on)mogelijkheden van betrokkene worden geïnventariseerd. Indien de P&O-adviseur van mening is dat Vervoer op Maat geïndiceerd is, wordt dit onderbouwd. Als er sprake is van een medische beperking op het gebied van mobiliteit of zelfredzaamheid, dan wordt een advies van de arbodienst of andere onafhankelijke deskundige bijgevoegd. De bevindingen worden vastgelegd in een standaardrapportage.
Tevens wordt nagegaan of betrokkene door middel van een individueel op te stellen ontwikkelplan te trainen is in zelfstandig reizen. Als sprake is van een tijdelijke situatie zal periodiek een evaluatie plaatsvinden om te beoordelen of iemand nog steeds tot de doelgroep VoM behoort. De P&O-adviseur zal hiertoe het initiatief nemen.
Als het interview is afgerond, wordt het gespreksrapportage formulier getekend voor akkoord door de medewerker. Door ondertekening verklaart men dat de gegevens kloppen en dat men akkoord is met inhouding van de maandelijkse bijdrage voor Vervoer op Maat. Vervolgens beslist de teammanager P&O over toelating tot de doelgroep van het Vervoer op Maat.
Indien men tot de doelgroep Vervoer op Maat wordt gerekend, houdt dit in dat men met vervoer van en naar het werk reist, dat door WVS geregeld is.
Men ontvangt dan geen reiskostenvergoeding, maar betaalt wel een eigen bijdrage. Het Vervoer op Maat rijdt op bepaalde vaste tijden, de zogenaamde bloktijden. Heeft men vervoer op andere tijden nodig, dan dient men hiervoor zelf iets te regelen. Het inplannen van Vervoer op Maat gebeurt door de P&O-administratie. De klachten die men heeft over het Vervoer op Maat worden door de vervoerscoördinator verwerkt. Voor vragen en/of opmerkingen kan een
medewerker terecht bij de leidinggevende. Zij zullen de vragen (indien zijzelf geen antwoord hebben) doorspelen naar de vervoerscoördinator van WVS of de P&O-adviseur.
Artikel 4 Vervoer medewerkers Participatiewet
Iemand met een arbeidsbeperking die onder de Participatiewet valt, kan bij de gemeente een voorziening woon-werkverkeer aanvragen. Bij WVS wordt het regelen van dit vervoer in opdracht van de gemeenten (werkpleinen) uitgevoerd. Een beoordeling van de noodzaak door WVS is niet nodig. Na de orderbevestiging die door de trajectbegeleider wordt verzorgd, zal de aanmelding vanuit de P&O-administratie worden verzorgd. De financiële afhandeling vindt plaats door het projectenbureau.
Artikel 5 Vervoersvoorziening i.v.m. re-integratie bij arbeidsongeschiktheid
In die gevallen waarin het voor een medewerker tijdens een re-integratieproces niet mogelijk is om zelfstandig per openbaar vervoer, per auto, per fiets, per brommer, te voet, of op andere wijze naar zijn werkplek te reizen, kan een tijdelijke vervoersvoorziening worden toegekend mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
Er kan een standplaats worden toegevoegd aan de standplaatsen genoemd in het contract met de vervoerder als wordt voldaan aan de volgende twee voorwaarden:
P.F.J.M. Havermans T.C. Melisse.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2023-886.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.