Blad gemeenschappelijke regeling van Regio Achterhoek
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio Achterhoek | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 241 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio Achterhoek | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 241 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Organisatieverordening Regio Achterhoek
Het dagelijks bestuur van Regio Achterhoek
Gelet op het bepaalde in artikel 24, eerste lid van de Samenwerkingsregeling Regio Achterhoek (25ste wijziging);
Vast te stellen de “Organisatieverordening Regio Achterhoek”
Hoofdstuk I: Begripsbepalingen
Deze verordening verstaat onder:
a. Samenwerkingsregeling: de 25ste wijziging van de Samenwerkingsregeling Regio Achterhoek, laatstelijk vastgesteld op 10 maart 2021.
b. Regio Achterhoek: het openbaar lichaam als bedoeld in artikel 2 van de Samenwerkingsregeling.
c. Algemeen bestuur het algemeen bestuur, als bedoeld in hoofdstuk IV van de Samenwerkingsregeling.
d. Dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur, als bedoeld in hoofdstuk V van de Samenwerkingsregeling.
e. Voorzitter: de voorzitter van het algemeen bestuur en dagelijks bestuur als bedoeld in hoofdstuk VI van de Samenwerkingsregeling.
f. Achterhoek Raad: de Raad, als bedoeld in Hoofdstuk VIIIa van de Samenwerkingsregeling.
g. Achterhoek Board: de Board, als bedoeld in Hoofdstuk VIIIb van de Samenwerkingsregeling.
h. Achterhoek Thematafels: de Thematafels, als bedoeld in Hoofdstuk VIIIc van de Samenwerkingsregeling.
Artikel 2: De structuur van de ambtelijke organisatie
De Regio Achterhoek kent een eenhoofdige leiding in de persoon van de algemeen secretaris-directeur, hierna te noemen de secretaris. De secretaris is integraal eindverantwoordelijk voor de werkzaamheden van de totale organisatie van de Regio Achterhoek en is als zodanig rechtstreeks verantwoording verschuldigd aan het dagelijks bestuur.
Artikel 3: Verantwoordelijkheden ambtelijke organisatie
De secretaris treedt op als bestuurder in het kader van de Wet op de Ondernemingsraden. Ingeval van incidentele verhindering van de secretaris wordt de secretaris als bestuurder in het overleg met de personeelsvertegenwoordiging (art. 35 c van de WOR) vervangen door de loco-secretaris als bedoeld in het vierde lid.
Artikel 4: Algemene taak van de ambtelijke organisatie
De controller is belast met de zorg dat de organisatie rechtmatig, doelmatig en doeltreffend functioneert en voor een goed verloop van het proces van voorbereiding van de begroting van Regio Achterhoek, een en ander met in achtneming van de richtlijnen, die het dagelijks bestuur daartoe jaarlijks in de kaderbrief opstelt.
Artikel 6: Afleggen van verantwoordelijkheid
Artikel 7: Mandatering van bevoegdheden
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van Regio Achterhoek op 15 februari 2023.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2023-241.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.