Blad gemeenschappelijke regeling van Avri
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Avri | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 1360 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Avri | Blad gemeenschappelijke regeling 2023, 1360 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Financiële verordening Gemeenschappelijke Regeling Avri 2023
Hoofdstuk 2. Begroting en verantwoording
Beheersing en Interne controle
Het Dagelijks Bestuur draagt ten behoeve van het getrouwe beeld en de rechtmatigheid van de jaarrekening zorg voor de interne toetsing van de getrouwheid van de informatieverstrekking en de rechtmatigheid van de beheershandelingen. Bij afwijkingen neemt het dagelijks bestuur maatregelen tot herstel.
Artikel 7. Tussentijdse rapportage en informatie
Het Dagelijks Bestuur informeert vooraf het Algemeen Bestuur en neemt pas een besluit, nadat het algemeen bestuur in de gelegenheid is gesteld zijn wensen en bedenkingen ter kennis van het dagelijks bestuur te brengen voor zover het betreft:
niet bij de begroting geraamde (en vastgestelde) exploitatielasten van € 100.000,- en hoger. Het betreft in dit geval exploitatielasten in het kader van artikel 20 eerste lid van de Gemeenschappelijke Regeling Avri (inzameling en verwerking van huishoudelijke en bedrijfsmatige afval- en grondstoffen).
Avri beheert daarnaast voor diverse gemeenten budgetten die voortvloeien uit het zogenaamde pluspakket. Het betreft additionele taken zoals bedoeld in artikel 20, tweede lid, van de Gemeenschappelijke Regeling Avri. In afzonderlijke dienstverleningsovereenkomsten (DVO’s) worden afspraken vastgelegd omtrent de hoogte van deze budgetten en de wijze waarop hierover tussentijds wordt gerapporteerd. Afwijkingen van deze budgetten kunnen enkel plaatsvinden nadat het college en burgemeester en wethouders van deze gemeenten hierover is geïnformeerd en daarmee heeft ingestemd (al dan niet in mandaat).
Hoofdstuk 3. Financieel beleid
Artikel 10. Oninbare vorderingen
Het dagelijks bestuur informeert het algemeen bestuur bij de aanbieding van de jaarstukken over de oninbare vorderingen en de naar aanleiding daarvan genomen maatregelen.
Bij de begroting en de jaarstukken doet het dagelijks bestuur in de paragraaf lokale heffingen verslag van de opbrengsten van de afvalstoffenheffing, het volume en bedrag aan kwijtscheldingen; de kostendekkendheid en de ontwikkeling van de afvalstoffenheffing.
Artikel 15. Weerstandsvermogen en risicomanagement
Het Dagelijks Bestuur geeft aan in de paragraaf weerstandsvermogen van de begroting en van de jaarstukken de weerstandscapaciteit en de risico’s van materieel belang en een inschatting van de kans dat deze risico’s zich kunnen voordoen alsmede in hoeverre schade en verliezen als gevolg van risico’s met de weerstandscapaciteit kunnen worden opgevangen (zie ook artikel 11).
Artikel 16. Onderhoud kapitaalgoederen
Bij de begroting en de jaarstukken doet het dagelijks bestuur in de paragraaf onderhoud kapitaalgoederen verslag over de voortgang van het geplande onderhoud en het eventuele achterstallig onderhoud aan deze kapitaalgoederen.
Bij de begroting en de jaarstukken doet het dagelijks bestuur in de paragraaf financiering in ieder geval verslag van:
In de bedrijfsvoeringparagraaf in de begroting wordt ingegaan op de tijdelijke en actuele onderwerpen die aandacht behoeven. In de bedrijfsvoeringparagraaf in het jaarverslag wordt gerapporteerd over de bij de begroting bepaalde onderwerpen aangaande de bedrijfsvoering alsmede over nieuwe ontwikkelingen.
Artikel 19. Verbonden partijen
In de begroting en de jaarstukken wordt in de paragraaf verbonden partijen in elk geval ingegaan op nieuwe verbonden partijen, het beëindigen van bestaande verbonden partijen, het wijzigen van bestaande verbonden partijen en eventuele problemen bij bestaande verbonden partijen.
Hoofdstuk 5. Financiële organisatie en administratie
De administratie is zodanig van opzet en werking, dat zij in ieder geval dienstbaar is voor:
Bij bijzondere problemen of onbillijkheden in de uitvoering kan het algemeen bestuur, gezien het voorstel van het dagelijks bestuur, afwijken van het bepaalde in deze verordening.
Deze verordening treedt in werking op de dag volgend op bekendmaking, met dien verstande dat de begroting, de jaarstukken, de uitvoeringsinformatie en de informatie voor derden en de daarbij behorende toelichtingen met ingang van de begroting voor het begrotingsjaar 2023 voldoen aan de bepalingen van deze verordening.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2023-1360.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.