Blad gemeenschappelijke regeling van Regionaal Archief Zuid-Utrecht
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regionaal Archief Zuid-Utrecht | Blad gemeenschappelijke regeling 2022, 486 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regionaal Archief Zuid-Utrecht | Blad gemeenschappelijke regeling 2022, 486 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaatregeling Regionaal Archief Zuid-Utrecht 2022
Het bestuur van het Regionaal Archief Zuid-Utrecht;
- Dat het, met het oog op een doelmatige besluitvorming en een vlotte afdoening van zaken, gewenst is bevoegdheden te mandateren aan de directeur-archivaris;
- De Algemene wet bestuursrecht, artikelen 10:1 tot en met 10:12;
- De Gemeenschappelijke regeling Regionaal Archief Zuid-Utrecht;
- Het “Mandaatbesluit Regionaal Historisch Centrum Zuidoost Utrecht” in te trekken;
- De “Mandaatregeling Regionaal Archief Zuid-Utrecht 2022” vast te stellen.
a. bevoegd orgaan: het bestuur en/of de bestuursvoorzitter van het Regionaal Archief Zuid-Utrecht .
b. gemandateerde: degene, die van de mandaatgever de bevoegdheid heeft gekregen om in naam van het bevoegd orgaan besluiten te nemen.
c. machtiging: de bevoegdheid tot het namens een bestuursorgaan verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.
d. mandaat: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan besluiten te nemen.
e. RAZU: Regionaal Archief Zuid-Utrecht .
f. volmacht: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten.
G. Isabella
Plaatsvervangend voorzitter
Regionaal Archief Zuid-Utrecht
H.A Hokke
Secretaris
Regionaal Archief Zuid-Utrecht
Bijlage 1 Mandaatregister 2022
Toelichting Mandaatregister 2022
Op basis van de Gemeenschappelijke regeling Regionaal Archief Zuid-Utrecht en middels een treasurystatuut en raamovereenkomst detachering heeft het bestuur van het RAZU taken belegd binnen de organisatie en bedrijfsvoering van het RAZU. Het vorige mandaatbesluit uit 2012 gaf de directeur-archivaris het mandaat om namens het RAZU overeenkomsten af te sluiten tot een maximum van € 50.000 per overeenkomst. Verdere belegging van taken vond niet plaats.
Aanpassingen in het privacy beleid van de organisatie vormde de directe aanleiding om het mandaatbesluit te vervangen door een nieuw op te stellen mandaatregister. Bij het opstellen van het mandaatregister is advies gevraagd aan een jurist van de gemeente Houten. Op basis hiervan is in dit mandaatregister enkel opgenomen wat verdere specificatie behoefte op basis van de al eerder genoemde documentatie (gemeenschappelijke regeling, treasurystatuut en raamovereenkomst detachering).
Het mandaatregister is onderverdeeld in vier categorieën:
A. De categorie Algemeen regelt zaken als het verstrekken van informatie op basis van WOB/WOO-verzoeken, het archiefbeheer van het dienstarchief en het vertegenwoordigen van de organisatie in rechtsgedingen.
F. De categorie Financieel beschrijft de verschillende financiële volmachten en machtigen benodigd voor de opstelling van de financiële jaarstukken en het financieel handelen naar aanleiding van de financiële kaders. De in 2012 vastgestelde norm van € 50.000 per overeenkomst is gehandhaafd onder F1.
P. De categorie Personeel behandelt maar drie zaken: het behandelen van klachten over HR-zaken, het waarderen van functieprofielen en het kunnen aanstellen en ontslaan van personeel.
T. Tot slot beschrijft de categorie Taakspecifiek een drietal bevoegdheden voor de uitvoering van de taken die aan de GR zijn toebedeeld in de gemeenschappelijke regeling.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2022-486.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.