1.1 Begripsbepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
GGD:
De Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst Zaanstreek-Waterland.
Administratie:
Het systematisch verzamelen, vastleggen, verwerken en verstrekken van informatie ten behoeve van het besturen, functioneren en beheersen van de GGD en de verantwoording die daarover moet worden afgelegd.
Financiële administratie:
Het onderdeel van de administratie dat omvat het systematisch maken en verwerken van aantekeningen betreffende de financiële gegevens van (onderdelen van) de organisatie van de GGD, teneinde te komen tot een goed inzicht in:
De financieel-economische positie, Het financieel beheer,
De uitvoering van de begroting,
Het afwikkelen van vorderingen en schulden,
Alsmede tot het afleggen van verantwoording daarover.
Administratieve organisatie:
Het systematisch verzamelen, vastleggen en verwerken van gegevens ten behoeve van het besturen in enge zin, het doen functioneren en beheersen van een huishouding en het verantwoorden.
Financieel beheer:
Het uitoefenen van bestuur over en toezicht op het beheer van middelen en het uitoefenen van rechten van de GGD.
Rechtmatigheid:
Het in overeenstemming zijn met de geldende wet- en regelgeving waaronder verordeningen en besluiten van het Algemeen bestuur en het Dagelijks bestuur.
Doelmatigheid:
Het realiseren van bepaalde prestaties met een zo beperkt mogelijke inzet van middelen.
Doeltreffendheid:
De mate waarin de beoogde maatschappelijke effecten van het beleid ook daadwerkelijk worden bereikt.