Blad gemeenschappelijke regeling van Veiligheidsregio Utrecht
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Utrecht | Blad gemeenschappelijke regeling 2021, 371 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Utrecht | Blad gemeenschappelijke regeling 2021, 371 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het dagelijks bestuur van de Veiligheidsregio Utrecht houdende regels omtrent klachten ongewenst gedrag (Klachtenregeling ongewenst gedrag VRU)
Artikel 1. Begripsomschrijving
In deze regeling wordt verstaan onder:
klager: de persoon, die werkzaam is of werkzaam is geweest in de organisatie van de Veiligheidsregio Utrecht en een klacht over ongewenst gedrag indient. Behalve de eigen medewerkers kunnen ook uitzendkrachten, detacheringkrachten, stagiaires en andere personen die werkzaamheden verrichten of hebben verricht ten behoeve van deze veiligheidsregio een klacht indienen wegens ongewenst gedrag;
Artikel 3. Taak klachtencommissie
De klachtencommissie heeft als taak de klacht te onderzoeken en daarover advies uit te brengen aan de werkgever.
Artikel 4. Het indienen van een klacht
Een klacht wordt door de klager schriftelijk en ondertekend ingediend bij de klachtencommissie en bevat ten minste de naam en het adres van de klager, de dagtekening, een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht (datum, tijd en plaats en omstandigheden van het ongewenst gedrag) en de naam of namen van de aangeklaagde(n) en eventuele getuigen, alsmede de stappen die de klager reeds heeft ondernomen.
Indien de klager de klacht indient bij het bevoegd gezag, bevestigt het bevoegd gezag de ontvangst van de klacht aan de klager en vermeldt daarbij dat de klacht zal worden doorgezonden naar de commissie die het bevoegd gezag over de afhandeling van de klacht zal adviseren. Het bevoegd gezag zendt de klacht, nadat daarop de datum van ontvangst is aangetekend, zo spoedig mogelijk door aan de commissie.
De commissie bevestigt de ontvangst van de klacht aan de klager en stelt hem op de hoogte van de termijnen en de wijze van afdoening van de klacht. Tevens informeert de commissie het bevoegd gezag binnen twee weken, dat een klacht is ontvangen. Indien de klacht rechtstreeks bij de commissie is ingediend bevat de melding aan het bevoegd gezag geen persoonsgegevens van klager, beklaagde of getuigen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2021-371.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.