Blad gemeenschappelijke regeling van Belastingsamenwerking West-Brabant
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Belastingsamenwerking West-Brabant | Blad gemeenschappelijke regeling 2021, 1149 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Belastingsamenwerking West-Brabant | Blad gemeenschappelijke regeling 2021, 1149 | delegatie- of mandaatbesluit |
Aanwijzing en mandaat bag 2022 Belastingsamenwerking West-Brabant
De directeur van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking West-Brabant;
- het besluit van het Dagelijks Bestuur van 11 april 2014 waarin aan hem als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen mandaat is verleend voor de in dat besluit opgenomen taken en bevoegdheden ontleend aan de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (hierna Wet bag) met de bevoegdheid tot het verlenen van ondermandaat;
Artikel 1 Verlenen ondermandaat
1. Ondermandaat te verlenen voor de volgende taken en bevoegdheden onder de voorwaarde dat aan de voorschriften opgenomen in de Wet bag wordt voldaan:
a. Opname van de geometrie in de basisregistratie gebouwen;
b. Het, op grond van het bepaalde in artikel 10 van de Wet bag, opmaken van brondocumenten;
c. Het inschrijven van de in artikel 10 van de Wet bag aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
d. Het, ingevolge artikel 14 van de Wet bag, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
e. Het opnemen van gegevens gebaseerd op de brondocumenten in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie;
f. Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet bag, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet bag;
g. Het onderhouden van het berichtenverkeer met de landelijke voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet bag;
h. Het op verzoek van eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid, onder a van de Wet bag.
2. Het ondermandaat wordt verleend aan de in bijlage 1 behorende bij dit besluit met naam genoemde personen waarbij per taak en persoon het verleende ondermandaat wordt aangegeven door middel van een x.
Artikel 2 Aanwijzing en mandaat ambtenaren
1. De in bijlage 1, onder A, genoemde personen aan te wijzen als de ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, letter b van de Wet bag en het opstellen van schriftelijke verklaringen ingevolge artikel 10, letter a van de Wet bag.
2. De in bijlage 1, onder B, genoemde personen zijn ambtenaar in de zin van de Ambtenarenwet 2017 krachtens arbeidsovereenkomst overeengekomen met de deelnemer gemeente Moerdijk. Met toepassing van artikel 10:4, lid 1, Algemene wet Bestuursrecht, de regeling mandaat niet-ondergeschikte, wijs ik deze ambtenaren aan als zijnde bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering en het opstellen van schriftelijke verklaringen als bedoeld in lid 1 van dit artikel. Deze aanwijzing geldt en het mandaat kan worden uitgeoefend zolang de (onder)gemandateerde bevoegdheden krachtens een arbeidsovereenkomst overeengekomen met de gemeente Moerdijk tot de werkzaamheden van deze ambtenaren behoren.
Ondermandaat van de bevoegdheden genoemd in artikel 1 anders dan met instemming van de directeur is niet mogelijk.
Bij de uitoefening van het mandaat als bedoeld in artikel 1 worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
De directeur van de Belastingsamenwerking West-Brabant,
……. (functie aanduiding van de ondergemandateerde)
……. (Handtekening van de ondergemandateerde)
……. (Naam van de ondergemandateerde)
Voor zover instemming is vereist hebben de in artikel 1 genoemde functionarissen met de mandaatverlening ingestemd.
Artikel 6 Inwerkingtreding, toepassing en citeertitel
1. Dit besluit treedt in werking op de dag van ondertekening en wordt toegepast op de basisregistratie adressen en gebouwen taken en bevoegdheden op het grondgebied van de gemeente Moerdijk.
2. Het besluit “Aanwijzing en mandaat bag 2019” van 6 augustus 2019 wordt ingetrokken met ingang van de datum van inwerkingtreding van dit besluit.
3. Dit besluit kan worden aangehaald als “Aanwijzing en mandaat bag 2022”.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2021-1149.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.