Blad gemeenschappelijke regeling van BAR-organisatie
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
BAR-organisatie | Blad gemeenschappelijke regeling 2020, 673 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
BAR-organisatie | Blad gemeenschappelijke regeling 2020, 673 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling BAR-organisatie houdende regels omtrent organisatie en directieraadstatuur (Organisatieregeling en directieraadstatuut BAR-organisatie 2020)
Het dagelijks bestuur van de BAR-organisatie;
gelet op de Wet gemeenschappelijke regelingen artikel 33b, de Gemeenschappelijke Regeling BAR-organisatie artikel 13, de Gemeentewet en de Wet op de Ondernemingsraden;
gelet op de behoefte voor het formeel vastleggen van verantwoordelijkheden en het borgen van de doelen van BAR-organisatie 2020 conform bijlage 1;
BESLUIT: de navolgende “Organisatieregeling en directieraadstatuut BAR-organisatie 2020” vast te stellen.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Concerncontroller: de manager van concerncontrol die ressorteert onder de directieraad en als onafhankelijk adviseur is belast met het gevraagd en ongevraagd geven van een oordeel over en advies aan de directieraad en het bestuur van de BAR-organisatie omtrent zaken die een doelmatige, doeltreffende en rechtmatige bedrijfsvoering betreffen.
Hoofdstuk 2 Hoofdstructuur, hoofddossier en mandaten, volmachten en machtigingen
Artikel 2: De hoofdstructuur van de ambtelijke organisatie
De hoofdstructuur van de BAR-organisatie bestaat uit de directieraad, bureau bestuursondersteuning c.q. een regieteam per deelnemende gemeente, clusters, teams en als stafonderdelen rechtstreeks onder de directieraad concerncontrol inclusief de concerncontroller, strategie en het cluster financiën zoals aangegeven in het bij deze regeling behorende organogram en de functionaris gegevensbescherming
Bureau Bestuursondersteuning c.q. het Regieteam staat onder leiding van het hoofd bureau bestuursondersteuning c.q. het hoofd van het regieteam. De colleges van de deelnemende gemeenten besluiten zelfstandig over de gewenste omvang en inrichting van het Bureau Bestuursondersteuning c.q. het Regieteam.
De BAR-organisatie is ingericht volgens de in deze organisatieregeling opgestelde principes , waarbij aan de algemeen directeuren, de directeuren en de managers de integrale ambtelijke verantwoordelijkheid is gegeven voor de onderwerpen die binnen hun portefeuille c.q. cluster(s) worden voorbereid en vervolgens worden uitgevoerd.
Hoofdstuk 3 Uitwerking hoofdstructuur inclusief directieraadstatuut
Artikel 5: Verantwoordelijkheden en taken directieraad
De directieraad is eindverantwoordelijk voor:
Artikel 7: Vergadering directieraad
De manager van het cluster financiën, de manager van het stafonderdeel strategie en de manager van het cluster ontwikkeling mens & organisatie zijn agenda-lid van de directieraad. Dit betekend dat zij inzage hebben in de agenda en achterliggende stukken van de vergaderingen van de directieraad en de mogelijkheid hebben om gevraagd en ongevraagd advies te geven aan de directieraad.
Hoofdstuk 4 Uitwerking hoofdfuncties
Artikel 17: Algemeen directeur
Bij langdurige afwezigheid van een algemeen directeur, zijnde langer dan 4 weken, is de betreffende deelnemende gemeente gerechtigd om een plaatsvervanger af te vaardigen in de directieraad namens de betreffende gemeente. In de regel zal dit de adjunct-gemeentesecretaris c.q. de loco-gemeentesecretaris zijn.
Artikel 18: Hoofd Bureau Bestuursondersteuning/Regieteam
De taken en verantwoordelijkheden van het Hoofd Bureau Bestuursondersteuning/Regieteam worden bepaald door de betreffende deelnemende gemeente waarbij als uitgangspunt wordt genomen:
Artikel 23: Overleg met het dagelijks bestuur
Onderwerpen zijn o.a. strategische beleidsontwikkelingen ten aanzien van de bedrijfsvoering, de voortgang en uitvoering van bestuurlijke projecten, de voorbereiding van P&C-producten van de BAR-organisatie, de ontwikkeling van het functioneren van de organisatie en de samenwerking tussen het dagelijks bestuur en ambtelijke organisatie.
Bij twijfel over de uitleg van deze regeling of in gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het dagelijks bestuur gehoord de algemeen directeuren.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2020-673.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.