Aanwijzen klachtencoördinatoren

 

Voorstel

Instemmen met de voorgestelde wijzigingen in de aanwijzing van de klachtencoördinatoren op grond van artikel 4 lid 1 van de Klachtenregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten.

  • voor de bezwaarschriftencommissies Sociaal Domein: de ambtelijk secretaris van de betreffende commissie;

  • voor de afdeling van het taakveld Maatschappelijke Dienstverlening (MD): de juridisch medewerker van MD

Inleiding/aanleiding

Op 16 november 2010 heeft het Algemeen Bestuur van de Samenwerking Kempengemeenten de “Klachtenregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten” vastgesteld. Artikel 7 van de Klachtenregeling wijst de klachtbehandelaars aan. De klachtbehandelaar wordt bijgestaan door een klachtencoördinator. De taken van de coördinator zijn beschreven in de regeling. In verband hiermee bepaalt artikel 4 lid 1 van de Klachtenregeling dat het Dagelijks Bestuur een of meer klachtencoördinatoren en plaatsvervangend klachtencoördinatoren aanstelt.

Bij besluit van het DB ingegaan op 28 juni 2016 heeft het DB voor het laatst de aanwijzing van de coördinatoren aangepast. Met de vorming van de afdeling MD op 1-7-2019 en de invoering van de Wnra op 1-1-2020 is er aanleiding de aanwijzing aan te passen.

 

Besluit

Op grond van artikel 4 lid 1 van de Klachtenregeling Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten zijn de volgende klachtencoördinatoren aangesteld door het Dagelijks Bestuur

Nieuwe voorgestelde aanwijzing klachtencoördinatoren:

  • voor het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur en het Overleg van portefeuillehouders: de ambtelijk secretaris van de Samenwerking Kempengemeenten;

  • voor de bezwaarschriftencommissies Sociaal Domein: de ambtelijk secretaris van de betreffende commissie;

  • voor de afdeling van het taakveld P&O: de klachtencoördinator van de gemeente Reusel-De Mierden;

  • voor de afdeling van het taakveld SSC: de klachtencoördinator van de gemeente Bergeijk;

  • voor de afdeling van het taakveld MD: de juridisch medewerker van MD;

  • voor de afdeling van het taakveld VTH: de klachtencoördinator van de gemeente Eersel;

  • als plaatsvervangend klachtencoördinator: degene die op grond van de geldende vervangingsregeling de persoon vervangt, die als eerste klachtencoördinator is aangewezen.

 

Wettelijk en/of beleidskader

Klachtenregeling GRSK

Besluit aanwijzing klachten coördinatoren van 15-9-2015

 

Communicatie

Het besluit wordt op de gebruikelijke wijze bekend gemaakt.

 

Planning

De aanwijzing treedt in werking zodra deze gepubliceerd is.

 

Vastgesteld in Dagelijks Bestuur Samenwerking Kempengemeenten d.d. 28-1-2020

Naar boven