Blad gemeenschappelijke regeling van Werkorganisatie Druten-Wijchen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Werkorganisatie Druten-Wijchen | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 967 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Werkorganisatie Druten-Wijchen | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 967 | Overige besluiten van algemene strekking |
Reglement van orde voor het bestuur van de Werkorganisatie Druten Wijchen
Artikel 2 Verdeling van werkzaamheden en onderlinge vervanging
Vanaf 1 januari 2018 vervult de burgemeester van de gemeente Wijchen het voorzitterschap. Met ingang van 1 januari 2020 vervult een bestuurslid dat is aangewezen door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Druten, het voorzitterschap. Vervolgens zal het voorzitterschap elke twee jaar rouleren.
De voorzitter zorgt voor naleving van het reglement en hetgeen de wet, de regeling of dit reglement hem verder opdraagt.
Conform het bepaalde in artikel 10, lid 7 van de regeling is naast de secretaris ook het andere directielid als adviseur bij de vergaderingen van het bestuur aanwezig, kan het directielid deelnemen aan de beraadslagingen en staat hij/zij naast de secretaris het bestuur bij in de uitvoering van zijn taken.
Indien een lid van het bestuur een extra vergadering nodig acht, verzoekt hij schriftelijk, onder opgave van redenen, aan de voorzitter en de leden van het bestuur voor deze extra vergadering bijeen te roepen. De secretaris zorgt na overleg met de voorzitter voor een oproep voor deze vergadering. De oproep wordt, zo mogelijk minimaal 24 uur van tevoren op een voor de deelnemers gebruikelijke wijze aan de leden van het bestuur gezonden.
Wanneer een lid verhinderd is een vergadering geheel of gedeeltelijk bij te wonen, geeft hij daarvan kennis aan de secretaris, alsmede aan degene die hem overeenkomstig artikel 6, tweede lid van de regeling vervangt. Zij bespreken, gelet op de agenda, de mogelijkheden om via digitale kanalen aan de beraadslaging en besluitvorming deel te nemen. Indien nodig neemt de vervanger deel aan de vergadering.
Artikel 12 Ambtelijke ondersteuning
De secretaris draagt zorg voor al hetgeen binnen de hem opgedragen taak nodig is in het belang van een vlot verloop van de vergadering van het bestuur.
Artikel 13 Deelneming derden aan de vergadering
Het bestuur kan besluiten een ambtelijk medewerker of derden voor een vergadering uit te nodigen teneinde zijn mening ten aanzien van een onderwerp te geven dan wel een (nadere) toelichting te verschaffen op een agendapunt.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-967.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.