Onderwerp
|
Voorstel besluit
|
Genomen besluit
|
Besluit nummer d.d.
|
AB vergadering 1 februari 2018
|
Vaststellen agenda
|
Vaststellen agenda
|
Conform voorstel
|
AB2018001
|
Vaststellen verslag
7 december 2017
|
Vaststellen verslag en doorlopen actiepunten
|
Conform voorstel
|
AB2018002
|
Vaststellen overzicht genomen DB en AB besluiten 2017
|
Vaststellen genomen besluiten algemeen bestuur 2017.
Kennis te nemen van de genomen besluiten van het dagelijks bestuur in 2017
|
Conform voorstel
|
AB2018003
|
Vaststellen maatregelen mogelijke Frauderisico’s
|
Vaststellen van de, op bijgevoegde lijst, genoemde (te nemen) beheersmaatregelen inzake mogelijke frauderisico’s.
|
Conform voorstel
|
AB2018004
|
Risico-inventarisatie en weerstandsvermogen
|
Kennis te nemen van het risicoprofiel GBT per 31 december 2017 in relatie tot het weerstandsvermogen.
|
Conform voorstel
|
AB2018005
AB2018005-1
|
AB vergadering 16 maart 2018
|
Vaststellen agenda
|
Vaststellen agenda
|
Conform voorstel
|
AB2018006
|
Vaststellen verslag 1 februari 2018
|
Vaststellen verslag 1 februari 2018 en doorlopen actiepunten
|
Conform voorstel
|
AB2018007
|
Weerstandsvermogen
|
Discussiestuk
|
Conform voorstel
|
AB2018008
|
Visiedocument
|
Vaststellen visiedocument GBT 2017-2020.
|
Directie dient zelf Visiedocument vast te stellen en eind 2018 met actueel Visiedocument ter kennisneming te komen
|
|
AB vergadering 12 april 2018
|
Vaststellen jaarstukken en resultaatbestemming 2017
|
De jaarstukken 2017, de accountantscontrole en het verslag bij de accountantscontrole vast te stellen;
Het Dagelijks Bestuur décharge te verlenen.
|
Conform voorstel
|
AB2018009
|
Vaststelling agenda
|
Vaststellen agenda
|
Conform voorstel
|
AB2018010
|
Vaststellen verslag 16 maart 2018
|
Vaststellen verslag 16 maart 2018 en doorlopen actiepunten
|
Conform voorstel
|
AB2018011
|
Project omzetting van m3 naar m2
|
kennis te nemen van het geprognotiseerde totaalbedrag a € 1.790.000,-- aan kosten;
in te stemmen met de voorgestelde verrekening aan kosten per gemeente;
in te stemmen met de mogelijkheid de bijdrage in termijnen te voldoen mits dit de bedrijfsvoering van het GBT niet raakt;
de (deel)bijdrage van een gemeente die wordt opgenomen in de reserve te bestemmen voor het uitvoeren van het project “BAG-WOZ van m3 naar m2”.
|
Conform voorstel
|
AB2018012
|
Vaststellen Dienstverleningsovereenkomst 2018 en systematiek van de financiële doorrekening
|
In te stemmen met de nieuwe dienstverleningsovereenkomst (met ingangsdatum 1-1-2018);
In te stemmen met de systematiek van de financiële doorrekening van de DVO 2018 naar gemeenten vanaf 01-01-2019.
|
Conform voorstel
|
AB2018013
AB2018013-1
AB2018013-2
AB2018013-3
AB2018013-4
AB2018013-5
|
AB vergadering 21 juni 2018
|
Vaststellen agenda
|
Vaststellen agenda
|
Conform voorstel
|
AB2018014
|
Benoemen dagelijks bestuursleden
|
Benoemen dagelijkse bestuursleden.
|
Nu nog niet alle deelnemers haar wethouders hebben benoemd wordt besloten de benoeming van de dagelijks bestuursleden op te schorten tot een volgende bestuursvergadering in oktober 2018. Tot de nieuwe benoemingen blijven de huidige dagelijks bestuursleden, met goedkeuring van de algemeen bestuursleden, in functie.
|
|
Aanwijzen voorzitter en plaatsvervangend voorzitter
|
Aanwijzen voorzitter en plaatsvervangend voorzitter.
|
Nu nog niet alle deelnemers haar wethouders hebben benoemd en er ook nog geen dagelijks bestuursleden zijn benoemd, wordt besloten de aanwijzing van de voorzitter en plaatsvervangend voorzitter op te schorten tot een volgende bestuursvergadering in oktober 2018. Tot de nieuwe benoeming blijft de huidige voorzitter, met goedkeuring van de algemeen bestuursleden, in functie.
|
|
Vaststellen verslag 12 april 2018
|
Vaststellen verslag 12 april 2018 en doorlopen actiepunten
|
Conform voorstel
|
AB2018015
|
Vaststellen eerste gewijzigde begroting 2018
|
Vaststellen eerste gewijzigde begroting 2018
|
Conform voorstel
|
AB2018016
|
Vaststellen begroting 2019 en mjp 2020-2022
|
Vaststellen begroting 2019 en meerjarenperspectief 2020-2022
|
Conform voorstel
|
AB2018017
|
Kennis te nemen Berap
|
Kennis te nemen van de bestuursrapportage 1 januari t/m 30 april 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018018
|
AVG stukken
|
Kennis nemen van onderstaande AVG (beleids)stukken
Privacyverklaring;
Privacybeleid en –reglement;
Procedure rechten betrokkene;
Procedure beveiligingsincidenten en datalekken;
Verwerkingenregister d.d. 25-05-2018;
Publieke versie Verwerkingenregister d.d. 25-05-2018;
Document FG;
Document Melden datalek burger.
|
Conform voorstel
|
AB2018019
AB2018019-1
AB2018019-2
AB2018019-3
AB2018019-4
AB2018019-5
AB2018019-6
AB2018019-7
AB2018019-8
|
AB vergadering 2 juli 2018
|
Instemmen reactie op Quickscan verbonden partijen
|
Instemmen met reactie GBT op de Quickscan verbonden partijen
|
Conform voorstel
|
AB2018022
|
AB vergadering 11 oktober
|
Vaststelling agenda
|
Vaststelling agenda.
|
Conform voorstel
|
AB2018023
|
Vaststellen verslag
21 juni 2018
|
Vaststellen verslag en doorlopen actiepunten.
|
Het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regeling Gemeentelijk Belastingkantoor Twente stelt het verslag, afgezien van de laatste alinea bij agendapunt 3, conform vast.
|
AB2018024
|
Benoemen dagelijkse bestuursleden.
|
Benoemen dagelijkse bestuursleden.
|
Het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regeling Gemeentelijk Belastingkantoor Twente benoemt de volgende leden als dagelijks bestuur leden:
De heer A. Langius;
Mevrouw M.A. ten Heuw;
Mevrouw E. Zinkweg
|
AB2018025
|
Aanwijzen voorzitter en plaatsvervangend voorzitter.
|
Aanwijzen voorzitter en plaatsvervangend voorzitter.
|
Het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regeling Gemeentelijk Belastingkantoor Twente wijst de heer A. Langius aan als voorzitter en mevrouw E. Zinkweg als plaatsvervangend voorzitter.
|
AB2018026
|
Kennis te nemen van het de bestuursrapportage van 1 januari t/m 31 augustus 2018.
|
Kennis te nemen van het de bestuursrapportage van 1 januari t/m 31 augustus 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018027
|
DB vergadering 20 december 2018
|
Vaststellen agenda
|
Vaststellen agenda
|
Conform voorstel
|
AB2018028
|
Vaststellen verslag 11 oktober 2018
|
Vaststellen verslag en doorlopen actiepunten.
|
Conform voorstel
|
AB2018029
|
Managementletter 2018
|
Kennisnemen van de managementletter 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018030
|
Tweede gewijzigde begroting 2018
|
Vaststellen gewijzigde begroting 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018031
|
Pilot geautomatiseerde afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken
|
Kennisnemen van de pilot geautomatiseerd afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken (inclusief de bijbehorende risico’s) voor de gemeente Borne.
|
Conform voorstel
|
AB2018032
|
Verantwoording Frauderisico's
|
Kennisnemen van de uitgevoerde controles op de werking van de maatregelen, om fraude, misbruik of oneigenlijk gebruik te beheersen.
|
Conform voorstel
|
AB2018033
|
Terugkoppeling uitgangspunten bij aanbesteding accountancy
|
Kennisnemen van de inventarisatie inzake de uitgangspunten bij een nieuw op te starten Europese aanbesteding accountancy.
|
Het algemeen bestuur van de gemeenschappelijke regeling Gemeentelijk Belastingkantoor Twente heeft kennis genomen van de inventarisatie inzake de uitgangspunten bij een nieuw op te starten Europese aanbesteding accountancy.
Afgesproken wordt dat de heer Koopman namens het algemeen bestuur beslissingen neemt met betrekking tot de aanbesteding accountancy. Ambtelijk worden de aanbestedingsstukken afgestemd met de heer Koopman.
|
AB2018034
|
Werking Informatie Beveiligingsbeleid, inclusief overzicht beveiligingsincidenten
|
Kennisnemen van de werking van het informatiebeveiligingsbeleid GBT inclusief de bijlage beveiligingsincidenten 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018035
|
Controleprotocol 2018 inclusief bijlage
|
Vaststellen Controleprotocol 2018 inclusief bijlage Normenkader 2018.
|
Conform voorstel
|
AB2018036
|
Financiële verordening
|
Het algemeen bestuur te verzoeken de Verordening op het financiële beleid en beheer van het GBT 2019, inclusief de bijlage Beleidsregels waardering & afschrijving, vast te stellen.
|
Conform voorstel
|
AB2018037
|