Blad gemeenschappelijke regeling van Omgevingsdienst Veluwe IJssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Veluwe IJssel | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 732 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Veluwe IJssel | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 732 | Overige besluiten van algemene strekking |
ORGANISATIEVERORDENING OMGEVINGSDIENST VELUWE IJSSEL 2019
HOOFDSTUK 1: ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 3. Benoeming managers en controller
Indien het dagelijks bestuur de bevoegdheid tot benoeming, schorsing en ontslag van de managers in mandaat heeft opgedragen aan de directeur, oefent de directeur die bevoegdheid niet uit dan nadat de leden van het dagelijks bestuur in de gelegenheid zijn gesteld hun wensen en bedenkingen naar voren te brengen.
Indien het dagelijks bestuur de bevoegdheid tot benoeming, schorsing en ontslag van de controller in mandaat heeft opgedragen aan de directeur, oefent de directeur die bevoegdheid niet uit dan nadat de leden van het dagelijks bestuur in de gelegenheid zijn gesteld hun wensen en bedenkingen naar voren te brengen.
Artikel 4. Integraal management als besturingsfilosofie
Het dagelijks bestuur stuurt op hoofdlijnen en is verantwoordelijk voor de strategische lijn die de Omgevingsdienst volgt. Daarbij maakt het dagelijks bestuur gebruik van onder meer mandaatbesluiten, een programmabegroting en samenwerkingsovereenkomsten met de deelnemers aan de regeling. In de begroting en samenwerkingsovereenkomsten wordt vastgelegd welke producten, in termen van kwantiteit en kwaliteit, de Omgevingsdienst moet realiseren en welke middelen hiervoor ter beschikking worden gesteld.
HOOFDSTUK 2: STRUCTUUR, TAKEN EN FUNCTIES VAN DE ONDERDELEN VAN DE AMBTELIJKE ORGANISATIE
Artikel 5. Taken en verantwoordelijkheden MT
Onverminderd de eindverantwoordelijkheid van de directeur en met inachtneming van de bestuurlijke verantwoordelijkheden van het dagelijks en algemeen bestuur, zijn de leden van het MT gezamenlijk verantwoordelijk voor de integraliteit binnen de ambtelijke organisatie op basis van een goede communicatie, informatie-uitwisseling, coördinatie en afstemming van werkzaamheden.
Bij tegengestelde opvattingen tussen leden van het MT over de advisering aan het algemeen en dagelijks bestuur als bedoeld in het vorige lid onder b, beslist de directeur over de inhoud van het advies. Vanuit een oogpunt van pluriformiteit van meningsvorming, wordt het advies zodanig gepresenteerd dat het bestuur ook kennis kan nemen van het afwijkend advies van de manager/de managers.
Artikel 6. Taken en verantwoordelijkheden managers
Artikel 9. Taken team Ontwikkeling
Het team Ontwikkeling heeft de volgende taken:
Artikel 15. Bekendmaking en inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking op 1 juli 2019. Indien het publicatieblad van de omgevingsdienst waarin deze regeling wordt geplaatst, wordt uitgegeven na 1 juli 2019, treedt deze in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het publicatieblad van de omgevingsdienst waarin deze wordt geplaatst, en werkt deze terug tot en met 1 juli 2019.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-732.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.