Blad gemeenschappelijke regeling van WVS-groep
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
WVS-groep | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 709 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
WVS-groep | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 709 | Overige besluiten van algemene strekking |
Het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter van WVS-groep (hierna: WVS), ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft,
gelezen het voorstel van het dagelijks bestuur dd. 12 juni 2019, no. 6 - 2019, dos. 2/12 A;
gelet op de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht en de gemeenschappelijke regeling WVS-groep;
b e s l u i ten : met ingang van 1 augustus 2019 het Mandaatstatuut te wijzigen, zodat het Mandaatstatuut luidt als volgt:
a. Het algemeen bestuur : het algemeen bestuur van WVS.
b. Het dagelijks bestuur : het dagelijks bestuur van WVS.
c. De voorzitter : de voorzitter van WVS.
d. De algemeen directeur : de algemeen directeur van WVS.
e. De ambtelijk secretaris : de ambtelijk secretaris (bestuurssecretaris) van WVS.
f. Leidinggevenden : alle bij WVS werkzame functionarissen die hiërarchisch leidinggeven.
g. Medewerkers : alle bij WVS in dienst zijnde natuurlijke personen, zijnde ambtelijk of Wsw-personeel, alsmede gedetacheerde medewerkers.
h. Exploitatiebegroting : de jaarlijks voor 1 augustus door het algemeen bestuur vast te stellen begroting voor het daarop volgende exploitatiejaar.
i. Budget : het jaarlijks in december vast te stellen budget van WVS voor het daarop volgende jaar.
Het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur, de voorzitter, en de (overige) onder artikel 1 genoemde functionarissen verrichten hun taken binnen de navolgende kaders:
de gemeenschappelijke regeling van WVS;
de voor het ambtelijk en Wsw-personeel geldende rechtspositieregelingen, Cao’s en concernregelingen;
het door het algemeen bestuur vastgestelde beleidsplan, de begroting, het budget en het machtigingsbesluit;
de door het algemeen of dagelijks bestuur c.q. de algemeen directeur vastgestelde personele en financieel / administratieve verordeningen en reglementen;
Artikel 3 Het algemeen bestuur
1. Het algemeen bestuur stelt het beleidsplan, de exploitatiebegroting en de gemeentelijke bijdrage vast. Voorts stelt het algemeen bestuur binnen zes en een halve maand na afloop van het boekjaar, de jaarrekening en het (sociaal) jaarverslag vast.
2. Het algemeen bestuur mandateert aan het dagelijks bestuur de bevoegdheid tot het nemen van alle (beheers)beslissingen. Van dit mandaat zijn de volgende onderwerpen uitgezonderd:
3. De door het dagelijks bestuur krachtens mandaat van het algemeen bestuur genomen besluiten worden binnen twee maanden na de datum waarop het besluit genomen is, ter kennis gebracht van het algemeen bestuur.
Het dagelijks bestuur mandateert aan de voorzitter de bevoegdheid tot het accorderen (opdracht geven tot uitbetalen) van declaraties van de algemeen directeur alsmede de bevoegdheid tot het accorderen van verlofaanvragen van de algemeen directeur.
Artikel 6 De algemeen directeur
Het dagelijks bestuur mandateert aan de algemeen directeur de bevoegdheid tot het nemen van de hierna genoemde (beheers)beslissingen:
het nemen van beslissingen in individuele personele aangelegenheden, zoals genoemd in de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en de Uitwerkingsovereenkomst (CAR-UWO), alsmede in de Wsw, de Cao voor de sociale werkvoorziening, de concernregelingen en de bij WVS van toepassing zijnde rechtspositieregelingen;
het beslissen op klachten van medewerkers of derden, met uitzondering van klachten die betrekking hebben op het handelen van het algemeen en / of dagelijks bestuur zelf en klachten die betrekking hebben op het handelen van de algemeen directeur persoonlijk voor zover die betrekking hebben op seksuele intimidatie, agressie en geweld;
Bij het uitoefenen van de aan de algemeen directeur gemandateerde bevoegdheden neemt de algemeen directeur de door het dagelijks bestuur c.q. de voorzitter gegeven instructies in acht. Indien er een verplichting is om vóór het nemen van een beslissing een adviescommissie om advies te vragen, dan geldt het mandaat slechts voor zover conform dat advies besloten wordt.
Van het bovengenoemde mandaat van de algemeen directeur zijn uitgezonderd het nemen van beslissingen in individuele personele aangelegenheden voor zover die betrekking hebben op de algemeen directeur, de ambtelijk secretaris en de leden van het directieteam. De algemeen directeur is krachtens dit mandaat wél bevoegd tot het voeren en registreren van de beoordelings- / POP-gesprekken met de leden van het directieteam en de ambtelijk secretaris, alsmede tot het accorderen (opdracht geven tot uitbetalen) van declaraties van de leden van het directieteam en de ambtelijk secretaris. Van deze bevoegdheid zijn uitgezonderd de declaraties van de algemeen directeur zelf.
De algemeen directeur is aangewezen als bestuurder van de onderneming in de zin van de Wet op de Ondernemingsraden. In deze hoedanigheid voert hij het overleg met de Ondernemingsraad. Bij absentie van de algemeen directeur wordt hij als bestuurder van de onderneming in de zin van de Wet op de Ondernemingsraden vervangen door de door het dagelijks bestuur, op voordracht van de algemeen directeur, aangewezen vervanger.
Artikel 7 De ambtelijk secretaris
Bij het uitoefenen van de aan de ambtelijk secretaris gemandateerde bevoegdheden neemt de ambtelijk secretaris de door het dagelijks bestuur gegeven instructies in acht. Indien er een verplichting is om vóór het nemen van een beslissing een adviescommissie om advies te vragen, dan geldt het mandaat slechts voor zover conform dat advies besloten wordt.
gevolgd door de functieaanduidingen (secretaris en voorzitter), handtekeningen en de namen van de mandataris.
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de mandataris.
In geval van afwezigheid van functionarissen, aan wie bij of krachtens dit statuut (incl. de bijgevoegde overzichten “financiële bevoegdheden”) bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger, eventueel onder nader door de (onder)mandaatgever te stellen voorwaarden.
Dit statuut treedt in werking met ingang van 1 augustus 2019 en kan worden aangehaald als "Mandaatstatuut". Met ingang van de in werking treding van dit Mandaatstatuut vervalt het Mandaatstatuut zoals dit laatstelijk op 10 oktober 2016 is vastgesteld.
Aldus vastgesteld door het dagelijks bestuur op 1 juli 2019.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur, gehouden op 24 juni 2019,
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-709.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.