Blad gemeenschappelijke regeling van Omgevingsdienst Noord-Veluwe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Noord-Veluwe | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 649 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Noord-Veluwe | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 649 | Overige besluiten van algemene strekking |
Organisatieverordening Omgevingsdienst Noord-Veluwe 2017
In deze verordening wordt verstaan onder:
a. Omgevingsdienst: de Omgevingsdienst Noord-Veluwe;
b. regeling: de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Noord-Veluwe;
b. algemeen bestuur: het algemeen bestuur van de Omgevingsdienst;
c. dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur van de Omgevingsdienst;
d. directeur: de directeur van de Omgevingsdienst als bedoeld in hoofdstuk 7 van de regeling;
e. CT-lid: de medewerker die lid is van het coördinatieteam ODNV en is belast met de aansturing van
een deel van de Omgevingsdienst;
f. controller: de controller van de Omgevingsdienst als bedoeld in artikel 4, tweede lid.
g. functionaris: een functionaris van de ambtelijke organisatie van de Omgevingsdienst, aangesteld
krachtens publiekrechtelijk besluit dan wel een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht;
1. Ingesteld worden de volgende onderdelen van de ambtelijke organisatie van de Omgevingsdienst:
c. de medewerkers, functionarissen die geen lid zijn van het coördinatieteam
2. Het dagelijks bestuur is eindverantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie, overeenkomstig artikel
3. Het algemeen bestuur benoemt, schorst en ontslaat de directie, overeenkomstig artikel 14, tweede
lid, van de regeling. De benoeming van de directie geschiedt op voordracht van het dagelijks
Artikel 3: Taken en bevoegdheden directie
1. De ambtelijke organisatie staat onder leiding van de directeur.
2. Bij afwezigheid van meer dan twee opeenvolgende weken van de directeur wijst het dagelijks
bestuur een CT-lid aan om op te treden als diens plaatsvervanger .
4. De directeur heeft de taken en bevoegdheden, genoemd in de regeling en in het bijzonder in artikel
25 van de regeling. De directeur heeft in elk geval de volgende taken: a. leidinggeven aan de
b. zorg dragen voor een adequate organisatorische inrichting en zorg dragen voor de inhoudelijke
kwaliteit van de taakuitvoering en de dienstverlening;
c. binnen de door het bestuur gestelde kaders, zorg dragen voor de uitvoering van het
personeelsbeleid en de rechtspositionele bepalingen;
d. de voorwaarden scheppen die het optimaal functioneren van de Omgevingsdienst en de
functionarissen bevorderen en deze voorwaarden in stand houden; e. besluiten over de inzet van en
f. bijstaan en adviseren van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voor bij de uitoefening
g. bewaken van de eenduidigheid in het functioneren van de Omgevingsdienst als geheel en het
borgen van de verbinding met de deelnemers onderscheidenlijk de andere omgevingsdiensten in
h. de directie vertegenwoordigt de Omgevingsdienst naar buiten toe en draagt zorg voor een actieve
voorlichting over de werkzaamheden van de Omgevingsdienst.
6. De directeur wordt bijgestaan door de controller.
7. De directeur is bestuurder als bedoeld in de Wet op de ondernemingsraden voor de
Artikel 4. Structuur en taken controller
1. De controller heeft de volgende taken:
a. coördineren van de eenheid van beleid en de naleving van kaders en richtlijnen op het terrein van de
bedrijfsvoering en het beheer;
b. zorgdragen voor het uitoefenen van de controlfunctie;
c. zorgdragen voor het toezicht op de rechtmatigheid en doelmatigheid van de aanwending van
financiële middelen en de besluitvorming;
d. zorgdragen voor risicomanagement en kwaliteitszorg van financiële aard;
e. melden aan de directie van onrechtmatigheden, niet gemelde risico’s, of andere onvolkomenheden,
zo hij deze bij zijn werkzaamheden signaleert;
f. indien van toepassing het vragen van inlichtingen aan de coördinatoren.
2. Indien de controller en de directie een verschil van mening hebben over een kwestie als bedoeld in
het vorige lid, onder d en e, doet de controller hiervan, na overleg met de directie, mededeling aan
Artikel 5. Structuur en verantwoordelijkheden van het coördinatieteam
1. Het coördinatieteam bestaat uit de Resourcemanager, Programmamanager, Relatiemanager en staat
onder de leiding van de directeur.
2. De Resourcemanager is hiërarchisch verantwoordelijk voor alle medewerkers.
3. Programmamanager is verantwoordelijk voor de functioneel aansturing van de medewerkers en de
realisatie van het jaarprogramma van de ODNV (zowel partners, stelseltaak als eigen activiteiten).
4. De Relatiemanager is verantwoordelijk voor de klantrelatie en afstemming over de programmering.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-649.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.