Blad gemeenschappelijke regeling van Belastingsamenwerking Rivierenland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Belastingsamenwerking Rivierenland | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 626 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Belastingsamenwerking Rivierenland | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 626 | Verordeningen |
Overlegverordening Georganiseerd Overleg BSR
Het algemeen bestuur van Belastingsamenwerking Rivierenland;
gelet op artikel 125, tweede lid, juncto artikel 125, eerste lid, onder m, van de Ambtenarenwet en de overlegbepaling uit de Sectorale Arbeidsvoorwaardenregelingen Waterschapspersoneel
Vast te stellen de Overlegverordening Georganiseerd Overleg BSR
HOOFDSTUK 1 Algemene bepalingen
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:
HOOFDSTUK 2 Samenstelling en werkwijze
Artikel 2. Samenstelling commissie
Voor de vertegenwoordiging van de organisaties worden per organisatie, bedoeld in artikel 1, onder c, een lid en een plaatsvervanger aangewezen. Deze aanwijzing geschiedt door en uit de organisaties. Een vakbondsbestuurder van zowel ABVAKABO FNV als CNV Publieke Zaak staan de vertegenwoordiging als adviseur bij.
Artikel 3. Vertegenwoordiging bestuur en organisaties
Degene die als vertegenwoordiger of als plaatsvervanger door het dagelijks bestuur is aangewezen, houdt op dit te zijn zodra hij geen lid meer is van het dagelijks bestuur, alsmede indien het dagelijks bestuur hem laat weten dat zijn aanwijzing als vertegenwoordiger of plaatsvervanger is ingetrokken. In deze gevallen wordt zo spoedig mogelijk een opvolger aangewezen.
Degene die als vertegenwoordiger of als plaatsvervanger door een organisatie is aangewezen, houdt op dit te zijn zodra hij geen lid van de organisatie of ambtenaar meer is, alsmede indien de organisatie schriftelijk aan hem laat weten dat zijn aanwijzing als vertegenwoordiger of plaatsvervanger is ingetrokken. In deze gevallen wordt zo spoedig mogelijk een opvolger aangewezen.
Artikel 4. Voorzitter en secretaris commissie
Artikel 5. Taken en bevoegdheden commissie
De commissie beraadslaagt over alle aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtstoestand van de ambtenaren met inbegrip van de algemene regels volgens welke het personeelsbeleid zal worden ingevoerd, voor zover in het overleg niet wordt voorzien door het Landelijk Arbeidsvoorwaardenoverleg Waterschappen.
Artikel 6. Overeenstemming commissie
Voorstellen strekkende tot invoering, intrekking en wijziging van regelingen waaraan individuele personeelsleden rechten kunnen ontlenen en die een uitwerking zijn van voorstellen die in het landelijk overleg met de centrales van overheidspersoneel zijn overeengekomen, worden slechts ten uitvoer gebracht indien daarover overeenstemming is bereikt tussen de werkgeversdelegatie en de meerderheid van de werknemersvertegenwoordigers van de commissie.
Voorts worden voorstellen strekkende tot invoering, intrekking en wijziging van in geld waardeerbare regelingen waaraan individuele personeelsleden rechten kunnen ontlenen, slechts ten uitvoer gebracht indien daarover overeenstemming is bereikt tussen de werkgeversdelegatie en de meerderheid van de werknemersvertegenwoordigers van de commissie.
Besluiten omtrent de overige in artikel 5 bedoelde onderwerpen worden door het dagelijks bestuur en het algemeen bestuur niet genomen, noch voorstellen daaromtrent door het dagelijks bestuur aan het algemeen bestuur gedaan, dan nadat de werknemersdelegatie van de commissie haar gevoelen over de concept-besluiten, respectievelijk voorstellen heeft kenbaar gemaakt.
Ten aanzien van voorstellen voortvloeiende uit algemene wetgevingsprojecten, stelselwijzigingen of operaties die op werknemers in het algemeen betrekking hebben, is het bepaalde onder het eerste en tweede lid alleen van toepassing op de uit deze projecten voortvloeiende invoering of wijziging van regelingen.
Artikel 7. Besluitvorming bestuur
Heeft een voorstel betrekking op onderwerpen, behorende tot de bevoegdheid van het dagelijks bestuur dan neemt dit bestuur daaromtrent een beslissing. Behoren zij tot de bevoegdheid van het algemeen bestuur dan brengt het dagelijks bestuur het voorstel, voorzien van zijn advies, in elk geval ter besluitvorming van het algemeen bestuur.
Artikel 8. Instellen subcommissie
Artikel 9. Vergaderingen commissie
Indien wegens onvoltalligheid in de zin van het vorige lid een vergadering niet kan plaatshebben, worden de aan de orde zijnde onderwerpen door de voorzitter geplaatst op de agenda van een binnen 2 weken te houden nieuwe vergadering, in welke vergadering die onderwerpen in elk geval kunnen worden behandeld.
Elk lid heeft het recht onderwerpen ter behandeling aanhangig te maken door deze schriftelijk via de secretaris op te geven aan de voorzitter. Deze stelt die onderwerpen zoveel mogelijk in de eerstvolgende vergadering aan de orde.
De voorzitter kan omtrent het in de vergadering behandelde en omtrent de inhoud van aan de commissie overgelegde stukken geheimhouding opleggen. Deze geheimhouding geldt niet ten opzichte van het dagelijks bestuur en van het algemeen bestuur, alsmede niet tegenover de hoofdbesturen van de vertegenwoordigde organisaties.
Artikel 13. Schorsing vergadering
De voorzitter kan op verzoek van ten minste twee leden of zo dikwijls hij dit nodig acht de vergadering schorsen voor een door hem te bepalen tijd.
Het in de vergadering behandelde wordt zakelijk weergegeven in de notulen, welke, tenzij in het bij artikel 16 bedoelde reglement anders is bepaald, zo spoedig mogelijk in afschrift aan de voorzitter en de leden van de commissie wordt gezonden.
Artikel 16. Reglement van orde
Indien door de commissie een reglement van orde voor de vergaderingen wordt vastgelegd, behoeft dit de goedkeuring van het dagelijks bestuur.
HOOFDSTUK 3 Geschillenregeling
Artikel 17. Begripsomschrijving geschillenregeling
Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt verstaan onder:
Artikel 18. Toepassingsgebied geschillenregeling
De artikelen 19 t/m 23 zijn slechts van toepassing op geschillen inzake aangelegenheden als bedoeld in artikel 5, lid 1, voor zover die aangelegenheden uitsluitend de rechtstoestand van ambtenaren met inbegrip van de algemene regels volgens welke het personeelsbeleid zal worden gevoerd, betreffen.
Artikel 19. Ter kennis brengen van geschil
Indien één of meer deelnemers aan het overleg tijdens het overleg tot het oordeel komt dat dit overleg niet zal leiden tot een uitkomst die de instemming van alle deelnemers van het overleg zal hebben, brengen zij dat oordeel binnen één week, nadat zij daarvan in het overleg blijk hebben gegeven, schriftelijk ter kennis aan de overige deelnemers aan het overleg.
Tenzij door de commissie wordt besloten het overleg voort te zetten, dan wel te beëindigen, wordt in de vergadering nagegaan of overeenstemming bestaat over de vraag wat het onderwerp en de inhoud van het geschil is en of een oplossing van dat geschil zal worden gezocht door middel van voortzetting van het overleg nadat het advies is ingewonnen van de Advies- en Arbitragecommissie, dan wel door onderwerping van het geschil aan een arbitrale uitspraak van die commissie.
Artikel 21. Procedure aanhangig maken arbitrage
Binnen één week na de vergadering bedoeld in artikel 20 wordt het verzoek om advies ter kennis gebracht van de voorzitter van de Advies- en Arbitragecommissie. Het verzoek wordt ondertekend door de deelnemers aan het overleg die zich voor inwinning van het advies hebben uitgesproken en bevat ten minste het onderwerp en de inhoud van het geschil.
Artikel 22. Voortzetting overleg
Binnen twee weken na ontvangst van het advies wordt het overleg over het geschil voortgezet.
De arbitrale uitspraak van de Advies- en Arbitragecommissie heeft bindende kracht.
Artikel 24. Onvoorziene gevallen
In de gevallen, waarin deze verordening niet voorziet, beslist het dagelijks bestuur in overleg met de commissie.
Artikel 25. Wijziging verordening
Artikel 26. Inwerkingtreding en citeertitel
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van het algemeen bestuur van 20 juni 2019.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-626.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.