Wijziging Uitvoeringsregeling Vervoersautoriteit MRDH, Metropoolregio Rotterdam Den Haag

De Bestuurscommissie Vervoersautoriteit van de Metropoolregio Rotterdam Den Haag,

 

gelet op

 

De Algemene wet bestuursrecht;

 

De Subsidieverordening Vervoersautoriteit MRDH 2018, in het bijzonder artikel 2, tweede lid en artikel 35;

 

De Uitvoeringsregeling Vervoersautoriteit MRDH

 

Overwegende dat

  • In de vergadering van 11 juli 2018 de bestuurscommissie Vervoersautoriteit MRDH het programma AVLM 2019-2022 heeft vastgesteld en aangewezen heeft als pilotprogramma als bedoeld in artikel 35 van de subsidieverordening Vervoersautoriteit MRDH 2018;

 

  • en het wenselijk is dat dit programma een op deze projecten toegespitste uitvoeringsregeling heeft;

 

gelezen

het voorstel d.d. 6 maart 2019;

 

besluit:

 

vast te stellen het Tweede Wijzigingsbesluit Uitvoeringsregeling Vervoersautoriteit MRDH.

Artikel I

A

in § 2.4 na de alinea met kopje “Pilots” toe te voegen, een stuk tekst luidende:

 

Pilotprogramma AVLM

De projecten uit het programma AVLM2019-2022 zijn door de bestuurscommissie VA aangewezen als pilots in de zin van artikel 35 van de Subsidieverordening VA MRDH 2018.

 

Voor AVLM-2019-2022 projecten wordt:

  • onder activiteit, zoals genoemd in artikel 37, lid 1b van de Subsidieverordening, verstaan een Haalbaarheidsstudie, een Implementatieplan of de realisatie van een AVLM-project;

  • onder materialen zoals genoemd in artikel 38 van de Subsidieverordening ook verstaan de aanschaf of lease van één of meerdere automatische voertuigen.

 

In deze pilot wordt verstaan onder:

Haalbaarheidsstudie: een projectstudie op planstudieniveau (situatietekeningen en ramingen op SO-niveau);

Implementatieplan: een projectstudie op uitwerkingsniveau (situatietekeningen en ramingen op VO-niveau).

 

In een Haalbaarheidsstudie en Implementatieplan dient minimaal het volgende opgenomen te worden:

  • a.

    Businesscase

  • In de businesscase worden de kosten en baten van het project opgenomen. Uit de businesscase blijkt of het project rendabel is of al dan niet rendabel te maken is.

  • b.

    Vervoerwaarde

  • Uit de vervoerwaarde moet blijken hoeveel gebruikers de voorziening (op termijn) heeft.

  • c.

    Specificatie voertuig(en)

  • De fabrikant van het voertuig en de afmetingen, wijze van voortbeweging (motor) en de aansturing (hoe beweegt het voertuig).

  • d.

    Ruimtelijke inpassing

  • De route van het voertuig en of het een afgesloten rijbaan betreft of openbare weg.

  • e.

    Organisatie en relatie OV.

  • Eigendom van het voertuig, opzet van de projectorganisatie voor de realisatie en wijze waarop het openbaar bestuur betrokken is.

  • f.

    Planning

  • Deze dient relevante data en faseringen te omvatten.

  • g.

    Juridische kaders

  • Overzicht van waaraan dient te worden voldaan en overzicht van benodigde vergunningen, toestemmingen, mogelijke procedures e.d..

  • h.

    Risico’s.

  • Een opsomming van of tabel met risico’s voor de realisatie van het project met eventuele te nemen beheersmaatregelen.

Artikel II Inwerkingtreding en citeertitel

  • A.

    Dit wijzigingsbesluit treedt in werking op de dag na publicatie van dit besluit.

  • B.

    Dit wijzigingsbesluit wordt aangehaald als: “ Tweede Wijzigingsbesluit Uitvoeringsregeling Vervoersautoriteit MRDH..”

Aldus besloten in de openbare vergadering van de bestuurscommissie Vervoersautoriteit MRDH van 6 maart 2019

de secretaris,

de voorzitter,

Naar boven