Blad gemeenschappelijke regeling van Werkorganisatie BUCH
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Werkorganisatie BUCH | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 329 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Werkorganisatie BUCH | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 329 | Verordeningen |
Klachtenregeling Jeugd BUCH 2019
HOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Klachten in het kader van de uitvoering van jeugdhulpverlening door de Werkorganisatie BUCH of voor haar werkzame medewerker kunnen worden ingediend door of namens een jeugdige, ouder, ouder zonder gezag, voogd, degene die anders dan als ouder samen met de ouder het gezag over de jeugdige uitoefent of een pleegouder dan wel diens nabestaande, over een gedraging van de Werkorganisatie BUCH of voor haar werkzame medewerker jegens de jeugdige, ouder, ouder zonder gezag, voogd, degene die anders dan als ouder samen met de ouder het gezag over de jeugdige uitoefent of de pleegouder.
Artikel 3 Klachtencommissie Jeugd
De leden van de klachtencommissie worden benoemd, geschorst en ontslagen door het bestuur. De leden kunnen slechts van hun functie ontheven worden wegens verwaarlozing van hun taak of wegens andere redenen op grond waarvan handhaving als lid redelijkerwijs niet kan worden verlangd. Het lid maakt per direct geen deel meer uit van de klachtencommissie.
De leden van de klachtencommissie kunnen op enig moment tijdens hun benoemingsperiode zelf terugtreden. Zij stellen het bestuur hiervan schriftelijk op de hoogte. Het vertrekkend lid blijft aan totdat in zijn of haar opvolging is voorzien, tenzij sprake is van ernstige onvoorzienbare omstandigheden.
Artikel 5b Het indienen van een klacht – schriftelijk
Als datum van ontvangst van een klacht geldt de datum waarop de klacht door de secretaris in ontvangst is genomen. Wanneer de klacht elders binnen de Werkorganisatie BUCH is ingediend geldt voor de ontvankelijkheid de datum waarop de Werkorganisatie BUCH de klacht in ontvangst heeft genomen en voor de klachtbehandeling de datum waarop de klacht de secretaris heeft bereikt.
HOOFDSTUK 3 BEHANDELING VAN DE KLACHT
Artikel 6 De ontvankelijkheid van de klacht
Na ontvangst van de klacht beslist de klachtencommissie of de klacht ontvankelijk is en voldoet aan het gestelde in de artikelen 2 en 5b van deze regeling. Zo nodig wordt de klager gewezen op de tekortkoming en verzocht de voor behandeling vereiste gegevens binnen veertien dagen te verstrekken. Aan klager kunnen schriftelijke vragen worden voorgelegd indien de beantwoording daarvan nodig wordt geacht.
Een klacht wordt niet (verder) in behandeling genomen indien deze betrekking heeft op een gedraging:
zolang/indien ter zake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is; of
Artikel 8 Klachtbehandeling door de klachtencommissie
De klachtencommissie kan voor de beoordeling van de klacht nadere informatie inwinnen en getuigen en deskundigen horen. Alle informatie die ter kennis komt van de klachtencommissie is voor de klager en beklaagde ter inzage, tenzij het belang van inzage naar het oordeel van de klachtencommissie niet opweegt tegen de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van een persoon.
Eventuele aanvullende stukken bij de klacht dienen uiterlijk tien dagen voorafgaand aan de hoorzitting bij de klachtencommissie ingediend te zijn. Aanvullende stukken dienen betrekking te hebben op de klacht zoals die in het klaagschrift staan omschreven. Te laat ingediende of naar het oordeel van de klachtencommissie niet relevante stukken worden niet toegelaten als dossierstuk, tenzij hierdoor naar het oordeel van de commissie het belang van een zorgvuldige klachtbehandeling wordt gediend.
Artikel 10 Het oordeel van de klachtencommissie
Indien het voor de klachtencommissie niet mogelijk is haar oordeel over de klacht uit te brengen binnen de in het eerste lid genoemde termijn, dan kan zij deze termijn met maximaal twee weken verdagen. Hiervan doet zij binnen die termijn schriftelijk met redenen omkleed mededeling aan het bestuur, de klager en beklaagde onder vermelding van de termijn waarbinnen zij een oordeel zal uitbrengen.
Artikel 11 Beslissing van het bestuur
Is het voor het bestuur, ondanks zijn streven om de klacht tijdig af te handelen, niet mogelijk om binnen de in het eerste lid genoemde termijn een besluit te nemen, dan is het bestuur bevoegd zijn besluit met maximaal twee weken uit te stellen. Van dit uitstel doet het bestuur schriftelijk en gemotiveerd mededeling aan de klager en de klachtencommissie.
HOOFDSTUK 5 OVERIGE BEPALINGEN
De leden van de klachtencommissie, de secretaris klachtencommissie, eventuele getuigen en deskundigen en andere die bij de klachtprocedure zijn betrokken zijn tot geheimhouding verplicht, omtrent hetgeen aan hen tijdens de uitoefening van hun taak ter kennis komt en waarvan het vertrouwelijke karakter geacht kan worden aan hen bekend te zijn.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-329.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.