Blad gemeenschappelijke regeling van Regio West-Brabant
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio West-Brabant | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 1057 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio West-Brabant | Blad gemeenschappelijke regeling 2019, 1057 | Beleidsregels |
Subsidieregels Onderzoek & Ontwikkelfonds Regio West-Brabant 2020
Artikel 1. Doel van de regeling
Een subsidie uit het O&O-fonds is gericht op het aanjagen, ontwikkelen en initiëren van concrete projecten ter realisatie van de opgaven zoals opgenomen in het geldende actieprogramma RWB en het geldende uitvoeringsprogramma als onderdeel van de Economische Agenda West-Brabant. Strategische positionering, innovatie en belangenbehartiging van West-Brabant zijn de centrale begrippen. De subsidie is bedoeld om bij te dragen aan de versterking van de economische structuur en het economisch vestigingsklimaat van West-Brabant. De subsidieregeling staat open voor initiatieven van West-Brabantse (samenwerkende) ondernemers, kennisinstellingen en overheden die hieraan bijdragen.
In deze regeling en de daarop berustende beschikkingen wordt verstaan onder:
sectorale stuurgroep: voor ieder sectoraal programma, zoals opgenomen in het geldende uitvoeringsprogramma als onderdeel van de Economische Agenda West-Brabant, is een stuurgroep ingesteld. Deze stuurgroep is triple-helix opgezet met een gebalanceerde vertegenwoordiging van relevante partijen uit de sector en aanverwante ketens. Deze stuurgroep valideert het programma en de ambitie;
Om voor subsidie als bedoeld in artikel 1 in aanmerking te komen, wordt voldaan aan de volgende vereisten:
de subsidieaanvrager toont aan welke van de volgende economische effecten worden bereikt door het project:
1. beter evenwicht tussen vraag en aanbod op de actuele regionale arbeidsmarkt en/of;
2. versterking van de concurrentiepositie van het regionale bedrijfsleven en/of;
3. versterking van de economische structuur en het economisch vestigingsklimaat.
Indien een subsidie wordt aangevraagd door een private rechtspersoon, wordt maximaal 75% subsidie toegekend op basis van de subsidiale kosten. De subsidieaanvrager en samenwerkingpartner(s) moeten zelf minimaal 25% van de totale subsidiale kosten organiseren door middel van een eigen geldelijke bijdrage, een in-kind bijdrage of een bijdrage van derden. Als een subsidieaanvraag wordt ingediend door een publiek rechtspersoon, kan maximaal 100% subsidie toegekend worden op basis van de totale subsidiabele kosten;
Artikel 7. Niet subsidiabele kosten
De volgende kosten komen niet voor subsidie in aanmerking:
Artikel 9. Subsidieronden en plafond
Eerst wordt aan de hand van deze subsidieregels beoordeeld of de ingediende subsidieaanvragen en de opgevoerde kosten subsidiabel zijn. Als het beschikbare subsidiebudget in de betreffende ronde niet toereikend is om alle subsidiewaardige projecten en kosten te financieren, bepaalt het strategisch beraad aan de hand van de kwalitatieve eisen zoals opgenomen in deze subsidieregels, de rangvolgorde voor subsidieverlening.
Artikel 11. Verantwoording subsidie
1.een activiteitenverslag volgens een daartoe verstrekt ingevuld format;
2. een financiële eindverantwoording volgens een daartoe verstrekt ingevuld format inclusief facturen en ondertekende urenoverzichten waarin de gehanteerde uurtarieven en de gerealiseerde uren zijn opgenomen. Als sprake is van inhuur van derden moet ook het aantal gerealiseerde uren en het uurtarief zijn onderbouwd.
In bijlage 2 van het subsidieaanvraagformulier leest u meer over de vereisten over onder andere het gebruik van afbeeldingen en communicatie via social media.
Artikel 14. Toezicht en evaluatie
De subsidieaanvrager verleent medewerking aan evaluatieonderzoeken en aan toezicht van en controles door de hiervoor belaste instanties. Indien de subsidieaanvrager niet ook uitvoerder is van het project, staat de subsidieaanvrager ervoor in dat de uitvoerder eveneens de medewerking verleent als in voorgaande zin bedoeld.
Artikel 15. Meldingsverplichtingen
De subsidieaanvrager dient, onverwijld nadat een verzoek tot verlening van surseance van betaling of faillietverklaring bij de Rechtbank is ingediend, daarvan aan het strategisch beraad of algemeen bestuur mededeling te doen. Indien de subsidieaanvrager failliet wordt verklaard, wordt de subsidie op nihil vastgesteld. Reeds verstrekte voorschotten zijn terstond en zonder enige ingebrekestelling opeisbaar.
Belangrijke nieuwe ontwikkelingen tijdens de uitvoering van het project, bijvoorbeeld projectvertraging en projectwijzigingen (denk aan een wijziging van de projectdoelstelling, prestaties, doelgroep, looptijd en begroting), worden onmiddellijk schriftelijk gemeld bij het strategisch beraad of algemeen bestuur.
Het strategisch beraad of algemeen bestuur kan deze subsidieregels in individuele gevallen buiten toepassing laten of daarvan afwijken voor zover de toepassing van die bepalingen voor de subsidieaanvrager- of ontvanger gevolgen zou hebben in verhouding tot de met de betrokken bepalingen te dienen doelen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2019-1057.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.