Blad gemeenschappelijke regeling van Veiligheidsregio Haaglanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Haaglanden | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 1238 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Haaglanden | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 1238 | Verordeningen |
Verordening van het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden houdende regels omtrent organisatie Organisatieverordening Veiligheidsregio Haaglanden 2018
Artikel 2 Indeling ambtelijke organisatie
De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid vormen gezamenlijk de hoogste ambtelijke leiding van de veiligheidsregio. De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid wijzen ieder een plaatsvervanger aan, die in geval van hun afwezigheid, hun bevoegdheden uitoefent. De aanwijzing van een plaatsvervanger behoeft de goedkeuring van het Algemeen Bestuur.
De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid oefenen in gezamenlijkheid het beheer uit over de totale organisatie, waarbij de commandant brandweer eerstverantwoordelijke is. Zij dragen voorts zorg voor een goede afstemming tussen de taken van de onder hen vallende organisatieonderdelen.
Verschillen van mening tussen de commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid over bijvoorbeeld gezamenlijk te voeren beleid welke deze niet zelf kunnen oplossen, worden aan de hand van aparte adviezen van de commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid voorgelegd aan het Dagelijks Bestuur. Deze kan daarop zelf een besluit nemen of het geschil voorleggen aan het Algemeen Bestuur.
De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid overleggen in het directieoverleg van de veiligheidsregio over o.a. de aan het Algemeen Bestuur voor te leggen voorstellen, organisatiebrede strategische vraagstukken, middelen, beleid, afstemming tussen plannings- en verantwoordingsdocumenten en advisering met betrekking tot overstijgende onderwerpen.
In het directieoverleg hebben naast de commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid in ieder geval zitting: de secretaris, de directeur bedrijfsvoering en de concerncontroller. De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid kunnen besluiten anderen dan deze functionarissen voor de vergaderingen uit te nodigen.
Artikel 5 Gemeenschappelijke meldkamer
Een overeenkomstig artikel 19, lid 3 van de Gemeenschappelijke Regeling Veiligheidsregio Haaglanden benoemde directeur van de meldkamer, is verantwoording verschuldigd aan het Bestuur van de Veiligheidsregio na overleg met de overige leden van de Veiligheidsdirectie. Hij voert zijn taken uit met inachtneming van de wettelijke regels en de samenwerkingsafspraken tussen de bestuurlijke partners in de meldkamer.
De commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid zijn ieder primair verantwoordelijk voor het beheer van inkomsten en uitgaven en voor een doelmatige en rechtmatige taakuitoefening, voor zover het hun eigen onderdeel van de organisatie betreft. Voor de directie bedrijfsvoering zijn zij gezamenlijk verantwoordelijk.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2018-1238.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.