Blad gemeenschappelijke regeling van Servicepunt71
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Servicepunt71 | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 1102 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Servicepunt71 | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 1102 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Servicepunt71 houdende regels omtrent privacy e-mail- en internetgebruik Privacyreglement e-mail- en internetgebruik
HOOFDSTUK 1 DEFINITIES, REIKWIJDTE EN DOELEINDEN
In dit privacyreglement wordt verstaan onder:
Verwerken van persoonsgegevens: elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens, waaronder in ieder geval het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens;
HOOFDSTUK 2 VERANTWOORDELIJKHEDEN EN BEHEER
Artikel 4 Verantwoordelijkheden en beheer
De beheerder van de internet- en e-mailfaciliteiten en alle voor hem werkzame werknemers zijn, op grond van artikel 125a, derde lid, Ambtenarenwet, verplicht tot geheimhouding van de persoonsgegevens waarvan zij kennisnemen, behoudens voor zover enig wettelijk voorschrift hen tot mededeling verplicht of uit hun taak de noodzaak tot mededeling voortvloeit;
De beheerder van de internet- en e-mailfaciliteiten draagt er via een autorisatiestructuur zorg voor dat zo min mogelijk ICT-medewerkers toegang hebben tot de e-mailberichten van medewerkers en dat inzage automatisch wordt geregistreerd. De directeur van Servicepunt71 stelt hiertoe een instructie vast.
HOOFDSTUK 4 VASTLEGGING, BEWARING, VERWIJDERING EN VERSTREKKING PERSOONSGEGEVENS
De vastlegging beperkt zich tot de gegevens die noodzakelijk zijn voor de doeleinden uit artikel 3 lid 1, te weten:
gegevens op individueel en inhoudelijk niveau voor het voorkomen dan wel aantonen van onrechtmatig gebruik dan wel misbruik van de elektronische communicatiemiddelen. Verstrekking van deze gegevens geschiedt slechts bij ernstige vermoedens van onrechtmatig gebruik, dan wel misbruik van de elektronische communicatiemiddelen en met inachtneming van het bepaalde in artikel 9.
Artikel 9 Inzage door leidinggevenden
Ingeval van ernstige vermoedens dat een medewerker de e-mail of internetfaciliteit gebruikt op een wijze die niet in overeenstemming is met het doel ervan zoals omschreven in artikel 2 lid 8 en 9 van het Reglement e-mail en internetgebruik, kan de direct-leidinggevende van de betreffende medewerker een verzoek indienen om hem inzage te verlenen in de e-mailberichten respectievelijk het geregistreerde internetgebruik van de medewerker. Dit verzoek moet worden ingediend bij
Indien de direct-leidinggevende van de betreffende medewerker een verzoek tot inzage doet als bedoeld onder 1., deelt hij dit zo spoedig mogelijk mee aan de medewerker, onder vermelding van de redenen die aan het verzoek tot inzage ten grondslag hebben gelegen. Tevens wijst hij de medewerker daarbij op de hem ten dienste staande rechtsmiddelen tegen het besluit van de direct-leidinggevende;
Artikel 11 Personen aan wie persoonsgegevens worden verstrekt
De vastgelegde persoonsgegevens worden, zo nodig na bewerking, verstrekt aan:
leidinggevenden indien er een ernstig vermoeden bestaat van onrechtmatig gebruik dan wel misbruik van de elektronische communicatiemiddelen, alleen indien de directeur Servicepunt71 daartoe heeft besloten zoals bedoeld in artikel 10 lid 1. Het betreft hier dan de gegevens als bedoeld in artikel 8, eerste lid;
HOOFDSTUK 5 RECHTEN VAN MEDEWERKER: VERBETEREN, AANVULLEN, VERWIJDEREN OF AFSCHERMEN PERSOONSGEGEVENS
Artikel 12 Inzagerecht voor medewerkers
Aan de medewerker die daarom aan de gemeentesecretaris dan wel de directeur van Servicepunt71 verzoekt, wordt een overzicht verschaft van de hem/haar betreffende persoonsgegevens die worden verwerkt. Indien een gewichtig belang van de verzoeker dit eist, voldoet de gemeentesecretaris dan wel de directeur van Servicepunt71 aan dit verzoek in een andere dan schriftelijke vorm, die aan dat belang is aangepast;
Degene aan wie overeenkomstig het eerste lid kennis is gegeven van de hem betreffende persoonsgegevens, kan de gemeentesecretaris dan wel de directeur van Servicepunt71 verzoeken deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen indien deze feitelijk onjuist zijn, voor het doel of de doeleinden van de verwerking onvolledig of niet ter zake dienend zijn, dan wel anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Het verzoek bevat de aan te brengen wijzigingen;
De gemeentesecretaris dan wel de directeur van Servicepunt71 bericht de verzoeker binnen vier weken na ontvangst van het in het tweede lid genoemde verzoek schriftelijk of, dan wel in hoeverre hij daaraan voldoet. Een weigering moet met redenen omkleed zijn. Een beslissing op een verzoek geldt als een besluit in de zin van artikel 1:3, Algemene wet bestuursrecht.
HOOFDSTUK 6 SANCTIES, OPENBAARMAKING, INWERKINGTREDING EN SLOTBEPALING
Overtreding van dit privacyreglement door medewerkers in dienst van de organisatie kan worden aangemerkt als plichtsverzuim.
Artikel 14 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin dit privacyreglement niet voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van dit privacyreglement beslist het College van B en W dan wel het Dagelijks Bestuur van Servicepunt71.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur Servicepunt71 van 6 mei 2013
De secretaris
De voorzitter
Bijlage bij PRIVACYREGLEMENT E-MAIL- EN INTERNETGEBRUIK
Opdrachtformulier inzage e- mailberichten / internetgebruik
Aan de beheerder van de e-mail- en internetfaciliteiten van gemeente …………… / Servicepunt71
Overeenkomstig het PRIVACYREGLEMENT E-MAIL EN INTERNETGEBRUIK geef ik u hiermee opdracht om inzage te verlenen in de e-mailberichten / gegevens over internetgebruik van onderstaande werknemer. De opdracht is gebaseerd op ernstige vermoedens dat de hierna genoemde werknemer de e-mail / internetfaciliteiten gebruikt op een wijze die niet in overeenstemming is met het doel van de faciliteiten zoals omschreven in het REGLEMENT E-MAIL- EN INTERNETGEBRUIK.
De betreffende medewerker is op de hoogte gesteld van het bepaalde in artikel 9 onder 3. van het Privacyreglement e-mail- en internetgebruik.
----------------------------------------------
Akkoord gemeentesecretaris / directeur Servicepunt71
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2018-1102.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.