|
Bevoegdheden/Besluit
|
Toelichting
|
Ondermandaat,
subvolmacht en
submachtiging
|
|
Publiekrechtelijk
|
|
|
A01
|
Alle (uitvoerings-) handelingen als gevolg van een publiekrechtelijk besluit van het Bestuur
|
Een relevant publiekrechtelijk besluit kan zijn de aanpassing van de Gemeenschappelijke Regeling
|
Geen ondermandaat mogelijk
|
A02
|
Afhandelen van klachten van deelnemers en klanten
|
Dit mandaat geldt onder de voorwaarde dat de directeur het Bestuur informeert over iedere klacht en de afhandeling daarvan
|
Geen ondermandaat mogelijk
|
A03
|
De aansturing van de uitvoering van het werkprogramma door de medewerkers die belast zijn met de uitvoering van de taken van het SSC-ZL
|
|
(Team)Managers (*2)
|
A04
|
Het voeren van rechtsgedingen en beroepsprocedures
|
|
Manager Inkoop
|
A05
|
Het woord voeren naar de pers
|
|
Communicatie adviseur intern en extern
|
A06
|
Beslissen omtrent een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur
|
|
(Team)Managers
|
A07
|
Het woord voeren naar de fiscus
|
|
Controller
|
A08
|
Doen van meldingen in het kader van de Wet Datalekken
|
|
Manager ID
|
A09
|
Het toekennen van lees- en mutatiebevoegdheden in de applicaties
|
|
(Team)Managers en de Controller
|
A010
|
Vervanging in Bijzondere OndernemingsRaad (BOR) en Bijzonder Georganiseerd overleg (BGO)
|
Bij afwezigheid van de directeur in geval van noodzakelijke besluitvorming tijdens een overleg.
|
HR-adviseur
|
|
Bedrijfsvoering algemeen
|
|
|
B01
|
Starten Europese en Nationale en meervoudige onderhandse aanbestedingsprocedure conform wet- en regelgeving binnen het bereik van de normale bedrijfsvoering en binnen de budgetten van de begroting
|
|
Directeur samen met de betreffende (Team)Manager
|
B02
|
Starten enkelvoudige onderhandse aanbestedingsprocedure conform wet- en regelgeving binnen het bereik van de normale bedrijfsvoering en binnen de budgetten van de begroting
|
|
(Team)Managers
|
B03
|
Besluiten tot het nemen van privaatrechtelijke handelingen binnen het bereik van de normale bedrijfsvoering en binnen de budgetten van de begroting:
Procuratiehouder A: Directeur
is individueel bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 50.000;
is tezamen met de Voorzitter van het bestuur onbeperkt bevoegd het SSC-ZL te binden;
is tezamen met een procuratiehouder B bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag tot € 200.000;
is tezamen met een procuratiehouder C bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag tot € 75.000.
Procuratiehouder B: Manager (Manager Inkoop, Manager ID en Teammanager PSA)
is individueel bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 25.000;
is tezamen met een procuratiehouder A bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 200.000;
is tezamen met een procuratiehouder B of C bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 50.000.
Procuratiehouder C: Functionarissen die daartoe door de Managers zijn aangewezen
is individueel bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 10.000;
is tezamen met een procuratiehouder A bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 75.000.
is tezamen met een procuratiehouder B bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 50.000.
is tezamen met een procuratiehouder C bevoegd het SSC-ZL te binden betreffende het aangaan van verplichtingen namens het SSC-ZL tot een maximumbedrag van € 25.000.
De directie is verantwoordelijk om een actueel register bij te houden van de medewerkers van het SSC-ZL met de bevoegdheden van Procuratiehouder C.
Met betrekking tot specifieke inkopen kunnen medewerkers van een afdeling die met inkoopbevoegdheid is belast, door een procuratiehouder A of B bevoegd worden gemaakt om bestellingen te plaatsen bij een leverancier mits met deze leverancier een (raam-) overeenkomst is afgesloten onder welke voorwaarden deze inkopen worden geplaatst.
|
Dit betreffen alle handelingen die met de dagelijkse bedrijfsvoering te maken hebben of het nu gaat om het bestellen van paperclips, aanschaf en onderhoud materieel, het inhuren van uitzendkrachten, het verlengen van leverancierscontracten e.d. voor zover de hiermee samenhangende kosten in de begroting zijn voorzien.
Zie bijlage 2 voor een schematisch overzicht van de procuratiebevoegdheden.
|
Procuratiehouder A, Procuratiehouder B, Procuratiehouder C al dan niet gezamenlijk.
|
B04
|
Voor de mandatering van het budgetrecht verwijzen wij naar het bestuursbesluit ‘Budgethoudersregeling SSC-ZL’.
|
Zie Bijlage 2 bij de Mandateringsregeling voor de budgethoudersregeling.
|
Zie Budgethoudersregeling SSC-ZL
|
B05
|
Het toezicht op en beheren van de eigendommen van SSC-ZL
|
|
(Team)Managers
|
B06
|
Het vaststellen van kaders, instructie, richtlijnen e.d. met betrekking tot de bedrijfsvoering en de aan SSC-ZL opgedragen taken
|
Hierbij kan gedacht worden aan regels voor het gebruik van diensteigendommen, wagenpark, dienstkleding.
|
(Team)Managers voor zover het werkinstruc-ties betreffen behorende bij de primaire processen.
|
B07
|
Betaalbevoegdheden
Betalingen in de Bankapplicatie vereisen twee goedkeuringen. De eerste goedkeuring is voorbehouden aan de Controller van het SSC-ZL. De tweede en finale goedkeuring is voorbehouden aan de Directeur van het SSC-ZL.
Bij afwezigheid van de Controller kan deze vervangen worden door de Manager Inkoop. Bij afwezigheid van de Directeur kan deze vervangen worden door de Manager ID. Bij afwezigheid van zowel de Controller als de Directeur zijn de Managers Inkoop en ID niet bevoegd om samen betalingen te accorderen.
De directie is verantwoordelijk om de bevoegdheden, zoals hierboven weergegeven, in de Bankapplicatie in te richten en te actualiseren indien noodzakelijk.
|
|
Controller (eerste goedkeuring) samen met de Directeur (tweede en finale goedkeuring)
|
|
Bedrijfsvoering personeel
|
|
|
P01
|
Het benoemen en bevorderen van personeel tot en met schaal 12 mits geen sprake is van hiërarchisch leidinggeven, het aanstellen van stagiaires of tijdelijke krachten en het aangaan van detacheringovereenkomsten voor zover dit past binnen de daarvoor beschikbaar gestelde budgetten
|
Het personeel van hoger schaalniveau zal veelal belast zijn met hiërarchisch leidinggevende bevoegdheden en blijft een aangelegenheid van het Bestuur
|
Geen ondermandaat mogelijk
|
P02
|
Het nemen van overige besluiten gebaseerd op de voor het personeel van toepassing zijnde rechtspositieregeling met uitzondering van besluiten die van toepassing zijn op de directeur zelf of afdelingshoofden
|
|
Geen ondermandaat mogelijk
|
P03
|
Het vaststellen van werktijden/ roosters
|
|
(Team)Manager
|
P04
|
Het goedkeuren van declaraties (overwerk, dienstreizen, verblijfskosten) met uitzondering van de declaraties van de directeur
|
De declaraties van de directeur worden in eerste instantie goedgekeurd door de Adviseur HR en de Controller. Eens per 4 maanden ontvangt de voorzitter van het bestuur in het kader van zijn toezichthoudende functie een overzicht van de betaalde declaraties aan de directeur en gedane creditcard betalingen door de directeur.
|
(Team)Manager
|
P05
|
Het begeleiden van medewerkers bij ziekte/ re-integratie
|
|
(Team)Manager
|
|
Privacy & Gegevensbescherming
|
|
|
F01
|
Besluiten te nemen op grond van de artikelen 15 t/m 18 en artikel 20 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming
|
|
Functionaris Gegevensbescherming
|