Blad gemeenschappelijke regeling van Omgevingsdienst Veluwe IJssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Veluwe IJssel | Blad gemeenschappelijke regeling 2017, 495 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Omgevingsdienst Veluwe IJssel | Blad gemeenschappelijke regeling 2017, 495 | Verordeningen |
Procedureregeling functiebeschrijving en –waardering Gelderse Omgevingsdiensten, conversietabel functiehuis Gelderse Omgevingsdiensten en functiematrix Gelders Stelsel
De commissie voor beheer en onderhoud, als bedoeld in artikel 5, lid 2 van deze procedureregeling.
De bestuurder in de zin van de Wet op de ondernemingsraden (WOR).
Het dagelijks bestuur van een van de Gelderse Omgevingsdiensten.
De commissie, die zich bezig houdt met de advisering over bezwaarschriften inzake personele aangelegenheden.
Centrale Commissie voor Georganiseerd Overleg:
De commissie, die door de gezamenlijke Gelderse Omgevingsdiensten is ingesteld en bestaat uit vertegenwoordigers vanuit de commissies van Georganiseerd Overleg van elke omgevingsdienst en vertegenwoordigers van de werkgevers, gemandateerd door de besturen van de Gelderse Omgevingsdiensten.
De tabel die de waardering van de normbeschrijvingen en lokale functiebeschrijvingen omzet in salarisschalen.
Een door de systeemhouder (VNG) erkend deskundige inzake de ontwikkeling, toepassing en werking van HR21.
Het samenstel van taken en of werkzaamheden dat, afgeleid uit de taakstelling van de organisatie, is opgedragen aan een functiehouder.
De normbeschrijving dan wel de lokale functiebeschrijving die een resultaatgerichte weergave is van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
Het bepalen van de relatieve functiewaarde van een functiebeschrijving aan de hand van de in HR21 vastgelegde waarderingsmethode.
De volgens de normering van de extern deskundige opgeleide lokale gebruiker die geautoriseerd is om te werken met HR21.
De bundeling van normbeschrijvingen dan wel lokale functiebeschrijvingen, die beschikbaar zijn voor toepassing binnen het Gelders Stelsel van Omgevingsdiensten
Gelders Stelsel van omgevingsdiensten :
De gezamenlijke Gelderse Omgevingsdiensten.
De volgens het format van HR21 lokaal gewijzigde normbeschrijving of toegevoegde (nieuwe) beschrijving.
De generieke functiebeschrijving zoals opgenomen in het normbestand van HR21. De normbeschrijving is voorzien van een vaste waardering (puntenreeks).
Eén van de Gelderse Omgevingsdiensten.
Het overlegorgaan van een van de Gelderse Omgevingsdiensten in de zin van de Wet op de ondernemingsraden (WOR).
ARTIKEL 2: VASTSTELLING FUNCTIEBESCHRIJVINGEN
De directeur selecteert (in samenspraak met een gecertificeerde gebruiker) per functie een functiebeschrijving uit het Gelderse functiehuis. Daarvan uitgezonderd is de functie van directeur. Selectie van de functiebeschrijving voor directeur is voorbehouden aan het bestuur van de betreffende omgevingsdienst.
De geselecteerde functiebeschrijving(en), wordt/worden besproken binnen het managementteam of met de betrokken (afdelings-)manager. De directeur stelt de geselecteerde functiebeschrijving voorlopig vast. De voorlopig vastgestelde geselecteerde functiebeschrijving(en) wordt/worden ter informatie aangeboden aan de ondernemingsraad (OR).
ARTIKEL 3: VASTSTELLING WAARDERINGEN
Het bevoegd gezag stelt de waarderingen vast met inachtneming van het eindadvies functiewaardering. Afwijking van het advies kan slechts plaatsvinden op basis van zwaarwegende argumenten. Het bevoegd gezag stelt de waarderingen van de lokale functiebeschrijvingen en normbeschrijvingen bij algemeen verbindend voorschrift vast.
ARTIKEL 4: VASTSTELLING CONVERSIETABEL
Het bevoegd gezag stelt op basis van de vastgestelde salarisstructuur, na verkregen overeenstemming binnen de Centrale commissie voor Georganiseerd Overleg, een conversietabel vast. Wijziging van de salarisstructuur van de Gelderse Omgevingsdiensten vindt plaats na overeenstemming met de Centrale commissie voor Georganiseerd Overleg.
ARTIKEL 5: VOORBEREIDING INDELINGSADVIES, INDELINGSBESLUIT EN BEZWAAR
De directeur adviseert (in samenspraak met de externe deskundige en/of een gecertificeerde gebruiker) het bevoegd gezag over de indeling van de functies in norm- en lokale functiebeschrijvingen. Daarvan uitgezonderd is de functie van directeur. Voor deze functie ligt de verantwoordelijk rechtstreeks bij het bevoegd gezag.
In geval van een verzoek tot aanpassing van het Gelderse functiehuis wordt het indelingsadvies ter toetsing voorgelegd aan een beheercommissie HR21 voor Gelderse omgevingsdiensten. Een of meerdere gecertificeerde gebruikers en/of extern deskundige zijn namens de directeur (en) als adviseur(s) aanwezig bij de vergaderingen van de commissie. De beheercommissie bestaat uit:
De functiehouder wordt in de gelegenheid gesteld zijn/haar zienswijze over de indeling aan de norm- of lokale functiebeschrijving kenbaar te maken. De termijn voor het kenbaar maken van de zienswijze bedraagt vier weken. De zienswijze wordt schriftelijk en gemotiveerd kenbaar gemaakt aan het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag legt de zienswijze ter advisering voor aan de directeur.
Na het verstrijken van de termijn als bedoeld in lid 6, maakt het bevoegd gezag, indien van toepassing na kennisneming van de ingediende zienswijze(n) van de functiehouder(s) en het advies van directeur schriftelijk en gemotiveerd aan de functiehouder bekend in welke functiebeschrijving de functie van de functiehouder is ingedeeld en welke de gevolgen zijn voor de inschaling, het salaris en/of bezoldiging. Deze mededeling is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Awb. Tegen dit besluit kan de functiehouder schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken bij het bevoegd gezag.
ARTIKEL 6: NIEUWE EN GEWIJZIGDE TAKEN
Indien de heroverweging leidt tot een nieuw voorgenomen indelingsbesluit, dan is het bepaalde in artikel 5 (met uitzondering van lid 2 tot en met 4) van overeenkomstige toepassing. In het geval dat de heroverweging niet leidt tot een nieuw indelingsbesluit, dan wordt de functiehouder hiervan onverwijld in kennis gesteld.
Indien de heroverweging zoals bedoeld in lid 1 leidt tot een nieuw voorgenomen indelingsbesluit dat tenminste op vijf functiehouders betrekking heeft, dan is het bepaalde in artikel 5 onverkort van toepassing. In het geval dat de heroverweging niet leidt tot een nieuw indelingsbesluit, dan worden de functiehouders hiervan onverwijld in kennis gesteld.
ARTIKEL 7: WIJZIGING FUNCTIEBESCHRIJVINGEN
Bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie wordt, onder verantwoordelijkheid van het bevoegd gezag, door of namens de directeur bezien of de vastgestelde functiebeschrijvingen volledig en/of toereikend zijn. Het selecteren, wijzigen of opstellen van nieuwe functiebeschrijvingen verloopt volgens de procedure als beschreven in artikel 2.
ARTIKEL 8: OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN
Het bevoegd gezag kan nadere regels stellen omtrent hetgeen in deze procedureregeling is neergelegd voor zover aard en strekking van deze regeling zich daartegen niet verzet. Indien en voor zover bij nadere regels van deze regeling wordt afgeweken, dient hierover voorafgaand overeenstemming te worden bereikt met de Centrale Commissie voor Georganiseerd Overleg.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2017-495.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.