Blad gemeenschappelijke regeling van Regio Gooi en Vechtstreek
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio Gooi en Vechtstreek | Blad gemeenschappelijke regeling 2016, 616 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Regio Gooi en Vechtstreek | Blad gemeenschappelijke regeling 2016, 616 | Overige besluiten van algemene strekking |
Procedureregeling Functiebeschrijving en -waardering Regio Gooi en Vechtstreek
Het Dagelijks Bestuur van de Regio Gooi en Vechtstreek
dat bij besluit van 7 juli 2016 (16.0005497) is vastgelegd dat de Regio Gooi en Vechtstreek per 1 januari 2017 voor het beschrijven en waarderen van functies aansluiting zoekt bij het sectorale functiewaarderingssysteem HR21 en terzake een licentieovereenkomst heeft gesloten;
dat het noodzakelijk is dat in lijn met de uitgangspunten van HR21 een nieuwe procedureregeling, afgestemd op een generieke wijze van beschrijven en waarderen, wordt vastgesteld;
het bepaalde in hoofdstuk 3 Arbeidsvoorwaardenregeling Hilversum (ARH) en de regeling Personeelsvoorstellen met het nummer 5/93/1023/c;
de instemming van de Regio ondernemingsraad d.d. 28 mei 2016 (16.0004645) met betrekking tot de aansluiting bij HR21;
de bereikte overeenstemming in het Georganiseerd Overleg van 25 oktober 2016 terzake de inhoud van deze regeling;
Vast te stellen de navolgende:
Procedureregeling Functiebeschrijving en -waardering Regio Gooi en Vechtstreek
Het geheel van werkzaamheden dat door de ambtenaar is te verrichten conform artikel 3.1 ARH.
De generieke beschrijving die krachtens een algemeen verbindend voorschrift door het Dagelijks Bestuur als zodanig is vastgesteld voor één of meerdere gelijkwaardige functies. De generieke beschrijving vloeit logisch voort uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de Regio Gooi en Vechtstreek. De generieke functiebeschrijving is een resultaatgerichte weergave van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
De generieke functiebeschrijving zoals opgenomen in het normbestand van HR21. De normbeschrijving is voorzien van een vaste waardering (puntenreeks).
De volgens het format van HR21 lokaal gewijzigde normbeschrijving of toegevoegde (nieuwe) functiebeschrijving.
De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1a en 1:2c van de ARH.
Het bepalen van de relatieve functiewaarde van een functiebeschrijving aan de hand van de in HR21 vastgelegde waarderingsmethode.
Het Dagelijks Bestuur van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Een door de systeemhouder (VNG) erkend deskundige inzake de ontwikkeling, toepassing en werking van HR21.
De volgens de normering van de extern deskundige opgeleide lokale gebruiker die geautoriseerd is om te werken met HR21.
De commissie als bedoeld in de ‘Regeling externe bezwarencommissie personeelsaangelegenheden’, die is ingesteld ingevolge artikel 7:13 Algemene wet bestuursrecht en die zich bezig houdt met de advisering over bezwaarschriften inzake personele aangelegenheden.
De commissie, die is ingesteld om in het geval van een organisatiebrede functiebeschrijvingsronde, of indien er sprake is van een ingrijpende organisatorische verandering, het indelingsadvies te toetsen.
De commissie die is ingesteld om te adviseren over de zienswijze van de medewerker over de indeling aan de norm- of lokale functiebeschrijving. De bedenkingencommissie bestaat uit dezelfde leden als de indelingscommissie.
Artikel 2 Vaststelling Functiebeschrijvingen
De directie, selecteert (in samenspraak met een gecertificeerde gebruiker of bij afwezigheid van een gecertificeerde gebruiker een externe deskundige) per functie een normbeschrijving uit HR21. Indien de normbeschrijving voor de functie onvolledig is, dan wel een voor de functie dekkende normbeschrijving niet beschikbaar is, wordt een lokale functiebeschrijving opgesteld.
Indien sprake is van een organisatiebrede functiebeschrijvingsronde, of indien sprake is van een organisatorische verandering zoals bedoeld in artikel 25 lid 1 van de WOR, dan stelt de directie de OR in de gelegenheid advies uit te brengen over de voorgenomen vaststelling van de functiebeschrijvingen. Artikel 25 lid 2 tot en met 6 en artikel 26 WOR zijn in dat geval van overeenkomstige toepassing.
Artikel 3 Wijziging functiebeschrijvingen
Bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie wordt, onder verantwoordelijkheid van het bevoegd gezag, door of namens de directie bezien of de vastgestelde functiebeschrijvingen volledig en/of toereikend zijn. Het selecteren, wijzigen of opstellen van nieuwe functiebeschrijvingen verloopt volgens de procedure als beschreven in artikel 2.
Artikel 4 Functiewaardering lokale functiebeschrijvingen
Artikel 5 Vaststelling Functiewaardering en Conversietabel
Het bevoegd gezag stelt de waarderingen vast met inachtneming van het eindadvies functiewaardering. Afwijking van het advies kan slechts plaatsvinden op basis van zwaarwegende argumenten. Het bevoegd gezag stelt de waarderingen van de lokale functiebeschrijvingen bij algemeen verbindend voorschrift vast.
Artikel 6 Voorbereiding Indelingsadvies, Indelingsbesluit, Bezwaar en Beroep
De indelingscommissie wordt administratief ondersteund door een secretaris.
De medewerker wordt in de gelegenheid gesteld zijn/haar zienswijze over de indeling aan de norm- of lokale functiebeschrijving kenbaar te maken. De termijn voor het kenbaar maken van de zienswijze bedraagt twee weken. De zienswijze wordt schriftelijk en gemotiveerd kenbaar gemaakt aan het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag legt de zienswijze ter advisering voor aan de bedenkingencommissie.
Na het verstrijken van de termijn als bedoeld in lid 4, maakt het bevoegd gezag, indien van toepassing na kennisneming van de ingediende zienswijze(n) van de medewerker(s) en het advies van de directie, schriftelijk en gemotiveerd aan de medewerker bekend in welke functiebeschrijving de functie van de medewerker is ingedeeld en welke de gevolgen zijn voor de inschaling, het salaris en eventuele salaristoelagen. Deze mededeling is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Awb. Tegen dit besluit kan de medewerker schriftelijk en gemotiveerd binnen zes weken bezwaar maken bij het bevoegd gezag.
Artikel 9 Overgangs- en Slotbepalingen
Het bevoegd gezag kan nadere regels stellen omtrent hetgeen in deze procedureregeling is neergelegd voor zover aard en strekking van deze regeling zich daartegen niet verzet. Indien en voor zover bij nadere regels van deze regeling wordt afgeweken, dient hierover voorafgaand bij een negatieve afwijzing instemming te worden gevraagd aan het Georganiseerd Overleg.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2016-616.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.