Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 35989 nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 35989 nr. 2 |
Wetsartikelen 1 tot en met 3
De begrotingsstaten die onderdeel zijn van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 2.3, eerste lid, van de Comptabiliteitswet 2016 elk afzonderlijk bij wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om voor het jaar 2022 wijzigingen aan te brengen in:
de departementale begrotingsstaat van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport;
Normaliter wordt nieuw beleid in uitvoering genomen nadat de Staten-Generaal de begrotingswet heeft geautoriseerd. Aangezien uitvoering van de spoedeisende maatregelen die in deze eerste incidentele suppletoire begroting zijn opgenomen in het belang van het Rijk zijn, en niet kan wachten tot formele autorisatie van beide Kamers der Staten-Generaal, zal het kabinet de uitvoering van de maatregelen starten. Hiermee wordt gehandeld conform artikel 2.27, tweede lid, van de Comptabiliteitswet 2016. Voor de indiening van deze incidentele suppletoire begroting is uw Kamer vooraf geïnformeerd via de Stand van zakenbrief Covid-19 van 3 november 2021 (Kamerstukken II, 2020/21, 25 295, nr. 1468), de Maatregelenbrief COVID-19van 12 november 2021 (Kamerstukken II, 2021/22, 25 295, nr. 1519), de Maatregelenbrief COVID-19 van 26 november 2021 met kenmerk 3289172-1020780-PDC19, Kamerbrief versnellen boostervaccinatie van 12 november 2021(Kamerstukken II 2021/22, 25 295, nr. 1518) en de briefPlan van aanpak «boosteroffensief» van 3 december 2021 met kenmerk 1021464-PDC19.
De in de begrotingsstaat opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht.
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, H.M. de Jonge
Uitgangspunt bij de tabel budgettaire gevolgen van beleid is dat per artikel de beleidsmatige- en technische mutaties toegelicht worden vanaf € 2,5 miljoen of wanneer deze politiek relevant zijn.
Een substantieel deel van de verplichtingen met betrekking tot 2022 zijn geboekt in de veertiende incidentele suppletoire begroting 2021, omdat deze verplichtingen in 2021 worden aangegaan. De resterende verplichtingen en de daaraan verbonden uitgaven zijn verwerkt in deze eerste incidentele suppletoire begroting 2022.
Maatregel |
Bedrag 2022 |
Bedrag 2023 |
Bedrag 2024 |
Bedrag 2025 |
Bedrag 2026 |
---|---|---|---|---|---|
A. Begrotingsgefinancierd |
|||||
1) Aanschaf en distributie medische beschermingsmiddelen |
|||||
2) GGD'en en veiligheidsregio's |
|||||
3) IC-capaciteit |
|||||
4) Ondersteuning sportsector |
35,0 |
||||
5) Ondersteuning zorgpersoneel |
|||||
6) Onderzoek inzake COVID-19 |
|||||
7) Testcapaciteit |
271,5 |
||||
8) Vaccin ontwikkeling, implementatie en medicatie |
138,7 |
||||
9) Zorgbonus |
|||||
10) Omscholen personeel voor arbeidsmarkt zorg |
|||||
11) Zorgkosten en bijstand Caribisch Nederland |
|||||
12) Overige maatregelen (plafond Rijksbegroting) |
21,3 |
0,6 |
|||
13) Garanties |
|||||
Totaal A |
466,6 |
0,6 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
B. Premiegefinancierd |
|||||
14) Meerkosten COVID-19 Wlz (plafond Zorg) |
0,0 |
||||
15) Overige maatregelen (plafond Zorg) |
|||||
Totaal B |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Totaal A+B=C |
466,6 |
0,6 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Maatregel |
Bedrag 20211 |
Bedrag 20222 |
Bedrag 2023 |
Bedrag 2024 |
Bedrag 2025 |
---|---|---|---|---|---|
A. Begrotingsgefinancierd |
|||||
1) Aanschaf en distributie medische beschermingsmiddelen |
3 |
54 |
28 |
||
2) GGD'en en veiligheidsregio's |
2.922 |
1.093 |
|||
3) IC-capaciteit |
191 |
162 |
|||
4) Ondersteuning sportsector |
306 |
78 |
|||
5) Ondersteuning zorgpersoneel |
22 |
||||
6) Onderzoek inzake COVID-19 |
15 |
124 |
32 |
6 |
2 |
7) Testcapaciteit |
3.524 |
1.349 |
|||
8) Vaccin ontwikkeling, implementatie en medicatie |
1.754 |
957 |
378 |
||
9) Zorgbonus |
928 |
19 |
1 |
||
10) Omscholen personeel voor arbeidsmarkt zorg |
96 |
||||
11) Zorgkosten en bijstand Caribisch Nederland |
91 |
34 |
|||
12) Overige maatregelen (plafond Rijksbegroting) |
507 |
102 |
6 |
4 |
|
13) Garanties |
388 |
||||
Totaal A |
10.748 |
3.973 |
444 |
10 |
2 |
B. Premiegefinancierd |
|||||
14) Meerkosten COVID-19 Wlz (plafond Zorg) |
162 |
||||
15) Overige maatregelen (plafond Zorg) |
100 |
44 |
|||
Totaal B |
262 |
44 |
0 |
0 |
0 |
Totaal A+B=C |
11.010 |
4.016 |
444 |
10 |
2 |
ISB1 Kamerstukken II 2020/21, 35 678, nr. 1, ISB2 Kamerstukken II 2020/21, 35 684, nr. 1, ISB3 Kamerstukken II 2020/21, 35 703, nr. 1, ISB4 Kamerstukken II 2020/21, 35 763, nr. 1, ISB6 Kamerstukken II 2020/21, 35 815, nr. 1, ISB7 Kamerstukken II 2020/21, 35 841, nr. 1, ISB8 Kamerstukken II 2020/21, 35 854, nr. 1, ISB9 Kamerstukken II 2020/21, 35 884, nr. 1, ISB10 Kamerstukken II 2020/21, 35 895, nr. 1, ISB11 Kamerstukken II 2020/21, 35 906, nr. 1, ISB12 Kamerstukken 2020/21, 35 944, nr. 1, ISB13 Kamerstukken 2021/22, 35 970, nr. 1.
Stand tot en met stand ISB12 Kamerstukken 2020/21, 35 944, nr. 1 aangevuld met NvW 1 Kamerstukken 2021/22, 35 925 XVI, nr. 10 en NvW 2 Kamerstukken 2021/22, 39 925 XVI, nr. 106.
Bovenstaand overzicht geeft het totaal van alle COVID-19 gerelateerde uitgaven en ontvangsten op de VWS-begroting weer, zoals verwerkt in de relevante begrotingsstukken. Het betreft de corona gerelateerde mutaties zoals opgenomen in deze eerste incidentele suppletoire begroting 2022. Er is voor gekozen om een uitsplitsing te maken in begrotings-gefinancierde uitgaven en premiegefinancierde uitgaven en een totaaltelling.
Vastgestelde begroting incl. 1e en 2e NvW |
Mutaties ISB |
Stand ISB |
Mutatie 2023 |
Mutatie 2024 |
Mutatie 2025 |
Mutatie 2026 |
Mutatie 2027 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen |
915.727 |
142.340 |
1.058.067 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven |
4.442.346 |
428.166 |
4.870.512 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
waarvan juridisch verplicht (percentage) |
71,2% |
|||||||
1. Gezondheidsbeleid |
487.694 |
0 |
487.694 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
24.078 |
0 |
24.078 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
(Lokaal) gezondheidsbeleid |
23.812 |
0 |
23.812 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
266 |
0 |
266 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
3.741 |
0 |
3.741 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
(Lokaal) gezondheidsbeleid |
3.741 |
0 |
3.741 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
126.749 |
0 |
126.749 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit |
104.953 |
0 |
104.953 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
RIVM: wettelijke taken en beleidsondersteuning zorgbreed |
21.039 |
0 |
21.039 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
757 |
0 |
757 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan ZBO's/RWT's |
321.959 |
0 |
321.959 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
ZonMw: programmering |
321.959 |
0 |
321.959 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
11.167 |
0 |
11.167 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Aanpak Gezondheidsachterstanden |
11.031 |
0 |
11.031 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
136 |
0 |
136 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Ziektepreventie |
3.795.050 |
428.166 |
4.223.216 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
396.006 |
11.350 |
407.356 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ziektepreventie |
177.354 |
11.350 |
188.704 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bevolkingsonderzoeken |
163.330 |
0 |
163.330 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Vaccinaties |
55.322 |
0 |
55.322 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
2.307.688 |
405.316 |
2.713.004 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ziektepreventie |
2.307.688 |
405.316 |
2.713.004 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdrage aan agentschappen |
432.507 |
11.500 |
444.007 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
RIVM: Opdrachtverlening aan kenniscentra |
251.721 |
11.500 |
263.221 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
RIVM: Bevolkingsonderzoeken |
45.411 |
0 |
45.411 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
RIVM: Vaccinaties |
135.362 |
0 |
135.362 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
13 |
0 |
13 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdrage aan medeoverheden |
658.849 |
0 |
658.849 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
658.849 |
0 |
658.849 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan andere begrotingshoofdstukken |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Garanties |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Gezondheidsbevordering |
127.343 |
0 |
127.343 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
105.755 |
0 |
105.755 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Preventie van schadelijk middelengebruik |
17.808 |
0 |
17.808 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Gezonde leefstijl en gezond gewicht |
19.269 |
0 |
19.269 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Letselpreventie |
4.532 |
0 |
4.532 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bevordering van seksuele gezondheid |
62.953 |
0 |
62.953 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
1.193 |
0 |
1.193 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
4.347 |
0 |
4.347 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Gezondheidsbevordering |
4.347 |
0 |
4.347 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
1.330 |
0 |
1.330 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
1.330 |
0 |
1.330 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan ZBO's/RWT's |
147 |
0 |
147 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
ZonMw:programmering |
147 |
0 |
147 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
15.764 |
0 |
15.764 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
15.764 |
0 |
15.764 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Heroïnebehandeling op medisch voorschrift |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
32.259 |
||||||||
4. Ethiek |
28.563 |
0 |
28.563 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
18.133 |
0 |
18.133 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Abortusklinieken |
10.430 |
0 |
10.430 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Medische Ethiek |
456 |
0 |
456 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
456 |
0 |
456 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Medische Ethiek |
3.240 |
0 |
3.240 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
3.240 |
0 |
3.240 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
CIBG: Uitvoeringstaken medische ethiek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
40.403 |
||||||||
Ontvangsten |
40.403 |
0 |
40.403 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
33.203 |
0 |
33.203 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven
2. Ziektepreventie
Subsidies
Onderzoeken vaccinimplementatie
Voor diverse onderzoeken wordt een bedrag van € 1,3 miljoen beschikbaar gesteld in 2022. Dit betreft onder andere een onderzoek naar trombose na vaccinatie.
Inzet ziekenhuizen voor booster
De ziekenhuizen spelen een belangrijke rol door zorgpersoneel te prikken. In de versnelling van de boostercampagne kan het nodig zijn de ziekenhuizen te vragen ook burgers te prikken en hiervoor ook de registratie te beheren, en hiervoor ook de registratie te beheren, zodat er meer mensen in dezelfde tijd een boostervaccin kunnen krijgen. Voor deze mogelijkheid wordt € 10 miljoen gereserveerd.
Opdrachten
Ziektepreventie
Brede inzet coronatoegangsbewijzen
Voor het afnemen van testen in het kader van coronatoegangsbewijzen (Ctb) wordt in 2022 een bedrag van € 215 miljoen gereserveerd. De Ctb's worden alleen ingezet op basis van de epidemiologische situatie. De beschikbaarheid van de middelen op de VWS-begroting betekent niet automatisch dat het Ctb-beleid wordt voortgezet.
Er is een groep mensen die zich niet kan laten testen en vaccineren. Het amendement Bikker op de Wet Ctb heeft ertoe geleid dat we deze groep ook in staat stellen een QR code te genereren. Hiertoe wordt er een apart orgaan opgezet dat deze groep gaat beoordelen waarvoor de verwachtte kosten € 4 miljoen zijn. Daarnaast wordt ervoor gezorgd dat ook gevaccineerde reizigers zonder DCC aangesloten worden op het CTB systeem (€ 5,6 miljoen). In totaal wordt hiervoor in 2022 € 9,6 miljoen beschikbaar gesteld.
Vaccinimplementatie
In verband met het zetten van de derde prik wordt het reeds bestaande budget opgehoogd met € 78,8 miljoen voor 2022. Het betreft onder andere kosten voor het zetten van prikken bij instellingen in de GGZ, het uitnodigen van groepen voor de boosterprik, de registratie van prikken en verwachte additionele uitgaven bij de GGD-GHOR.
Ondersteuning testbeleid
Voor diverse onderzoeken wordt € 2 miljoen beschikbaar gesteld. Dit betreft onder andere onderzoeken naar zelftesten, serologie en serologische sneltesten.
Verlengen XL teststraten
Voor het behouden van drie XL teststraten en twee L teststraten in spoor 1, is voor de eerste zes maanden van 2022 een budget van € 10,2 miljoen benodigd.
Zelftesten
Voor de uitbreiding van het zelftestbeleid, in onder andere het onderwijs maar bijvoorbeeld ook het beschikbaar stellen aan sociale minima, worden er extra zelftesten aangekocht. Er was al reeds budget beschikbaar, en daarom is een ophoging nodig voor het testbeleid budget van € 44,3 miljoen in 2022.
Vaccinatie 5–11 jarigen
Indien de Gezondheidsraad positief adviseert om alle 5–11 jarigen te vaccineren zijn er uitvoeringskosten. Hiervoor wordt € 39 miljoen in 2022 beschikbaar gesteld.
Inzet RIVM voor booster
Het RIVM heeft een belangrijke rol in de coördinatie van de boosterprik, bijvoorbeeld voor het registratiesysteem, het uitnodigen van groepen en het beantwoorden van vragen. Door de opschaling van de boosterprik kan het nodig zijn om hen aanvullende taken te geven. Hiervoor wordt een bedrag van € 5 miljoen beschikbaar gesteld.
Wijkgerichte aanpak
De wijkgerichte aanpak is gericht op 30 gemeenten waar het kabinet verwacht dat het uitbreiden en intensiveren van de bestaande aanpak voor vaccineren en testen een verschil kan maken in het beschermen van mensen tegen Covid-19. Om deze wijkgerichte aanpak op te zetten wordt € 8,4 miljoen beschikbaar gesteld.
Bijdrage aan agentschappen
Antilichamen en coronapillen
Voor de aanschaf van antilichaambehandelingen en coronapillen wordt een bedrag van € 11,5 miljoen beschikbaar gesteld.
Daarnaast is bij de dertiende incidentele suppletoire begroting kasbudget verschoven van 2021 naar 2022. De verplichtingruimte is toen blijven staan op 2021. Het resterende bedrag aan verplichtingen is nodig om verplichtingen aan te kunnen gaan voor de aanschaf van antilichaambehandelingen en coronapillen in 2022 en resulteert in een verplichtingenschuif van € 6,3 miljoen.
Vastgestelde begroting incl. 1e en 2e NvW |
Mutaties ISB |
Stand ISB |
Mutatie 2023 |
Mutatie 2024 |
Mutatie 2025 |
Mutatie 2026 |
Mutatie 2027 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen |
1.138.985 |
2.147 |
1.141.132 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven |
1.353.129 |
2.147 |
1.355.276 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
waarvan juridisch verplicht (percentage) |
98,4% |
|||||||
1. Positie cliënt en transparantie van zorg |
52.795 |
0 |
52.795 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
36.457 |
0 |
36.457 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Patiënten- en gehandicaptenorganisaties |
17.000 |
0 |
17.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Transparantie van zorg |
19.307 |
0 |
19.307 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
150 |
0 |
150 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
8.689 |
0 |
8.689 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ondersteuning cliëntorganisaties |
4.033 |
0 |
4.033 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Transparantie van zorg |
2.545 |
0 |
2.545 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
2.111 |
0 |
2.111 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
7.649 |
0 |
7.649 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
CIBG |
7.649 |
0 |
7.649 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Opleidingen, beroepenstructuur en arbeidsmarkt |
672.775 |
0 |
672.775 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
650.376 |
0 |
650.376 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opleidingen, beroepenstructuur en arbeidsmarkt |
650.376 |
0 |
650.376 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
9.494 |
0 |
9.494 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opleidingen, beroepenstructuur en arbeidsmarkt |
9.494 |
0 |
9.494 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
12.905 |
0 |
12.905 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
CIBG |
12.905 |
0 |
12.905 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Bijdragen aan ZBO's/RWT's |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
ZiNL |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan (inter)nationale organisaties |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Informatiebeleid |
191.917 |
2.147 |
194.064 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
121.447 |
2.147 |
123.594 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Informatiebeleid |
14.297 |
2.147 |
16.444 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Maatschappelijke diensttijd |
94.677 |
0 |
94.677 |
|||||
Overige |
12.473 |
0 |
12.473 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
37.599 |
0 |
37.599 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Informatiebeleid |
28.685 |
0 |
28.685 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
8.914 |
0 |
8.914 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan agentschappen |
32.871 |
0 |
32.871 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Informatiebeleid |
32.871 |
0 |
32.871 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdrage aan ZBO's/RWT's |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Inrichting Zorgstelsel |
255.907 |
0 |
255.907 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Programma's Zorgstelsel |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
1.582 |
0 |
1.582 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Programma's Zorgstelsel |
1.027 |
0 |
1.027 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
555 |
0 |
555 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan ZBO's/RWT's |
254.325 |
0 |
254.325 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
CAK |
112.456 |
0 |
112.456 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
NZa |
63.547 |
0 |
63.547 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zorginstituut Nederland |
74.722 |
0 |
74.722 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
CSZ |
1.600 |
0 |
1.600 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
2.000 |
0 |
2.000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan andere begrotingshoofdstukken |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
EZK: ACM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Zorg, welzijn en jeugdzorg op Caribisch Nederland |
179.735 |
0 |
179.735 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
3.582 |
0 |
3.582 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zorg en Welzijn |
3.582 |
0 |
3.582 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bekostiging |
171.852 |
0 |
171.852 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Zorg en Welzijn |
171.852 |
0 |
171.852 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
4.301 |
0 |
4.301 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
4.301 |
0 |
4.301 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ontvangsten |
11.153 |
0 |
11.153 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Wanbetalers en onverzekerden |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
11.153 |
0 |
11.153 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven
3. Informatiebeleid
Subsidies
OLVG Corona-app Luscii
In 2021 is € 2,2 miljoen beschikbaar gesteld voor ontwikkelkosten van de OLVG Corona-app Luscii. De realisatie wordt echter pas in 2022 voorzien wat resulteert in een schuif van € 2,2 miljoen naar 2022.
Vastgestelde begroting incl. 1e en 2e NvW |
Mutaties ISB |
Stand ISB |
Mutatie 2023 |
Mutatie 2024 |
Mutatie 2025 |
Mutatie 2026 |
Mutatie 2027 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen |
414.244 |
35.000 |
449.244 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven |
430.823 |
35.000 |
465.823 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
waarvan juridisch verplicht (percentage) |
99% |
|||||||
1. Passend sport- en beweegaanbod |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Passend sport- en beweegaanbod |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Uitblinken in sport |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitblinken in sport |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. Sport verenigt Nederland |
430.823 |
35.000 |
465.823 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Subsidies |
208.805 |
13.500 |
222.305 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sportakkoord |
121.502 |
13.500 |
135.002 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Duurzame en toegankelijke sportaccommodaties |
75.794 |
0 |
75.794 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kennis en innovatie |
11.509 |
0 |
11.509 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Inkomensoverdrachten |
15.266 |
0 |
15.266 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Financiële voorziening topsporters |
15.266 |
0 |
15.266 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Opdrachten |
4.738 |
0 |
4.738 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sportakkoord |
4.465 |
0 |
4.465 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Kennis en innovatie |
223 |
0 |
223 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
50 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan ZBO's/RWT's |
2.975 |
0 |
2.975 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Dopingautoriteit |
2.975 |
0 |
2.975 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan medeoverheden |
195.422 |
21.500 |
216.922 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Duurzame en toegankelijke sportaccommodaties |
185.259 |
0 |
185.259 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sportakkoord |
10.163 |
21.500 |
31.663 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Bijdragen aan (inter)nationale organisaties |
3.525 |
0 |
3.525 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Dopingbestrijding |
325 |
0 |
325 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Organisaties in de Sport |
3.200 |
0 |
3.200 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Bijdragen aan andere begrotingshoofdstukken |
92 |
0 |
92 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sportakkoord |
92 |
0 |
92 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ontvangsten |
15.740 |
0 |
15.740 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overige |
15.740 |
0 |
15.740 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Uitgaven
Subsidies/Bijdragen aan medeoverheden
Sportakkoord
Aanvullende ondersteuning voor de sport
Voor de amateursport zijn de eerdere compensatieregelingen weer beschikbaar gesteld voor de periode waarin de maatregelen gelden. Met deze regelingen kunnen zij worden gecompenseerd voor de vaste lasten en de huurkosten. Ook zullen gemeenten de mogelijkheid krijgen om de ijsbanen en zwembaden te ondersteunen. Hiervoor is € 35 miljoen beschikbaar voor de periode die het huidige maatregelpakket geldt. De regelingen worden in 2022 open gesteld
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35989-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.