Vragen van het lid Bashir (SP) aan de ministers van Infrastructuur en Milieu en van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie over malafide praktijken bij parkeerbedrijven rond Schiphol (ingezonden 5 december 2011).

Mededeling van minister Schultz van Haegen-Maas Geesteranus (Infrastructuur en Milieu) (ontvangen 23 december 2011).

Vraag 1

Wat vindt u van de malafide praktijken van sommige parkeerbedrijven rond Schiphol, waarbij klanten hun auto terug krijgen met deuken en/of 100 km extra op de teller? Bent u geschrokken van deze verhalen?1

Vraag 2

Hoe vaak zijn mensen slachtoffer van dergelijke malafide praktijken bij parkeerbedrijven rond Schiphol? Zijn er bij u ook klachten bekend?

Vraag 3

Wat kunt u er aan doen om te voorkomen dat de hoge parkeertarieven rond Schiphol een voedingsbodem vormen voor dergelijke malafide parkeerbedrijven?

Vraag 4

Ziet u een taak voor de Inspectie Verkeer en Waterstaat om tegen de malafide praktijken van parkeerbedrijven op te treden? Zo ja, op welke wijze gaat de inspectie optreden? Zo nee, hoe gaat u dan optreden tegen deze bedrijven?

Vraag 5

Hoe kunnen reizigers zich goed informeren over welke parkeerbedrijven betrouwbaar zijn?

Mededeling

Op 5 december 2011 ontving ik vragen van het lid Bashir over malafide praktijken van parkeerbedrijven rond Schiphol.

Vanwege de noodzakelijke afstemming is het niet mogelijk de vragen binnen de gestelde termijn van drie weken te beantwoorden. Ik zal de vragen zo snel mogelijke beantwoorden.


X Noot
1

  Metro 28 november 2011 «Malafide praktijken bij parkeerbedrijven rond Schiphol».

Naar boven