Bekendmaking vaststelling projectplan Verbeteren waterkeringen ‘Haskerdijken’

Op grond van artikel 3:42 Algemene wet bestuursrecht (Awb) maakt het dagelijks bestuur van Wetterskip Fryslân bekend dat zijn op 14 mei 2020 heeft vastgesteld het:

 

Projectplan Verbeteren waterkeringen ‘Haskerdijken’

 

Het project voorziet in het herstel van de waterkeringen in het dorp Haskerdijken, ter hoogte van het Hellingpad, Konvintspaad en Stobbega’sterpad, zodat deze de komende 25 jaar aan het vereiste veiligheidsniveau voldoen. Het project ‘Verbeteren waterkeringen Haskerdijken’ maakt deel uit van het Herstelprogramma Oevers en Kaden. Het herstelprogramma is een belangrijk onderdeel van het Provinciale Waterhuishoudingsplan en het Waterbeheerplan van Wetterskip Fryslân. 

 

Het projectplan en de bijbehorende stukken liggen vanaf 14 mei t/m 24 juni 2020 ter inzage. U kunt deze inzien door de aan deze elektronische bekendmaking toegevoegde bijlage(n) te raadplegen. Kijk hiervoor onder: ‘Externe bijlagen’.

 

Beroep 

Het projectplan heeft op een eerder moment ter inzage gelegen voor het indienen van zienswijzen. Tijdens deze periode zijn geen zienswijzen ingediend. Diegenen van wie redelijkerwijs niet verweten kan worden dat zij geen zienswijzen hebben ingediend conform artikel 6:13 Awb kunnen beroep instellen binnen genoemde termijn. Beroep dient ingesteld te worden bij de sector bestuursrecht van de rechtbank Noord-Nederland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen. Ingevolge artikel 6:5 lid 1 Awb dient het beroepschrift te worden ondertekend en tenminste te bevatten: naam, adres, dagtekening, omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en gronden van het beroep. Bij de rechtbank kan ook digitaal beroep worden ingesteld via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Op deze website staan ook de voorwaarden vermeld.

 

Crisis- en herstelwet 

Op de besluitvorming is hoofdstuk 1, afdeling 2 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Het van toepassing zijn van de Crisis- en herstelwet betekent dat in het beroepschrift moeten worden aangeven welke beroepsgronden worden aangevoerd tegen het besluit. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Verzocht wordt in het beroepschrift te vermelden dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

 

Voorlopige voorziening 

Naast het indienen van een beroepschrift kan in geval van onverwijlde spoed, op grond van artikel 8:81 Awb, een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzieningenrechter van de rechtbank.

 

Informatie 

Voor informatie over het indienen van een beroepschrift of een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening kunt u contact opnemen met A.J. Greidanus. Voor informatie over het projectplan kunt u contact opnemen met J. Sipma, beide via telefoonnummer 058-2922222.

 

 

Naar boven