Bekendmaking vaststellingsbesluit bestemmingsplan Bergerweg 125 en andere besluiten

Logo Bergen (NH)

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Bergen (NH) geven op grond van artikel 3.32 gelezen in samenhang met artikel 3.31 kennis van de volgende besluiten:

  • het vaststellingsbesluit bestemmingsplan Bergerweg 125 (gewijzigd vastgesteld);

  • het besluit Hogere Grenswaarde Bergerweg 125;

  • de omgevingsvergunning voor het maken van een uitweg Bergerweg 125;

  • de omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen Bergerweg 125;

  • de op deze besluiten betrekking hebbende stukken die redelijkerwijs nodig zijn voor een beoordeling van deze besluiten.

De gemeenteraad van Bergen heeft op 8 april 2021 besloten de voorbereiding en bekendmaking van de op aanvraag of ambtshalve te nemen besluiten voor de realisatie van toekomstige ontwikkelingen op de locatie plaatselijk bekend als de Scholtenlocatie ex artikel 3.30 Wro gecoördineerd te laten verlopen. Bovenstaande besluiten vallen onder het bereik van dit toegangsbesluit.

Crisis- en herstelwet

Op de voorbereiding van de genoemde besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing.

Waar en wanneer kunt u stukken inzien?

De besluiten, die zien op de realisatie van een beperkt woningbouwprogramma gecombineerd met detailhandel, zijn met ingang van donderdag 20 mei 2021 in te zien in het gemeentehuis van Bergen (NH), Jan Ligthartstraat 4, 1817 MR Alkmaar. Tevens zullen de stukken op de website van de gemeente Bergen (www.bergen-nh.nl) worden geplaatst. Wilt u de besluiten fysiek inzien? Dit kan alleen op afspraak. Wij vragen u contact op te nemen via telefoonnummer 072 – 888 0000 of via e-mail: info@bergen-nh.nl. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt. Het besluit is ook in te zien via de website www.ruimtelijkeplannen.nl.

Hoe kunt u reageren?

Tegen voornoemde besluiten tot vaststelling van het bestemmingsplan kan met ingang van de dag na die waarop het besluit bekend is gemaakt gedurende zes weken beroep bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingesteld.

Het beroepschrift moet gestuurd worden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift moet zijn ondertekend en bevat tenminste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het beroep. Digitaal indienen kan via: https://digitaalloket.raadvanstate.nl.

Inwerkingtreding bestemmingsplan

Ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening treedt het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan, in werking met ingang van de dag na die waarop de hiervoor genoemde beroepstermijn afloopt. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Degenen die beroep hebben ingesteld kunnen verzoeken om een voorlopige voorziening. Een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Digitaal indienen kan via: https://digitaalloket.raadvanstate.nl.

Indien binnen de beroepstermijn een dergelijk verzoek is ingediend, treedt het besluit niet in werking totdat op het verzoek is beslist.

 

Let op

Toepassing van de Crisis- en herstelwet levert aanvullende eisen op rond het voeren van beroep.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Team Plannen en Projecten van de gemeente Bergen (NH), tel. 072 – 888 0000 of via e-mail: info@bergen-nh.nl.

Bergen (NH), 20 mei 2021

Naar boven