Overwegingen ten aanzien van het besluit
dat dit onderwerp van gesprek is geweest in de vergadering van de werkgroep verkeer en dat de werkgroep positief adviseert;
dat het derhalve in het kader van het verzekeren van de veiligheid op de weg noodzakelijk is over te gaan tot het instellen van een parkeerverbod middels het plaatsen van een verkeersbord E1 (parkeerverbod) zoals in de situatietekening aangegeven, zoals vermeld in bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels- en tekens 1990 (RVV1990);
Dat er middels plaatsing van het bord E8 trottoirparkeren toegestaan is zodat er voldoende ruimte op de rijbaan overblijft voor onder andere hulpdiensten;
dat op grond van artikel 15, eerste lid van de Wegenverkeerswet 1994 de plaatsing van een verkeersteken, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, krachtens een verkeersbesluit dient te geschieden; dat blijkens artikel 3 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) als een verkeersteken o.m. een verkeersbord wordt aangemerkt;
dat blijkens artikel 12 van het BABW voor de plaatsing van bord E1 (parkeerverbod) en E8 (trottoirparkeren) een verkeersbesluit is vereist;
dat op grond van artikel 18, eerste lid onder d van de Wegenverkeerswet 1994 wij bevoegd zijn dit verkeersbesluit te nemen;
op basis van de 2 bewonersoverleggen (op locatie en Hammolenweg) en alle reacties op de 1e en 2e bewonersbrief is in samenspraak met en met goedkeuring van de Werkgroep Verkeer het ontwerp aangepast. Er is besloten om niets aan de huidige inrichting van het wegprofiel te veranderen, buiten het creëren van een overrijdbare strook in het trottoir, zijde oneven huisnummer, ten behoeve voor het gedeeltelijk op het trottoir parkeren. Hierdoor blijft het parkeren conform de bestaande situatie gehandhaafd, hetgeen conform de door de bewoners aangedragen argumenten is;
dat de situatie overeenkomt met de huidige echter nu door middel van bebording geregeld zal worden;
dat er alternatieve voorstellen zijn gedaan maar dat deze door bewoners niet akkoord zijn bevonden, ondanks de verbetering voor het in- en uitrijden van de uitrit.