Verkeersbesluit Stationsproject Goes

Logo Goes

Burgemeester en wethouders van Goes;

Gelet op:

  • -

    artikel 18, lid 1, onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap;

  • -

    artikel 15, lid 1 van de WVW 1994, ingevolge de plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens, verkeersborden en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;

  • -

    artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW), ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met de korpschef van het betrokken regionale politiekorps;

Overwegende dat:

Blad 01 

  • 1.

    het wenselijk is om de voorrang en rijrichting voor het gemotoriseerde verkeer op het Kompasplein te regelen en dat de aanwijzing middels plaatsing van borden B06, L02, OB503 OB502 en het aanbrengen van driehoeksmarkering en een zebrapad wordt aangegeven;

  • 2.

    het wenselijk is om verplichte fietspaden in te stellen en dat de aanwijzing middels plaatsing van borden G11, G12 en OB505 en OB501L wordt aangegeven;

  • 3.

    het wenselijk is om de voorrangssituatie op het kruispunt Willem Barentszstraat - M.A. de Ruijterlaan te regelen en dat de aanwijzing middels plaatsing van borden B01, B06, L02 en aanbrengen driehoeksmarkering en een zebrapad wordt aangegeven;

  • 4.

    het wenselijk is om een verplichte rijrichting komende uit de Willem Barentszstraat in te stellen dat dit middels plaatsing van borden D05r en C04 wordt aangegeven;

  • 5.

    het wenselijk is het verbod om vanaf de Willem Barentszstraat de Edisonstraat in te rijden aan te kondigen en dat dit middels plaatsing van borden D04 en OB52 wordt aangegeven;

  • 6.

    het wenselijk is een verbod in te stellen om de onderhoudsweg in te rijden vanaf het Kompasplein en dat dit middels plaatsing van bord C01 wordt aangegeven;

  • 7.

    het wenselijk is ondersteunende borden ten behoeve van de rijrichting, plaats op de weg of verkeersveiligheid aan te brengen en dat dit middels plaatsing van borden D02r+BB22, D01, D01 BB12R en BB15-2 wordt aangegeven;

Blad 02

  • 8.

    het wenselijk is een verplichte rijrichting op het bussenplein in te stellen dat dit middels het verwijderen van onderbord behorende bij C01 ter hoogte van de oostelijk gelegen entree wordt aangegeven;

  • 9.

    het wenselijk is een uitzondering voor lijnbussen om het bussenplein te mogen oprijden in te stellen en dit middels aanpassing van onderbord behorende bij C01 aan de westelijk gelegen entree wordt aangegeven;

  • 10.

    het wenselijk is de beperkte toegankelijkheid en verkeersfunctie van het verlengde van de Lijnbaan in te stellen en te benadrukken en dat middels plaatsing van borden L08, OB52, G11, G12, OB5050 en E09 wordt aangegeven;

  • 11.

    het wenselijk is de voorrang voor verkeer komende uit het fietspad/verlengde van de Lijnbaan te regelen en dit middels plaatsing van bord B06 en het aanbrengen van driehoeksmarkering wordt aangegeven;

  • 12.

    het wenselijk is de voorrang voor verkeer komende uit het bussenplein te regelen en dit middels plaatsing van bord B06 en het aanbrengen van driehoeksmarkering aangegeven wordt;

  • 13.

    het wenselijk is de voorrang en het attenderen van buschauffeurs op de overstekende voetgangers op het bussenplein te regelen en dat dit middels plaatsing van bord L02 en het aanbrengen van een zebrapad aangegeven wordt;

Blad 03

  • 14.

    het wenselijk is de voorrang en rijrichting voor het gemotoriseerde verkeer op het Hartmanplein te regelen en dat dit middels plaatsing van borden B06, L02, OB503 OB502 en het aanbrengen van driehoeksmarkering en een zebrapad wordt aangegeven;

  • 15.

    het wenselijk is verplichte fietspaden in te stellen dat dit middels plaatsing van borden G11, G12 en OB505 wordt aangegeven.

  • 16.

    het wenselijk is de voorrang tussen het fietspad uitkomende op het Stationspark te regelen en dit middels plaatsing van bord B06 en het aanbrengen van driehoeksmarkering wordt aangegeven;

  • 17.

    het wenselijk is de grenzen van de parkeerverbodszone aan te geven en dit middels plaatsing van borden E01zb enE01ze wordt aangegeven;

  • 18.

    het wenselijk is ondersteunende borden ten behoeve van de rijrichting, plaats op de weg of verkeersveiligheid aan te brengen en dit middels plaatsing van borden D02r+BB22, D01 BB12R en L08 wordt aangegeven;

  • 19.

    het wenselijk is de voorrangssituatie op het kruispunt Van Hertumweg – Industriestraat te regelen en dit middels plaatsing van borden B03, B06 en het aanbrengen van driehoeksmarkering wordt aangegeven;

Blad 04

  • 20.

    het wenselijk is de voorrang en rijrichting voor het gemotoriseerde verkeer op het Poelplein te regelen en dit middels plaatsing van borden B06, L02, OB503 OB502 en het aanbrengen van driehoeksmarkering en een zebrapad wordt aangegeven;

  • 21.

    het wenselijk is verplichte fietspaden in te stellen en dat dit middels plaatsing van borden G11, G12 en OB505 wordt aangegeven;

  • 22.

    het wenselijk is de grenzen van de parkeerverbodszone aan te passen en dat dit middels plaatsing van borden E01zb enE01z wordt aangegeven.

  • 23.

    het wenselijk is ondersteunende borden ten behoeve van de rijrichting, plaats op de weg of verkeersveiligheid aan te brengen en dat dit middels plaatsing van borden D02r+BB22, D01 BB12R en BB15-2 wordt aangegeven;

  • 24.

    het wenselijk is gecombineerd gebruik van het pad tussen Poelplein en Appelstraat aan te duiden en dit middels het aanbrengen van een attentiebord wordt aangegeven.

    • -

      bovenstaande verkeersmaatregelen, gelet op artikel 2 van de WVW 1994, strekken tot:

      • 1.

        het verzekeren van de veiligheid op de weg;

      • 2.

        het beschermen van de gebruikers en passagiers;

      • 3.

        het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

      • 4.

        het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

    • -

      bedoelde wegen en weggedeelten gelegen zijn binnen de bebouwde kom van de gemeente Goes en in beheer en onderhoud is bij de gemeente;

    • -

      overleg is gepleegd met de verkeerscoördinator van het betrokken politiekorps;

    • -

      deze verkeerscoördinator heeft namens de korpschef van het regionale politiekorps Zeeland-West-Brabant positief geadviseerd;

Besluit:

Het aanwijzen van bovenstaande verkeersmaatregelen, volgens de bij dit besluit behorende tekeningen.

Goes, 14 juli 2020

Burgemeester en wethouders van Goes,

namens hen,

mr. F.E.W. van Dijk

hoofd afdeling Omgeving en Economie

Bezwaar

Indien u het niet eens bent met bovenvermeld besluit kunt u op grond van de artikelen 8:1 en 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de datum van verzending van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en dient tenminste te bevatten:

  • a.

    de naam en het adres van de indiener;

  • b.

    een dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • d.

    de gronden van het bezwaar;

  • e.

    in de linkerbovenhoek dient te worden vermeld: Awb-bezwaarschrift.

Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan burgemeester en wethouders van de gemeente Goes, Postbus 2118, 4460 MC Goes. Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de werking van dit besluit.

Voorlopige voorziening

U kunt tegelijkertijd met het indienen van een bezwaar een verzoek indienen tot het treffen van een voorlopige voorziening bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, Postbus 90006, 4800 PA Breda. De rechtbank bekijkt dan of er voldoende reden is een speciale regeling te treffen voor de periode dat uw bezwaarschrift nog in behandeling is. U moet in dat geval een recht betalen.

Naar boven