Vastgesteld bestemmingsplan “Mr Werkmanstraat 10 en Heideveldweg 2 Nijverdal”

Logo Hellendoorn

Bij de publieksbalie in het huis voor Cultuur en Bestuur, Willem Alexanderstraat 7 in Nijverdal ligt met ingang van zaterdag 13 juni 2020 gedurende zes weken, tot en met zaterdag 25 juli 2020, ter inzage het besluit van de raad van de gemeente Hellendoorn van 2 juni 202, nummer 2020-014932 tot vaststelling van het bestemmingsplan “Mr Werkmanstraat 10 en Heideveldweg 2 Nijverdal”.

Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak. Een afspraak maken kan via https://afspraken.hellendoorn.nl/ of neem contact op met de gemeente via het telefoonnummer 0548-630 214.

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan met de unieke ID: NL.IMRO.0163.BPBUMRWKMSHVELDWG-VG01 inzien op ruimtelijkeplannen.nl via de link: https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/viewer?planidn=NL.IMRO.0163.BPBUMRWKMSHVELDWG-VG01. Downloaden van het vastgestelde plan is mogelijk via de link: https://digitaleplannen.nl/0163/F34D5584-83AE-4D41-A47D-06018BC87C6D/.

Met dit bestemmingsplan wordt de voormalige tweede bedrijfswoning op de locatie Meester Werkmanstraat 10 gelegaliseerd door de sloop van voormalige agrarische gebouwen op het naburige erf Heideveldweg 2, beiden te Nijverdal. Hierbij wordt de regeling Rood voor Rood met gesloten beurs toegepast. De bedrijfswoning het meest dicht aan de Meester Werkmanstraat krijgt de bestemming “Wonen”. Deze woning is in gebruik door derden zonder binding met het bedrijf en vanuit minimaal benodigde afstanden tot het bedrijf Meester Werkmanstraat 10 is het haalbaar de bestemming van deze woning te wijzigen.

Aangezien niemand tijdig een zienswijze omtrent het ontwerpbestemmingsplan heeft kenbaar gemaakt bij de gemeenteraad, kunnen uitsluitend belanghebbenden, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij niet tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad naar voren hebben gebracht, gedurende de termijn van terinzagelegging schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag (art 6:13 Awb)

Het beroepschrift dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:

- uw naam en adres;

- een dagtekening;

- een omschrijving van het bestreden besluit;

- de gronden waarop uw beroep stoelt (de motivering).

Het is voor een burger ook mogelijk om beroep aan te tekenen via het digitaal loket. Klik voor meer informatie hierover op deze (hyper)link; https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ Om daarvan gebruik te kunnen maken, dient u de beschikking te hebben over een Digid-code.

Het bestemmingsplan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt. Het indienen van een beroepschrift schorst het in werking treden van het bestemmingsplan niet. Daartoe kan, eveneens gedurende de termijn van terinzagelegging, een verzoek om schorsing en/of voorlopige voorziening worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Naar boven