Verkeersbesluit opheffen van een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken te Maarn

Logo Utrechtse Heuvelrug

 

Kenmerk: N20.00217

M. Kelhout, manager Buitenruimte

 

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE UTRECHTSE HEUVELRUG

Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 zijn wij bevoegd dit verkeersbesluit te nemen. Gelet op het algemeen mandaatbesluit 2018 vastgesteld op 30 oktober 2018, is het nemen van verkeersbesluiten gemandateerd aan het hoofd van het thema Buitenruimte.

Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

 

Overwegende dat:

  • de gehandicaptenparkeerplaats ter hoogte van Trompstaete 94 naar aanleiding van een aanvraag d.d. 22 februari 2019 is gerealiseerd;

  • de aanvrager niet meer ingeschreven staat op bovengenoemd adres;

  • het daarom niet meer nodig is om de gereserveerde parkeerplaats te behouden;

  • het parkeervak daarom weer openbaar gemaakt kan worden.

 

BESLUIT

  • 1.

    Het laten vervallen van eerdere verkeersbesluit met kenmerk 04703;

  • 2.

    het verwijderen van verkeersbord E6 uit bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) inclusief onderbord met kenteken SB-247-X op de Trompstaete te Maarn, ter hoogte van huisnummer 94.

Doorn, 11 mei 2020

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug,

namens dezen,

M. Kelhout,manager Buitenruimte

 

 

 

Locatie van de in dit besluit genomen maatregelen

 

Situatieschets Trompstaete 94, Maarn

 

MEDEDELINGEN

Het besluit ligt na publicatiedatum gedurende zes weken ter inzage bij het Publiekscentrum, Cultuurhuis Pléiade Kerkplein 2 in Doorn.

 

Bezwaar- en beroepsprocedure

Op grond van artikel 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend binnen 6 weken na de dag waarop het besluit bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift moet gemotiveerd zijn en te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, Postbus 200, 3940 AE Doorn.

Het maken van bezwaar schort de werking van dit besluit niet op.

Indien een bezwaarschrift is ingediend, kan op basis van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, worden gevraagd om een voorlopige voorziening indien –gelet op het betrokken belang- onverwijlde spoed dat vereist. Dit verzoek moet worden ingediend bij de Rechtbank Midden Nederland, afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen, correspondentieadres: Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.

 

Nadere informatie

Voor vragen en/of nadere informatie over de inhoud van dit verkeersbesluit kunt u contact opnemen met de heer S. Slagmolen, bereikbaar via het klantencontactcentrum op (0343) 565 600.

Naar boven