Besluit Verkeersregeling Sporthavenpad

Logo Hilversum

 

(geslotenverklaring)

zaak 484135

Burgemeester en wethouders van Hilversum hebben het volgende overwogen;

Krachtens artikel 15 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 dient een verkeersbesluit te worden genomen voor het plaatsen of verwijderen van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer opgenomen verkeerstekens, evenals voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

Om de verkeersveiligheid op de weg te verzekeren, weggebruikers en passagiers te beschermen, de weg in stand te houden, de bruikbaarheid daarvan te waarborgen en door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade, dan wel aantasting van karakter of functie van objecten of gebieden te voorkomen of te beperken, overeenkomend artikel 2 lid 1 en 2 van de Wegenverkeerswet 1994, wordt voor Sporthavenpad een verkeersmaatregel genomen.

Dat bij hun besluit van 9 maart 2004 (Gemeenteblad III, 2004 nr. 17) voor geheel Sporthavenpad, gelet op de geringe breedte, het bochtige verloop en diversiteit van weggebruikers (ook fietsers en voetgangers) een 30km/uur zone en een parkeerverbod-zone geldt.

Dat Sporthavenpad na de toegang van huisnummers Vreelandseweg 42-46 een andere inrichting en functie heeft dan het eerste deel vanaf de Vreelandseweg (N201). Het deel na Vreelandseweg huisnummers 42-46 hierna te noemen Sporthavenpad.

Dat aan Sporthavenpad een beperkt aantal meest recreatieve functies en woning(en) ontsluiten.

Dat de inrichting Sporthavenpad hier juist passend is bij het kleinschalige karakter van het gebied met beperkte functies.

Dat sinds enkele jaren aan de Vreelandseweg vooraf Sporthavenpad een grootschalige verkeer aantrekkende onderneming is gevestigd.

Dat daarom eerder, na overleg met direct belanghebbenden, Sporthavenpad is gesloten voor verkeer dat geen reisdoel of eindbestemming heeft bij een van de aan de weg gelegen percelen. Daarmee voor bestemmingsverkeer aan deze percelen zeker te stellen de veiligheid op de weg, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, de bereikbaarheid te borgen en het voorkomen van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter en functie van het gebied.

Dat inmiddels is gebleken dat de maatregel passend is en niet zodanige beperkingen geeft dat deze niet zou kunnen worden uitgevoerd.

Dat de korpschef politie is gehoord in overeenstemming met artikel 24 BABW en positief adviseert op de voorgestelde maatregelen.

Dat Sporthavenpad is gelegen binnen deze gemeente en bij de gemeente in beheer en onderhoud.

Dat het ontwerp van dit besluit op 7 november 2019 op de gebruikelijke wijze is gepubliceerd op de website www.overheid.nl onder Bekendmakingen - Gemeenteblad. Een ieder is gedurende 6 weken in de gelegenheid gesteld om zijn of haar zienswijze ten aanzien van dit ontwerpbesluit kenbaar te maken. Van deze mogelijkheid is geen gebruik gemaakt.

Dat op grond van artikel 18 van de WVW het colle­ge bevoegd is ten aanzien van het verkeer op de binnen deze gemeente gelegen wegen, welke niet onder het beheer van het rijk, de pro­vincie of een waterschap vallen, de besluiten te nemen als bedoeld in artikel 12 van het BABW en het college heeft deze bevoegdheid gemandateerd aan de portefeuillehouder verkeer.

Dat bij ons besluit van 30 augustus 2005 de uniforme openbare voorbereidingsprocedure, afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht, van toepassing is verklaard voor verkeersbesluiten (besluiten op grond van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer) met uitzondering van besluiten met betrekking tot gehandicaptenparkeerplaatsen op kenteken.

Burgemeester en wethouders van Hilversum besluiten;

  • 1.

    Door het plaatsen dan wel in stand te houden van bord C1 van Bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, Sporthavenpad na de toegang Vreelandseweg 42-46 gesloten te verklaren.

  • 2.

    Door het plaatsen van een onderbord op onder punt 1 genoemd bord C1 verkeer naar de daarna aangelegen percelen uit te zonderen, in tekst ‘uitgezonderd bestemmingsverkeer aangrenzende percelen’ of woorden van gelijke strekking.

 

Hilversum, 7 januari 2020

Burgemeester en wethouders van Hilversum,

Namens dezen:

De portefeuillehouder verkeer,

   

A.J. Wolthers

  

Dit besluit met eventuele bijlagen wordt op 16 januari 2020 overeenkomstig de Verordening op de elektronische publicatie Hilversum 2014 bekend gemaakt op de website www.overheid.nl onder Bekendmakingen -Staatscourant en is daar in zijn geheel in te zien. Dit is de enige rechtsgeldige bekendmaking. Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking.

 

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan tegen dit besluit binnen 6 weken na de bovengenoemde dag van bekendmaking beroep worden ingesteld bij de Rechtbank Midden-Nederland, Afdeling bestuursrecht, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Beroep kan worden ingesteld door een belanghebbende die tijdig bij het college zienswijzen naar voren heeft gebracht op het ontwerpbesluit van de verkeersregeling. Geen beroep kan worden ingesteld door een belanghebbende aan wie redelijkerwijs kan worden verweten dat hij geen zienswijzen naar voren heeft gebracht.

Het beroepschrift moet ondertekend zijn en ten minste uw naam en adres, dagtekening (datum), een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van uw beroep bevatten. Het beroepschrift moet schriftelijk worden ingediend. Het beroep heeft geen schorsende werking. Als u dit wel wilt, dient u tevens een verzoek om een voorlopige voorziening aan te vragen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Midden-Nederland, Afdeling bestuursrecht, postbus 16005, 3500 DA Utrecht. (o.v.v. voorlopige voorziening).

Aan het behandelen van een beroepschrift en een verzoek tot voorlopige voorziening zijn kosten verbonden (griffierecht). Informatie over actuele bedragen kunt u vinden op www.rechtspraak.nl  

zaak 484135

 

Naar boven