Diverse verkeersmaatregelen met betrekking tot aanleg verlenging Hoeksebaan (H6-weg) en Stationsomgeving Hoek van Holland Haven

Logo Rotterdam

 

Rotterdam Hoek van Holland 19/ 0008041 AS19/05434

 

De directeur van Stadsontwikkeling,

overwegende,

  • dat de verlenging van de Hoeksebaan (H6-weg) voortkomt uit het zogeheten 3-in-1-project en dat de herinrichting van de Stationsomgeving voortkomt uit de ombouw van de Hoekse Lijn;

  • dat dit 3-in-1-project een samenwerking was tussen de Provincie Zuid-Holland, de toenmalige Stadsregio Rotterdam en het toenmalige Stadsgewest Haaglanden;

  • dat het doel van dit project is om het Westland en Hoek van Holland beter te ontsluiten;

  • dat de H6-weg een vervolgmaking van de zogeheten “Tweede Ontsluitingsweg Hoek van Holland/Hoeksebaan” (N223);

  • dat toentertijd alleen het traject tussen het Maasdijkplein in Maasdijk en de Haakweg in Hoek van Holland is gerealiseerd;

  • dat dit traject in het jaar 2011 is opengesteld;

  • dat de overige doelstellingen uit het 3-in-1-project op dit moment nog behaald moeten worden;

  • dat diverse verkeersmaatregelen moeten worden opgenomen in dit verkeersbesluit om deze doelstellingen te behalen;

  • dat de realisatie van het laatste deel van de Tweede Ontsluitingsweg / Hoeksebaan de werktitel “H6-weg” heeft gekregen;

  • dat realisatie van de verlenging van de Hoeksebaan (“H6-weg”) moet zorgen voor een betere ontsluiting van Hoek van Holland wanneer er sprake is van calamiteiten;

  • dat de realisatie van de verlenging van de Hoeksebaan (H6-weg”)er tevens voor moet zorgen dat de hoeveelheid verkeer afneemt door de dorpskern heen en dat hierdoor een verbetering ontstaat van de verkeersveiligheid en de uiteindelijke gezondheid van de bewoners in Hoek van Holland;

  • dat de realisatie van de verlenging van de Hoeksebaan (H6-weg) ook zorgt voor een vergroting van de economische potentie in Hoek van Holland;

  • dat het definitieve inrichtingsplan is vastgesteld op 18 december 2019;

  • dat de maatregel, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (Wvw, besluit van 21 april 1994, Staatsblad (Stb.) 1994, 475, zoals nadien gewijzigd), strekt tot:

  • het in stand houden van de weg en de bruikbaarheid daarvan;

  • het verzekeren van de veiligheid op de weg;

  • het beschermen van weggebruikers en passagiers;

  • dat de weg onder beheer is van de gemeente Rotterdam;

  • dat in het kader van artikel 24 sub a. van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW, besluit van 26 juli 1990, 460, of zoals nadien gewijzigd) wel overleg heeft plaatsgevonden met de Politie, eenheid Rotterdam, waarbij is geadviseerd de voorgestelde maatregel wel in de voeren;

 

Gelet op artikel 18 aanhef en onder d. van de Wegenverkeerswet 1994 (Staatsblad 1994, nr. 475, zoals nadien gewijzigd), het bepaalde in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en daartoe bevoegd krachtens het College van Burgemeester en Wethouders verleend mandaat in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2012 (Gemeenteblad 2012-53, zoals nadien gewijzigd)

Besluit:

Namens het college van Burgemeester en Wethouders van Rotterdam,

Tot het instellen van diverse verkeersmaatregelen met betrekking tot aanleg van de verlenging van de Hoeksebaan (H6-weg) en Stationsomgeving Hoek van Holland Haven, middels

Tekening 15/0055: Inrichtingsplan H6-weg tussen Harwichknoop en Haakweg

  • het plaatsen van vier borden B01(voorrangsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord B02 (einde voorrangsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van twee borden B04 (voorrangskruispunt weg van links) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het plaatsen van twaalf borden B06 (verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van drie borden C09 (gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen, alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van vier borden D01 (rotonde) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van negen borden D02ro (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van vijf borden G12a (verplicht fiets/bromfietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van twee borden G13 (verplicht fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tekening Buitenruimte Hoek van Holland Haven -A

  • het plaatsen van één bord A0130zb (begin zone 30 km/h) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord A0130ze (einde zone 30 km/h) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord B01 (voorrangsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van vier borden B04 (voorrangskruispunt weg van links) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van zes borden B05 (voorrangskruispunt weg van rechts) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van twaalf borden B06 (verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van drie borden C01 (gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van twee borden C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord C03 (eenrichtingsweg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord C04r (eenrichtingsweg rechts) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van twee borden C09 (gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen, alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord C15 (gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van vijftien borden D02ro (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord D03 (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord D05r (gebod tot het volgen van de rijrichting of één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van negen borden G11 (verplicht fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van één bord G13 (onverplicht fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • het plaatsen van vijf borden L02 (voetgangersoversteekplaats) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van zebramarkering als bedoeld in artikel 12 sub b onder IV BABW;

  •  

  • het plaatsen van twee borden L03b (bushalte/tramhalte) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

  • te bepalen dat de bij dit besluit behorende bordenplannen integraal onderdeel uitmaken van dit verkeersbesluit.

De directeur van Cluster Stadsbeheer wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Dit besluit wordt zowel in de Staatscourant als op de voor de gemeente gebruikelijke wijze gepubliceerd.

Rotterdam, 18 maart 2020

Namens het College van Burgemeester en Wethouders

de directeur Stadsontwikkeling,

voor deze, het hoofd Afdeling Mobiliteit

M.A. van Kruiningen

Niet eens met dit besluit?

Dan kunt u, of een andere belanghebbende, een bezwaarschrift indienen. Dit moet binnen zes weken

na de bekendmaking van het besluit. U stuurt het bezwaarschrift naar:

 

Het college van burgemeester en wethouders,

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie,

Postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM,

faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 267 63 00.

 

In het bezwaarschrift moet in ieder geval staan

· uw naam, adres en handtekening;

· uw telefoonnummer zodat contact met u opgenomen kan worden om samen met u te bespreken wat de

beste aanpak van uw bezwaarschrift is;

· de datum waarop u bezwaar maakt;

· een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;

· de reden(en) van uw bezwaar.

U wordt verzocht tevens een kopie van dit besluit mee te zenden.

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via internet op Rotterdam.nl/pdc: bezwaar indienen,

m.b.v. het webformulier (zie “mijn loket”). Hiervoor is nodig een DigiD-code, of voor bedrijven een Eherkenning,

die kan worden aangevraagd via digid.nl, resp. eherkenning.nl. U kunt het bezwaarschrift

niet op een andere digitale wijze, bijvoorbeeld per e-mail, indienen. Zie ook rechtspraak.nl.

Naar boven