Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Voorschoten | Staatscourant 2020, 14841 | Verkeersbesluiten |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Voorschoten | Staatscourant 2020, 14841 | Verkeersbesluiten |
Het college van burgemeester en wethouders van Voorschoten:
artikel 2 van de WVW 1994 voor wat betreft het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg, het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer, het gewenst is om de genoemde maatregelen onder ‘besluiten’ in te stellen of op te heffen;
het verzekeren van de veiligheid op de weg;
De maximum snelheid op de Kniplaan te verlagen van 80 km/uur naar 30 km/uur.
de Kniplaan onderdeel is van een recreatieve hoofdfietsroute. Hij maakt onderdeel uit van de langeafstand fietsroute tussen Den Haag en Enschede (LF4, Midden-Nederlandroute) en is opgenomen in het fietsknooppuntennetwerk. Naast fietsers wordt de Kniplaan ook door recreatieve wandelaars en hardlopers gebruikt;
er op de Kniplaan twee aansluitingen met fietspaden aanwezig zijn. Deze liggen aan het begin en einde van de Kniplaan. Aan het eind van de Kniplaan is de aansluiting van het (brom)fietspad geregeld met haaietanden. Bestuurders komende vanaf het (brom)fiets moeten hierbij voorrang verlenen aan verkeer op de Kniplaan. Aan het begin van de Kniplaan loopt het fietspad evenwijdig aan de hoofdrijbaan en is de afstand tussen de rijbaan en het (brom)fietspad minder dan 10 meter, waardoor het (brom)fietspad onderdeel is van de weg. De (brom)fietsers die de rijbaan op willen rijden voegen formeel in, waarbij ze voorrang moeten verlenen aan het verkeer op de rijbaan van de Kniplaan, want dit is rechtdoorgaand verkeer. Deze verkeersregel is bij veel weggebruikers niet bekend, waardoor het wenselijk is dit te ondersteunen door op het (brom)fietspad, voor de aansluiting op de rijbaan van de Kniplaan, haaietanden aan te brengen;
ten noorden van de Kniplaan het nieuwbouwproject Roosenhorst wordt gebouwd. Het merendeel van deze woningen wordt ontsloten via een nieuwe ontsluitingsweg op de N447 ter hoogte van de Horstlaan. Via de Kniplaan worden 8 woningen van dit project ontsloten. Vanuit Roosenhorst komt er een fietsaansluiting op de Kniplaan. Voor Roosenhorst wordt een apart verkeersbesluit genomen. Hierin wordt voor Roosenhorst een 30 km/uur zone voorgesteld. Omdat Roosenhorst via een fietspad aansluit op de Kniplaan, wordt voor de Kniplaan ook gekozen voor 30 km/uur zonebebording;
dat bij de opening van de fietsbrug over de Vliet (Overhaalbrug) in het jaar 2000 een adviessnelheid van 40 km/uur op de Kniplaan is ingesteld. Dit is gedaan met het oog op de te verwachten toename van het fietsverkeer op de Kniplaan. Een adviessnelheid wordt echter slechts plaatselijk toegepast om aan te geven met welke veilige snelheid een gevarenpunt gepasseerd kan worden, waarvan voor de bestuurder niet goed waarneembaar is dat in aanzienlijke mate snelheid moet worden verminderd. In de huidige situatie kan op de weg redelijkerwijs niet harder dan 30 km/uur gereden worden. De bebording staat alleen voor verkeer richting Veurseweg, vanaf de Veurseweg ontbreekt deze bebording. Met de maatregelen uit dit verkeersbesluit wordt de maximum snelheid verlaagd naar 30 km/uur. Een adviessnelheid is hier niet nodig;
Overeenkomstig artikel 24 van het BABW heeft overleg plaatsgevonden met politie eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur. Op 13 februari 2020 heeft de politie laten weten akkoord te gaan met het voorgenomen verkeersbesluit;
Voor dit verkeersbesluit geen openbare voorbereidingsprocedure conform afdeling 3.4 van de Awb is toegepast omdat de in dit verkeersbesluit opgenomen maatregelen direct voortvloeien uit het Verkeersplan 2017 dat op 2 februari 2017 door de gemeenteraad is vastgesteld;
Op grond van vorenstaande overwegingen besluiten Burgemeester en Wethouders van Voorschoten om:
Binnen zes weken na de dag dat dit besluit bekend is gemaakt kunnen belanghebbenden een ondertekend en gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, postbus 393, 2250 AJ Voorschoten. Het verkeersbesluit blijft gelden totdat op het bezwaarschrift is beslist. Als de beslissing op het bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, kan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Den Haag (Sector Bestuursrecht) een voorlopige voorziening treffen op verzoek van een belanghebbende die op tijd bezwaar heeft gemaakt. Het adres van de rechtbank is Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.
Afschrift aan: nationale politie Eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-14841.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.