Amsterdam, Verkeersbesluit instellen laad- en losplaats aan de Linnaeusstraat 30

Logo Amsterdam

 

SW19-00213

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

g elet op:

 

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.

  •  

Overwegende dat:

 

de ondernemers in de directe omgeving van de Linnaeusstraat de gemeente Amsterdam verzocht hebben om een gelegenheid voor het onmiddellijk laden- en lossen van goederen;

verschillende instellingen meerdere keren per dag goederen moet laden- en lossen;

dat de Linnaeusstraat onder beheer is van en gelegen is binnen de grenzen van de gemeente Amsterdam ;

er in de directe omgeving, binnen een straal van 50 meter, van de gewenste locatie geen laad- en losplaats aanwezig is en dat deze afstand te groot is om van de ondernemers te verwachten om van die laad- en losgelegenheid gebruik te maken;

hierdoor het laden- en lossen van goederen op het trottoir of de rijbaan plaatsvindt, waardoor het verkeer op de Linnaeusstraat belemmerd wordt en de verkeersveiligheid in het geding is;

deze situatie verbeterd kan worden door het instellen van een gelegenheid voor het onmiddellijk laden- en lossen van goederen in de Linnaeusstraat tegenover huisnummer 30 gedurende de venstertijden van 09:00 – 16:00 uur;

met het instellen van drie gelegenheden voor het onmiddellijk laden- en lossen van goederen bewerkstelligd wordt dat:

  • de bereikbaarheid van de Linnaeusstraat voor laad- en los activiteiten wordt gewaarborgd;

  • onwenselijke en verkeersonveilige situaties als gevolg van laad- en losactiviteiten zoveel mogelijk wordt beperkt;

de gemeente Amsterdam gelet op bovenstaande, het wenselijk acht om tegemoet te komen aan het verzoek en overgaat tot het instellen van een gelegenheid voor het onmiddellijk laden- en lossen van goederen van 09:00 – 16:00 uur in de daarvoor speciaal te realiseren langsparkeergelegenheid aan de Linnaeusstraat 30 door het plaatsen van het verkeersbord E7 uit bijlage 1 van het RVV 1990;

bij de herinrichting van de Linnaeusstraat de bestemming van laad- en losplaats aan de Linnaeusstraat 30 eindigt, omdat in het nieuwe profiel van de Linnaeusstraat meer ruimte zal worden toebedeeld aan het langzame verkeer, te weten fietsers en voetgangers;

de bovengenoemde beoogde maatregel kan worden ingesteld door het plaatsen en aanbrengen van de benodigde bebording en markering, zoals aangegeven is op situatietekening;

het treffen van een verkeersmaatregelen een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van de betrokkenen behoren te blijven;

voor het instellen van een laad- en losplaats op basis van artikel 15, lid 1 van de WVW1994 een verkeersbesluit vereist is;

de bovenvermelde maatregel op basis van artikel 2 van de WVW 1994 strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, alsmede het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

met betrekking tot de in dit besluit genoemde maatregelen conform artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie en dat deze positief heeft geadviseerd;

Besluit

 

Een gelegenheid voor het onmiddellijk laden- en lossen van goederen in de daarvoor speciaal te realiseren langsparkeergelegenheid aan de Linnaeusstraat 30 (parkeervaknummer 123587485739) met onderbord met venstertijden “09:00 – 16:00 uur” in te stellen door het plaatsen van het verkeersbord E7 uit bijlage 1 van het RVV1990;

Deze maatregel van het instellen van een laad- en losgelegenheid aan de Linnaeusstraat 30 te beëindigen, als in de toekomst het nieuwe profiel van de Linnaeusstraat wordt aangebracht, omdat in het nieuwe profiel van de Linnaeusstraat meer ruimte zal worden toebedeeld aan het langzame verkeer, te weten fietsers en voetgangers;

De bebording te plaatsen zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening.

 

 

 

Amsterdam, 5 december 2019

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

 

 

 

Nina Gombert

Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken

 

 

Bezwaarclausule

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

 

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • uw naam, adres en telefoonnummer

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

  • het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

  • waarom u bezwaar maakt.

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie

Naar boven