VERKEERSBESLUIT

Logo Wijchen

Tijdelijke verkeersmaatregelen in verband met evenement Santarun 2019 in Wijchen.

 

Het college van burgemeester en wethouders van Wijchen;

 

Gelet op:

- artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994);

- artikel 15 van de WVW 1994;

- artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW);

- het feit dat het evenement in en rond het centrum van Wijchen gehouden wordt en de betreffende wegen in eigendom, beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Wijchen.

 

Overwegende dat:

• de Santa Run gehouden zal worden op zaterdag 14 december 2019, tussen 12:00 uur en 22:00 uur;

• deze uit een fun run voor kids in de middag en een avond run voor de volwassenen;

• voor de veiligheid van de deelnemers de Herenstraat voor de helft wordt afgesloten;

• dit ondersteund wordt met borden en een verkeersregelaar;

• bestemmingsverkeer en hulpvoertuigen ten alle tijden doorgang hebben;

• de Pius XII straat aan de zijde van de Herenstraat wordt afgesloten;

• de organisatie in handen is van tafelronde 199 Wijchen;

• de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de WVW 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te be-schermen, om de bruikbaarheid van de weg te waarborgen, om het voorkomen of be-perken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade en om het voorko-men of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van de weg. Deze belan-gen zijn in de voorgaande overwegingen tegen elkaar afgewogen;

 

 

 

 

 

 

 

nemen, gelet op het voorgaande, de volgende

 

B E S L U I T E N :

I. De op het bijgevoegde verkeersplan aangegeven wegafzettingen te nemen middels het plaatsen van de borden C01 uit het RVV.

 

Namens het college van burgemeester en wethouders van Wijchen,

 

Jan Rouw

beleidsmedewerker fysieke leefomgeving, team gebiedsinrichting

 

 

 

 

Datum: 27 november 2019

 

 

Bijlage 1: Verkeersplan en situatieschets

 

 

Bezwaar

Binnen zes weken na de dag dat dit besluit is bekendgemaakt kan een belanghebbende tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij ons college. De termijn van zes weken begint te lopen op de dag na de publicatie van dit besluit.

 

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten:

- naam en adres van de indiener,

- datum van het bezwaarschrift,

- omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht,

- de gronden van het bezwaar.

 

Heeft u er veel belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet u richten aan de Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Indien u zo’n verzoek indient, moet u bij ons ook een bezwaarschrift indienen. Een kopie van dit bezwaarschrift moet u bij het verzoek om een voorlopige voorziening overleggen.

Voor de behandeling van een verzoek om een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

 

Dit besluit ligt gedurende de termijn van zes weken na de dag van openbare kennisgeving ter inzage in het Huis van de gemeente Wijchen, gevestigd aan de Kasteellaan 27 te Wijchen. U kunt dit besluit inzien gedurende de openingstijden.

 

Een afschrift van dit verkeersbesluit wordt verzonden aan:

• Politie-eenheid Oost-Nederland, team verkeer; de heer J. Sengers, Postbus 9109, 6500 HL Nijmegen;

• Politie-eenheid Oost-Nederland, team Wijchen; de heer H. van den Heuvel;

• Gemeente Wijchen afdeling Publiekszaken, Balie (ter inzage legging);

• Gemeente Wijchen afdeling Openbare Werken (team ruimtelijk beheer);

• Regionale brandweer

 

Naar boven