Amsterdam, Zuid verkeersbesluit Jan Luijkenstraat, Pieter Cornelis Hooftstraat, Hobbemastraat en de Vossiusstraat veranderen van de eenrichtings bebording

Logo Amsterdam

SW19-00058

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

 

g elet op:

 

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.

  •  

 

Overwegende dat:

 

  • dat op de bovengenoemde locatie de bebording dient te worden aangepast;

  • dat op sommige locaties in deze buurt nog de oude bebording voor het regelen van de eenrichtingsverkeer staat en bij herprofilering of andere aanpassingen de oude bebording (C6) veranderd dient te worden naar de goede aanduiding met C2 en C3 met onderborden welke categorie er uitgezonderd wordt;

  • dat het nu in deze buurt onduidelijk is door de verschillende bebording die gebruikt wordt voor de aanduiding van een éénrichtingsverkeer wat verwarring bij de verkeersdeelnemers en handhavers tot gevolg heeft;

  • dat dit opgelost kan worden door hier éénduidige bebording toe te passen;

  • dat met het van kracht worden van dit besluit eerdere verkeersmaatregelen in het onderhavige verkeersgebied komen te vervallen indien met dit besluit in strijd zijn dan wel hiermede niet in overeenstemming zijn;

dat krachtens artikel 2.1 Wegenverkeerswet 1994 deze maatregel genomen wordt:

om de veiligheid op de diverse wegen te verzekeren;

ter bescherming van de weggebruikers en de passagiers;

om de vrijheid van het verkeer zoveel mogelijk te waarborgen;

ter voorkoming of beperking van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade;

  • dat overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met een gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam. Deze heeft daarbij op 13-11-2019 positief gereageerd;

  • deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk c.q. noodzakelijk kan worden geacht;

  • de hierna genoemde wegen c.q. weggedeelten onder beheer zijn van en gelegen binnen de gemeente Amsterdam.

 

 

Besluit

 

  • 1.

    door het verwijderen van verkeersborden conform model C02/C03 van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”eenrichtingsweg in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters

en geleiders van rij- of trekdieren of vee” te verwijderen op de volgende locatie:

  • a.

    Jan Luijkenstraat tussen de Stadhouderskade en de Hobbemastraat gesloten richting

Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers VB nr 2013/6728

Onder punt 2 en besluitdatum 03-04-2013.

  • b.

    Pieter Corneliszoon Hooftstraat tussen de Stadhouderskade en de Hobbemastraat gesloten richting Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers VB nr VKV 115 onder punt X(10)a en besluitdatum 28-11-1996.

  • c.

    Pieter Corneliszoon Hooftstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting Hobbemastraat met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • d.

    Hobbemastraat tussen de Stadhouderskade en de Paulus Potterstraat gesloten richting Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers VB nr VKV 115 onder punt X(10)b en besluitdatum 28-11-1996.

  •  

  • 2.

    door het verwijderen van verkeersborden conform model C04l van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”eenrichtingsweg” te verwijderen op de volgende locatie:

Pieter Corneliszoon Hooftstraat tegenover de kruising met de Honthorststraat

  •  

  • 3.

    door het verwijderen van verkeersborden conform model C06 van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen” te verwijderen op

de volgende locatie:

  • a.

    Jan Luijkenstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting

Van Baerlestraat.

  • b.

    Vossiusstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting Van Baerlestraat.

 

  • 4.

    door het verwijderen van verkeersborden conform model D05r/l van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”gebod tot het volgen van de rijrichting of één van de rijrichtingen die op het bord zijn

aangegeven” te verwijderen op de volgende locatie:

  • a.

    Jan Luijkenstraat ter hoogte van de kruising met de Hobbemastraat komende uit beide

richtingen van de Jan Luijkenstraat met als onderbord OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers).VB nr. VKV 115 onder punt XIII(13)b

  • b.

    Vossiusstraat ter hoogte van de kruising met de Hobbemastraat komende uit de richting van de Van Baerlestraat VB nr. VKV 115 onder punt XIII(13)d

  •  

  • 5.

    door het plaatsen van verkeersborden conform model C02/C03 van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”eenrichtingsweg in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters

en geleiders van rij- of trekdieren of vee” te plaatsen op de volgende locatie:

  • a.

    Jan Luijkenstraat tussen de Stadhouderskade en de Hobbemastraat gesloten richting

  • Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • b.

    Jan Luijkenstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting

Van Baerlestraat met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • c.

    Pieter Corneliszoon Hooftstraat tussen de Stadhouderskade en de Hobbemastraat gesloten richting Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • d.

    Pieter Corneliszoon Hooftstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting Hobbemastraat met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • e.

    Hobbemastraat tussen de Stadhouderskade en de Paulus Potterstraat gesloten richting Stadhouderskade met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

  • f.

    Vossiusstraat tussen de Van Baerlestraat en de Hobbemastraat gesloten richting Van Baerlestraat met als onderbord OB54 uitgezonderd (brom)fietsers.

 

  • 6.

    door het plaatsen van verkeersborden conform model C04l van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens

1990 ”eenrichtingsweg” te plaatsen op de volgende locatie:

Pieter Corneliszoon Hooftstraat tegenover de kruising met de Honthorststraat

 

  • 7.

    door het plaatsen van verkeersborden conform model D05r van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 ”gebod tot het volgen

van de rijrichting of één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven” te plaatsen

op de volgende locatie:

  • a.

    Jan Luijkenstraat ter hoogte van de kruising met de Hobbemastraat komende uit de richting van de Van Baerlestraat.

  • b.

    Vossiusstraat ter hoogte van de kruising met de Hobbemastraat komende uit de richting van de Van Baerlestraat.

  •  

  • 8.

    door het plaatsen van verkeersborden conform model D05l van

Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 ”gebod tot het volgen

van de rijrichting of één van de rijrichtingen die op het bord zijn aangegeven” te plaatsen

op de volgende locatie:

Jan Luijkenstraat ter hoogte van de kruising met de Hobbemastraat komende uit de richting van de Stadhouderskade.

 

Zoals aangegeven op bijgevoegde tekening.

 

Amsterdam, 20-11-2019

 

 

 

 

 

Niet mee eens?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

 

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

uw naam, adres en telefoonnummer

de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

waarom u bezwaar maakt.

 

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

 

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

Nina Gombert

Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken

Naar boven