Onderwerp: Opheffen gehandicaptenparkeerplaats.

Logo Hardenberg

 

Korte samenvatting:

Vaststellen verkeersbesluit inzake opheffen algemene gehandicaptenparkeerplaats

 

Advies:

 

De teamleider Infrastructuur, Gebouwen en Gronden van de afdeling Openbaar Gebied van de gemeente Hardenberg;

 

 

gelet op de "Nadere regeling delegatie, mandaat en volmacht Hardenberg", vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Hardenberg op 4 december 2018, en het “Besluit ondermandaat en -volmacht gemeente Hardenberg”, vastgesteld door de Algemeen Directeur van de gemeente Hardenberg op 5 december 2018, beide zoals nadien gewijzigd, waarbij de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten als bedoeld in artikel 18, eerste lid, onder d van Wegenverkeerswet 1994 aan hem in ondermandaat is gegeven,

 

Gelet op het bepaalde in artikel 18, 1e lid, sub d van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);

 

Gelet op het bepaalde in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

 

Overwegende:

 

- dat er bij de gemeente Hardenberg een verzoek is ingediend tot opheffing van een gehandicaptenparkeerplaats nabij de woning Hofweg 1 te Hardenberg;

 

- dat er voldoende aanleiding bestaat voor inwilliging van dit verzoek;

 

- dat de op te heffen gehandicaptenparkeerplaats in eigendom en beheer is bij de gemeente Hardenberg;

 

- dat in onderstaand besluit de verkeerstekens zullen worden benoemd conform artikel 96 van het RVV 1990;

 

 

B E S L U I T:

 

 

1. het besluit tot aanwijzing van de algemene gehandicaptenplaats ten behoeve van de houder van een gehandicaptenparkeerkaart, gelegen nabij de woning Hofweg 1 te Hardenberg, door verwijdering van het bord E6 in te trekken;

2. een afschrift van dit besluit te zenden aan:

- de aanvrager;

- het hoofd van de afdeling Openbaar Gebied Infrastructuur , Gebouwen en gronden;

- het hoofd van de afdeling Openbaar gebied Buitendienst;

- de teamchef van de Politie Oost Nederland, district IJsselland, afdeling Vechtdal;

3. het besluit treedt een dag na bekendmaking van het besluit in werking;

4. de bekendmaking van dit besluit geschiedt op de gebruikelijke wijze in de digitale Staatscourant en het weekblad de Dedemsvaartse Courant.

 

 

Hardenberg,8 november 2019

 

 

Namens Burgemeester en Wethouders,

 

H. Tromp

Afdeling Openbaar Gebied

Team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden

 

 

 

 

Bezwaarprocedure

 

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hardenberg. U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via het digitale loket op www.Hardenberg nl. U hebt hiervoor wel een DigiD nodig.

 

Volgens de Algemene wet bestuursrecht (Awb) moet u het bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag waarop deze brief is verzonden. Onderteken uw bezwaarschrift en vermeld:

• uw naam en adres;

• de datum waarop u uw bezwaarschrift hebt geschreven;

• een omschrijving van het besluit waartegen uw bezwaar is gericht of een kopie van deze brief;

• de redenen voor uw bezwaar.

 

Daarnaast kunt u volgens artikel 8.81 van de Awb de Voorzieningenrechter van Rechtbank Overijssel verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen, als er sprake is van zogenoemde ‘onverwijlde spoed’. U kunt alleen een voorlopige voorziening aanvragen, als u ook binnen zes weken een bezwaarschrift indient. U kunt uw verzoek om een voorlopige voorziening richten aan:

 

Rechtbank Overijssel, de voorzieningenrechter van de sector bestuursrecht

Postbus 10067

8000 GB Zwolle

Naar boven