Realisatie gehandicaptenparkeerplaatsen Karel Doormanstraat/Kerkstraat in Oud-Beijerland

Logo Hoeksche Waard

Burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard;

gelet op de bepalingen in de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990, het besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW) en de Algemene wet bestuursrecht;

overwegende :

dat bij Kerkelijk centrum Maranatha aan de Kerkstraat in Oud-Beijerland in de avond en op zondag sprake is van veel bezoekersverkeer en in het centrumgebied een hoge parkeerdruk bestaat;

dat bezoekers van het Kerkelijk centrum Maranatha die als gevolg van een lichamelijke handicap slechts een korte afstand te voet kunnen afleggen en als gevolg daarvan het gewenst is dat twee algemene gehandicaptenparkeerplaatsen worden ingericht die te gebruiken zijn op maandag tot en met vrijdag van 18.00 en 22.00 uur en op zondag van 08.00 tot 22.00 uur.;

dat de gemeente Hoeksche Waard het beheer en onderhoud heeft van de weg en het parkeerterrein;

dat de politie overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer akkoord is;

Besluit :

Voor de bij dit besluit behorende tekening aangegeven parkeerplaatsen t.w. het derde en vierde parkeervak aan de zuidoostzijde van het parkeerterrein aan de Karel Doormanstraat/Kerkstraat in Oud-Beijerland aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaatsen d.m.v. het plaatsen van het bord E6 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) 1990 voorzien van een onderbord met de tekst ma – vrij 18.00 – 22.00 uur en zo 08.00 – 22.00 uur

Maasdam, 3 september 2019,

Namens burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard,

M.A. Kickert

Teammanager Openbare Ruimte

Bezwaar

Is onze beslissing niet duidelijk of bent u het er niet mee eens? Of heeft u informatie waar wij geen rekening mee hebben gehouden? Bel dan met team Openbare Ruimte. U bereikt hen op 14 0186 en via info@gemeentehw.nl.

Bent u het nog niet eens met deze beslissing? Dan kunt u binnen zes weken een bezwaarschrift indienen. Dit doet u door een brief te sturen aan: Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoeksche Waard, Postbus 2003, 3260 EA Oud-Beijerland. In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval de volgende gegevens vermelden: uw naam en adres; de datum waarop u de brief verzendt (de dagtekening); omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; de reden van bezwaar; een ondertekening met naam en handtekening. Graag ontvangen wij naast bovengenoemde gegevens uw telefoonnummer en e-mailadres. Aan het behandelen van uw bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.

Het indienen van een bezwaarschrift stelt het besluit niet uit. Een bezwaarschrift heeft namelijk geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit nu al geldt. Wilt u het besluit vanwege de spoedeisendheid laten uitstellen, dan kunt u een zogenaamde ‘voorlopige voorziening’ vragen. Het verzoek om voorlopige voorziening stuurt u naar:

De voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam, sector bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM Rotterdam.

U kunt het verzoekschrift ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is ingediend. Voor de behandeling van het verzoek om voorlopige voorziening brengt de rechtbank kosten (griffierecht) in rekening.

Naar boven