Verkeersbesluit Pieter Poststraat, 8 oktober 2019

Logo Eindhoven

Besluit

 

Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven neemt een verkeersbesluit voor de volgende straten:

 

 

  • Pieter Poststraat

Wettelijk kader

Voor de volgende inrichtingselementen in het plan is een verkeersbesluit vereist:

  • Omvormen van een algemene openbare parkeerplaats naar een algemene mindervalidenparkeerplaats.

Het gemeentebestuur is bevoegd tot het nemen van dit besluit. De basis hiervoor is artikel 18, lid 1, sub d van de Wegenverkeerswet 1994.

De onderstaande belangen zijn de basis voor het verkeersbesluit. Zij staan in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994:

  • het verzekeren van de veiligheid op de weg;

  • het beschermen van weggebruikers en passagiers;

  • het instandhouden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan.

 

Aanleiding

De Pieter Poststraat is bij de gemeente Eindhoven in beheer. Het is een taak van de wegbeheerder om voor alle, in het bijzonder gehandicapte, weggebruikers maatregelen te nemen die hen beschermen ten behoeve van een veilige deelname aan het verkeer.

Belangenafweging

Bij de stichting Platform Gehandicaptenbeleid Eindhoven is een verzoek binnengekomen voor een invalidenparkeerplaats in de directe nabijheid van basisschool De Opbouw. In de huidige situatie is er in de directe omgeving geen invalidenparkeerplaats aanwezig. Op de school zit een rolstoelafhankelijk kind dat elke dag gehaald en gebracht wordt. Aangezien er in de directe nabijheid van de ingang van de school geen invalidenparkeerplaats is, heeft de stichting PGE bij de gemeente Eindhoven het verzoek gedaan voor het aanleggen van een invalidenparkeerplaats.

Advies politie

De politie ziet erop toe dat de verkeersregels worden nageleefd. Daarom is het plan ook met haar besproken. Zij is akkoord met dit besluit.

Besluit

Het verkeersbesluit nemen voor:

  • het inrichten van een openbare gehandicaptenparkeerplaats aan de Pieter Poststraat ter hoogte van huisnummer 16.

De maatregel wordt aangegeven door het aanbrengen van een kruismarkering op het wegdek en plaatsing van het bord E06 (RVV) met onderbord OB208c met bijhorend tijdvenster van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 16:00. Het parkeervak is buiten de tijden maandag tot en met vrijdag 08:00-16:00 uur beschikbaar voor iedereen. De maatregelen zijn aangegeven op tekening “VKB-20190014”, gedateerd op 24 september 2019.

Eindhoven, 8 oktober 2019

Hoogachtend,

namens burgemeester en wethouders van Eindhoven,

G.M Swaans-van der Helm

hoofd afdeling Verkeer, Milieu en Duurzaamheid

 

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen, tot uiterlijk 6 weken na publicatie van het besluit, schriftelijk bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat ten minste:

de naam en het adres van de indiener

de dagtekening

een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht

de gronden van het bezwaar.

Het bezwaar schorst niet de werking van het besluit.

Wel kan een belanghebbende, met een spoedeisend belang, binnen dezelfde termijn een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch.

Het verzoek om een voorlopige voorziening moet voldoen aan dezelfde eisen als een bezwaarschrift.

 

Naar boven