Verkeersbesluit Malderburchtstraat; tijdelijke verkeersmaatregelen in verband met uitvoering werkzaamheden

Logo Nijmegen

Kenmerk: D190556579

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;

 

Overwegende,

 

 

dat zich in de wijk Hatert de Malderburchtstraat bevindt;

dat de Malderburchtstraat is gelegen tussen de Middachtenstraat en de Grootstalselaan;

dat het gedeelte van de Malderburchtstraat ten zuidwesten van de aansluiting Couwenbergstraat in 2006 opnieuw is ingericht;

dat nu het resterende deel van de Malderburchtstraat tot aan de Grootstalselaan een nieuwe inrichting krijgt;

dat de Hatertseweg vanuit Heumens grondgebied aansluit op het gedeelte van de Malderburchtstraat dat een nieuwe inrichting krijgt;

dat het om deze werkzaamheden op een verkeersveilige en efficiënte wijze plaats te laten vinden gewenst is om tijdelijke verkeersmaatregelen te treffen;

dat deze maatregelen in hoofdzaak bestaan uit het tijdelijk afsluiten voor verkeer van een deel van de Malderburchtstraat en toeleidende weggedeelten in de periode 30 september tot en met 20 december 2019;

dat er omleidingsroutes worden ingesteld en weggebruikers ook op grondgebied van gemeente Heumen via bebording worden gewezen op de gedeeltelijke afsluiting van de Malderburchtstraat;

dat de werkzaamheden gefaseerd worden aangepakt onder meer met het oog op de bereikbaarheid van het Kandinsky College;

dat dit kan betekenen dat het werkvak tijdens de uitvoering van het werk opschuift;

dat met de tijdelijke verkeersmaatregelen wordt beoogd dat de werkzaamheden op een veilige en adequate manier uitgevoerd kunnen worden;

dat bovendien wordt bijgedragen aan een veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de wegwerkzaamheden;

dat buurtbewoners en instanties/bedrijven in de omgeving zijn geïnformeerd over de uit te voeren werkzaamheden en de daarmee samenhangende verkeersmaatregelen;

dat er via de (digitale) media aandacht aan de verkeersmaatregelen wordt besteed;

dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;

dat in het onderhavige geval een groter belang wordt toegekend aan een veilige uitvoering van de werkzaamheden en aan een veilige afwikkeling van het verkeer, dan aan het toegankelijk houden van het betreffende deel van de Malderburchtstraat;

dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;

dat gelet op het Mandaat-, Volmacht- en Machtigingsbesluit gemeente Nijmegen (gemeenteblad 2019 nr. 81066 d.d. 05-04-2019), voor wat betreft afdeling Stadsbeheer onder volgnr. 62 voor tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994 onder voorwaarden mandaat is verleend aan het Afdelingshoofd Stadsbeheer (SB00) en het Bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement (SB60);

gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 en 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;

 

 

besluiten:

 

I. Van maandag 30 september 2019 tot en met vrijdag 20 december 2019, of zoveel langer of korter dan noodzakelijk is voor uitvoering van de werkzaamheden, de volgende verkeersmaatregelen te treffen:

a. door het plaatsen van borden C1 als bedoeld in bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) en afzethekken af te sluiten voor verkeer

 

  • .

    Het gedeelte van de Malderburchtstraat tussen de Couwenbergstraat en de Grootstalselaan 

     

b. door het plaatsen van borden C1 als bedoeld in bijlage 1 van het RVV 1990 en afzethekken af te sluiten voor verkeer, met uitzondering van fietsen/bromfietsen

  • .

    Elshofweg; vanaf de aansluiting Grootstalselaan

 

Een en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekeningen

 

 

Nijmegen, 26 september 2019

Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,

Jos van der Meer, Bureauhoofd Parkeren en Verkeersmanagement

Mededelingen

Bezwaar en Beroep

Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).

Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.

Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.

Naar boven