Amsterdam, Verkeersbesluit omdraaien eenrichtingsverkeer Linnaeushof.

Logo Amsterdam

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

g elet op:

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening op het lokaal bestuur in Amsterdam;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen.

Overwegende dat:

  • op 12-11-2018 het verkeersbesluit met kenmerk (Nr. 64033) gepubliceerd is in de Staatscourant, waarbij besloten is om het éénrichtingsverkeer om te draaien in de Linnaeushof te Amsterdam-Oost;

  • tegen bovenstaand verkeersbesluit een bezwaarschift is ingediend;

  • op basis van de bezwaren gesprekken gevoerd zijn met de bewoners en scholen van het Linnaeushof en er nieuwe inzichten zijn ontstaan welke het genomen verkeersbesluit met kenmerk (Nr. 64033) onnodig maken;

  • de bezwaarschriftencommissie vervolgens geadviseerd heeft dit verkeersbesluit met kenmerk (Nr. 64033) in te trekken zodat de oude situatie weer van kracht wordt;

  • de verkeersmaatregelen geëffectueerd worden door het aanbrengen van de benodigde bebording overeenkomstig de bij dit verkeersbesluit behorende situatietekening;

  • het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;

  • de bovenvermelde maatregel op basis van artikel 2 van de WVW 1994 strekt tot het verzekeren van de veiligheid op de weg, het beschermen van de weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, alsmede het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

  • met betrekking tot de in dit besluit genoemde maatregelen conform artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de politie en dat deze positief heeft geadviseerd;

Besluit

  • 1.

    Het verkeersbesluit met kenmerk (Nr. 64033) waarbij besloten is om het éénrichtingsverkeer om te draaien in de Linnaeushof in te trekken door het verwijderen van de bebording conform model C2, C3 uit bijlage 1 van het RVV1990.

  • 2.

    Door het intrekken van het verkeersbesluit met kenmerk (Nr. 64033) het verkeersregime in de situatie voor het genomen verkeersbesluit weer van kracht wordt.

  • 3.

    De bebording te plaatsen zoals aangegeven is op de bij dit besluit behorende situatietekening.

Amsterdam,

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

Teammanager Expertisecentrum, Operationele Ondersteuning, Stadswerken

Nina Gombert

Bezwaarclausule

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit bezwaar maken.

Stuur uw bezwaarschrift naar:

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • uw naam, adres en telefoonnummer

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

  • het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

  • waarom u bezwaar maakt.

Na ontvangst informeert de gemeente u over de manier waarop zij uw bezwaarschrift gaat behandelen.

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

sector Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM

Dat kan ook via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie

Naar boven