Verkeersbesluit Eendstraat gehandicaptenparkeerplaats

Logo Zwijndrecht

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zwijndrecht neemt hierbij het volgende verkeersbesluit:

  • 1.

    Eén parkeerplaats aan het Eendstraat aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats op kenteken door middel van het plaatsen van verkeersbord E6 inclusief onderbord met kenteken conform bijgaande tekening;

  • 2.

    Besluit 1 in werking te laten treden zodra het betreffende bord is geplaatst.

en overweegt daartoe het volgende.

 

Wettelijk kader

Dit verkeersbesluit is gebaseerd op de artikelen 15, lid 1, artikel 18, lid 1, sub d, van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.

Het besluit wordt genomen in het streven naar een optimale gebruik van de weg (artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994).

Mandaat

Burgemeester en wethouders hebben op 10 januari 2017 besloten de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten met betrekking tot opladen elektrische voertuigen te mandateren aan de coördinator Leefbaar.

 

Overleg

Er is overleg gevoerd met de politie Zuid-Holland Zuid. De politie gaat akkoord met het verkeersbesluit.

Motivering

  • 1.

    Er is een vraag naar een gehandicaptenparkeerplaats. De vraag komt van een mindervalide bewoner die woont in de Eendstraat. Deze bewoner komt volgens onze beleidsregels in aanmerking voor een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken.

  • 2.

    De aanvrager beschikt al over een invalideparkeerkaart, dus de loopafstand van de aanvrager is beperkt. De parkeerdruk op het drukst gemeten moment in parkeerbalansgebied is gemiddeld: 60%. Er is dus in het parkeerbalansgebied meestal een parkeerplaats te vinden. Echter is er kans dat de parkeerplaats vlakbij de woning bezet is, terwijl de loopafstand van de aanvrager beperkt is. Daarom reserveren we een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken vlakbij de woning.

  • 3.

    Gehandicaptenparkeerplaatsen op kenteken zijn algemeen geaccepteerd.

 

 

Bezwaar bij burgemeester, b&w of raad.

 

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit bezwaar maken. U doet dat door een brief te sturen aan:

de burgemeester/het college van burgemeester en wethouders/de gemeenteraad van Zwijndrecht (afhankelijk van welk bestuursorgaan bevoegd is)

t.a.v. Commissie bezwaarschriften

Postbus 15

3330 AA Zwijndrecht.

 

Dit moet gebeuren binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van dit besluit (de ingang van deze termijn is afhankelijk van de wijze van bekendmaking van het besluit, t.w. toezending, uitreiking, kennisgeving in een blad of op een andere geschikte wijze).

Uw brief moet tenminste bevatten:

• Uw naam en adres

• Een datum

• Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

• De reden(en) van uw bezwaar

• Uw handtekening.

 

Voorlopige voorziening

Als u bezwaar hebt gemaakt kunt u, indien – gelet op de betrokken belangen – onverwijlde spoed dat vereist, een voorlopige voorziening (= voorlopig oordeel van de rechter) aanvragen. U doet dat door een brief te sturen aan:

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Bestuursrecht

Postbus 50951

3007 BM Rotterdam

 

 

Uw brief moet tenminste bevatten:

• Uw naam en adres

• Een datum

• Een omschrijving van het besluit waartegen u een voorlopige voorziening aanvraagt

• De reden(en) waarom u een voorlopige voorziening nodig heeft

• Uw handtekening.

 

Aan een aanvraag om een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden. Voor natuurlijke personen (individuen) is dat € 174,-- en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld bedrijven) is dat € 345,--.

 

Vragen ?

Misschien heeft u nog een vraag over deze procedure. Neemt u dan gerust contact op met de behandelend ambtenaar van dit besluit.

Zwijndrecht,

Namens het college van burgemeester en wethouders

Barry Huzen

Coördinator Leefbaar

Naar boven