Verkeersbesluit 1225960-2019

Logo Gouda

Noothoven van Goorstraat: geslotenverklaring voor voertuigen en samenstellen van voertuigen, waarvan de totaalmassa hoger is dan 30 ton en/of de aslast hoger is dan 10 ton.

 

Het spoorviaduct in de Noothoven van Goorstraat wordt gesloten voor voertuigen zwaarder dan 30 ton en voor voertuigen met een aslast van meer dan 10 ton.

 

 

 

 

BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN G O U D A

 

Overwegende,

 

dat de spoortunnel onder de Noothoven van Goorstraat doorloopt;

 

Dat uit onderzoek met constructieve berekeningen is gebleken dat het spoorviaduct berekend is op een verkeersbelasting van voertuigen met een totaalgewicht van maximaal 30 ton en een aslast van maximaal 10 ton;

 

dat zwaardere voertuigen mogelijk schade kunnen veroorzaken aan de het viaduct;

 

dat het derhalve in verband met de in artikel 2 van de Wegenverkeerswet genoemde belangen, te weten het instandhouden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan, noodzakelijk wordt geacht een gewichtsbeperking met bijbehorende maximale aslast in te stellen op het spoorviaduct in de Noothoven van Goorstraat, en wel zoals in het dictum vermeld;

 

Overwegende voorts dat deze maatregel beoogt de leefbaarheid te bevorderen;

 

dat deze maatregel betrekking heeft op bij de gemeente in beheer zijnde weg;

 

dat gelet op artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer overleg met de politie heeft plaatsgevonden;

 

gelet op artikel 18 van de Wegenverkeerswet 1994, het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en de Algemene wet bestuursrecht;

 

gelet op het Mandatenbesluit 2012;

 

BESLUITEN:

 

door het plaatsen van verkeersborden model C20 en C21van Bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, het gedeelte van de Noothoven van Goorstraat ter hoogte van het spoorviaduct gesloten te verklaren voor voertuigen en samenstellen van voertuigen waarvan de totaalmassa hoger is dan 30 ton en/of de aslast hoger is dan 10 ton.

 

 

GOUDA, 11 september 2019

Burgemeester en wethouders voornoemd,

namens dezen,

het hoofd van de afdeling Beheer openbare ruimte,

 

 

Ing R.J. van Gool

Bijlage: tekening

Publicatie

Dit verkeersbesluit is bekendgemaakt door publicatie in de Staatscourant van 25 september 2019. Een vermelding van het besluit is tevens geplaatst op de gemeentepagina in de Goudse Post. Het besluit ligt na de publicatiedatum gedurende zes weken ter inzage in het Huis van de Stad.

 

Bezwaar maken

Als u het niet eens bent met dit besluit, dan kunt u eerst bellen voor meer informatie of om vragen te stellen. Nadere inlichtingen over dit besluit kunt u verkrijgen via telefoonnummer telefoonnummer 0182- 588 510. Uit de praktijk blijkt dat veel met een telefoontje kan worden opgelost. Bezwaar maken is dan misschien niet meer nodig.

Meteen een brief sturen om bezwaar te maken mag natuurlijk ook. U kunt op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het College van burgemeester en wethouders van Gouda. Het indienen van een bezwaarschrift is overigens geen uitstel van de werking van dit besluit.

In het bezwaarschrift zet u de datum, uw naam en adres en omschrijft u het besluit waartegen u bezwaar maakt en de gronden van het bezwaar. Zet onder het bezwaarschrift uw handtekening. Verder verzoeken wij u een afschrift van het bestreden besluit mee te sturen en aan te geven op welk telefoonnummer en e-mailadres wij u kunnen bereiken. Uw bezwaarschrift kunt u sturen naar het College van burgemeester en wethouders, Centraal Juridische Afdeling, Postbus 1086, 2800 BB te Gouda.

Indien u op korte termijn wilt voorkomen dat wij uitvoering geven aan het besluit, dan kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, vragen een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om een voorlopige voorziening kunt u alleen indienen als u ook bezwaar hebt gemaakt. Bovendien moet er sprake zijn van een spoedeisend belang.

Naar boven