Wijzigingsplan 'Koningstraat ong. Afferden (tussen nr. 83, 85 en 85a)' ter inzage

Logo Druten

Burgemeester en wethouders van Druten maken op grond van het bepaalde in artikel 3.8 en 3.9a Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 10 september 2019 het wijzigingsplan ‘Koningstraat ong. Afferden (tussen nr. 83, 85 en 85 a)’ gewijzigd hebben vastgesteld. Met het plan wordt de bouw van een vrijstaande woning op een onbebouwd perceel de gelegen aan Koningstraat in Afferden, tussen de huisnummers 83, 85 en 85a, mogelijk gemaakt.

De gewijzigde vaststelling ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan betreft de ligging van het bouwvlak. Deze is met circa 10 meter verschoven, zodat de afstand tot de Koningstraat is vergroot.

Het wijzigingsplan ligt, met het bijbehorende stukken, vanaf 19 september 2019 gedurende zes weken ter inzage bij de publieksbalie in het gemeentehuis, Heuvel 1 in Druten. Het gemeentehuis is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur; op maandag is het gemeentehuis tevens geopend van 16.00 uur tot 19.00 uur. Het ontwerpwijzigingsplan, met het bijbehorende stukken, wordt tevens langs elektronische weg beschikbaar gesteld op de website van de gemeente en op de landelijke website (www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0225.BPWaffkoningstraat-1903).

De bronbestanden zijn beschikbaar op www.gisnet.nl/ruimtelijkeplannen/druten/ro-online/2008/NL.IMRO.0225.BPWaffkoningstraat-1903. Het planidentificatienummer is NL.IMRO.0225.BPWaffkoningstraat-1903.

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt en belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij geen zienswijze bij het college van B&W naar voren hebben gebracht, kunnen tijdens bovengenoemde termijn van zes weken beroep instellen tegen beide besluiten bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Beroep staat ook open voor belanghebbenden tegen de wijzigingen die bij vaststelling door het college van B&W in het ontwerpwijzigingsplan zijn aangebracht.

Tevens kan gedurende de beroepstermijn -naast een beroepschrift- een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzitter van genoemde afdeling. Zonder dit verzoek treedt het wijzigingsplan in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Als een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, treedt het wijzigingsplan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. De adressering van het verzoek om voorlopige voorziening is gelijk aan die van het beroepschrift. Voor het indienen van een beroepschrift en een verzoek om voorlopige voorziening zijn griffierechten verschuldigd.

 

Druten, 18 september 2019

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, de burgemeester,

mr. drs. A.J.E.M. Buise-Jansen mevrouw C.A.A. van Rhee-Oud Ammerveld

Naar boven